0

مجموعه مطالب سواد رسانه‌ای _ بخش هجدهم

  • کد خبر : 25321
  • 17 فروردین 1397 - 9:37
مجموعه مطالب سواد رسانه‌ای _ بخش هجدهم

مجموعه مطالب سواد رسانه‌ای _ بخش هجدهم

مجموعه مطالب سواد رسانه‌ای

?قسمت هجدهم: «وقت گیرترین رسانه‌ها» (۱)

? آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که در طول روز تا چه اندازه از رسانه‌های اطرافتان استفاده می‌کنید؟رسانه

? امروزه با توجه به دسترسی بسیار آسان به رسانه‌ها، این ابزار بخش اعظمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهند و در تغییر الگوی زندگی ما نقش مهمی دارند.

? تلفن همراه هم به عنوان یک رسانه در زندگی ما کاربردهای متنوعی دارد، اما خوب است که به هنگام استفاده از یک رسانه با فرصت‌ها و تهدیدات آن نیز آشنا شویم و از این رو لازم است تا به مخاطبی فعال در برابر رسانه‌ها تبدیل شویم.

? تلفن همراه به تنهایی شامل چندین رسانه از جمله اینترنت، عکس، بازی، موسیقی است. یکی از مهم‌ترین کاربردهای تلفن همراه استفاده از اینترنت است، اما استفاده از این امکان تلفن همراه نیازمند واکسینه شدن برابر چه چیزهایی است؟

? آیا تابه‌حال به کارکردهای متفاوت اینترنت فکر کرده‌اید؟ چند بار از امکاناتی مانند خرید، بازی و کار اینترنتی و… استفاده کرده‌اید؟

? اینترنت و امکاناتش بخشی از زندگی ما هستند که استفاده از آنها مانند استفاده از هر وسیله دیگری نیازمند آگاهی و بینش لازم می‌باشد.

? دنیای اینترنت دنیایی بی انتها است که فرصت بی‌نظیری را برای آموزش و رشد علمی افراد می‌تواند به وجود آورد، اما این تنها یک روی سکه است و این دنیای بی انتها می‌تواند ما را ساعت‌ها درگیر خود کند و از انجام کارهای روزمره باز دارد.

? استفاده صحیح از اینترنت در مرحله اول نیازمند داشتن آگاهی از جوانب مختلف در خصوص مطالب منتشر شده در محتوای آن است و در مرحله بعد برنامه‌ریزی و توجه به این نکته که نباید صرفا از آن به عنوان سرگرمی استفاده کرد.

? پس باید توجه داشته باشیم که اینترنت یک فضای عمومی است و غالبا هیچ فضای محرمانه‌ای در آن وجود ندارد پس لازم است که مراقب فعالیت‌ها و حرکات خود باشیم.

? دقت داشته باشیم برای اینکه از مخاطب منفعل به مخاطب فعال تبدیل شویم باید در برابر رسانه‌ها و بخصوص اینترنت از تمام آگاهی‌های خود هوشمندانه استفاده کنیم تا این ما باشیم که رسانه‌ها را در اختیار خود می‌گیریم نه بالعکس.

منبع: تعرفه

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=25321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi