1

بازاریابی جاذبه ای یا درون گرا

  • کد خبر : 25284
  • 15 فروردین 1397 - 14:47
بازاریابی جاذبه ای یا درون گرا

بازاریابی جاذبه ای یا درون گرا

بازاریابی جاذبه ای در تولید محتوا شیوه نوینی از بازاریابی برای پاسخ به نیازها، سوالات و مشکلات و دغدغه‌های کاربران و انتشار این محتوا در فضای وب است. در ادامه به برسی بازاریابی جاذبه ای در تولید محتوا خواهیم پرداخت.

تعریف بازاریابی:

در ابتدا لازم است بازاریابی را تعریف نمایم : رساندن پیام مناسب در زمان مناسب به شخص مناسب از طریق رسانه مناسب به صورت مستمر را یک فرایند بازاریابی گویند

با توجه به تعریف بالا ، رساندن پیام مناسب به مخاطب مناسب به شیوه درست و اصولی مهمترین هدف بازاریابی است که در حقیقت همین اصل را در بازاریابی جاذبه ای یا درون گرا مشاهده می‌کنیم اما با رویکردی متفاوت.

تعریف بازاریابی جاذبه ای چیست ؟

“بازاریابی جاذبه ای یک فرایند بازاریابی است که از طریق تولید محتوای منحصر به فرد و کاربرپسند انجام می‌شود . این محتوای تولید شده قبل از تصمیم‌گیری برای خرید به دست مخاطب خواهد رسید. این روش بسیار مقرون به صرفه است و بهترین روش برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت شما به خریداران است”.

در تعریف بازاریابی، واژه پیام حکایت از پیام تبلیغاتی دارد اما در بازاریابی جاذبه ای, مراد از واژه محتوا، محتوایی است که به سوالات ذهنی، دغدغه‌ها و مشکلات کاربران و مخاطبان پاسخ می‌دهد.

در واقع رویکرد در بازاریابی سنتی یا برون‌گرا، تمرکز بر روی پیام تبلیغاتی و ویژگی‌های محصول است اما رویکرد در بازاریابی درون‌گرا یا جاذبه‌ای، تمرکز بر روی مزایای محصول و مشکلات و دغدغه‌هایی است که محصولات و خدمات ما می‌توانند از مخاطبان مرتفع نمایند. این پاسخ به نیازها و دغدغه‌ها، در قالب محتوای تولید شده به دست مخاطبان رسانده می‌شود.

اساسا کاربران و مخاطبان، امروزه به دنبال ویژگی‌های محصولات ما نمی‌گردند بلکه به دنبال رفع مشکلات، مسائل و دغدغه‌های ذهنی خود در فضای وب هستند.

بازاریابی جاذبه ای یا درون گرا

مزایای بازاریابی جاذبه ای چیست ؟

۴ دلیل کلیدی و مهم که در زیر به آن‌ها اشاره می شود، می‌توانند به خوبی حق مطلب را در مورد موثر بودن بازاریابی درون گرا ادا کنند:

۱- بر پایه تکنیک بازاریابی با کسب اجازه فعالیت می‌کند:

یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی جاذبه ای نسبت به بازاریابی سنتی، Permission Marketing است که به معنای بازاریابی و تبلیغات با کسب اجازه از مخاطب تعبیر می‌شود. ما اغلب در معرض بمباران تبلیغات خسته‌کننده و آزار دهنده هستیم. انواع مدل‌های بازاریابی که باعث آزار و اذیت شما می‌شود، همه از جنس بازاریابی سنتی یا برون‌گرا هستند، مثل تبلیغات پیامکی ناخواسته، ارسال ایمیل‌های اسپم، تبلیغات پاپ‌آپ روی وب سایت‌ها، تیزرهای تلویزیونی بین فیلم و سریال و…
اما در بازاریابی درون‌گرا، وقتی کاربران در خبرنامه وب‌سایت شما عضو می‌شوند و یا در شبکه‌های اجتماعی برندتان را دنبال می‌کنند، بدین معناست که به محتوا و همچنین شنیدن صدای برندتان علاقمند و مشتاق هستند. این عضویت یا دنبال کردن کاملا اختیاری هست و در هر زمان به راحتی می‌توانند به اختیار خود لغو اشتراک کرده و هیچ گونه مزاحمتی برای آن‌ها ایجاد نخواهد شد.

۲- بر روی مخاطب هدف شما تمرکز می کند:

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها در بازاریابی این است که به جای تبلیغات برای عموم مردم، فرآیند بازاریابی دقیقا برای مخاطبان هدف انجام بشه (Target Marketing). با تمرکز بر روی مخاطبان هدف و شناسایی نیازها و خواسته‌های آن‌ها، می‌توان نرخ تبدیل فروش محصولات و خدمات شرکت را تا حد چشم‌گیری افزایش داد. برای این کار شما محتوایی تولید می‌کنید و به سوالات و دغدغه‌های ذهنی کاربران‌تان قبل از خرید پاسخ می‌دهید.

۳- محتوای کاربرپسند می‌تواند به صورت ویروسی منتشر شود:

یکی از مزایای دیگر فر‌آیند بازاریابی جاذبه ای یا درون‌گرا، انتشار محتوای تولید شده در شبکه‌های اجتماعی است که مخاطبان هدفتان، در آن‌جا شما را دنبال می‌کنند. وقتی شما محتوای خوب و مفیدی تولید کرده باشید، این شانس رو خواهید داشت که علاقمندان‌تان، محتوای شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند و بدین شکل محتوای شما به صورت ویروسی منتشر خواهد شد. قطعا پاسخ به سوالات و دغدغه‌‌های ذهنی کاربران می‌‌تواند باعث به اشتراک‌گذاری پست شما شود .

۴- ارزان و مقرون به صرفه بودن:

اغلب بودجه‌های تبلیغاتی که در بازاریابی سنتی هزینه می‌شود بسیار زیاد است. تلویزیون، رادیو، مجلات چاپی، بیلبورد و… خیلی مناسب با بودجه محدود کسب و کارهای کوچک نیست اما بازاریابی درون‌گرا یا جاذبه‌ای ارزان و مقرون به صرفه است و با حداقل هزینه‌ها قابل انجام است.

نتیجه گیری:

پس همان‌طور که در بالا اشاره شد، بازاریابی جاذبه ای یا درون‌گرا تولید محتوای کاربرپسند که حاوی پاسخ نیازها، سوالات و مشکلات و دغدغه‌های کاربران و انتشار این محتوا در فضای وب است. این نوع از بازاریابی مزایای بسیاری نسبت به بازاریابی سنتی یا برون‌‌گرا دارد که یکی از مهم‌ترین این مزایا آن است که بر مبنای کسب اجازه از کاربر به جای تبلیغات مزاحم و خسته کننده بازاریابی سنتی یا برون‌گرا استوار است.

منبع: ایتروز

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=25284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi