3

۸خصوصیت مهم مدیران که موجب موفقیت در کسب‌وکار می‌شود

  • کد خبر : 18514
  • 12 آبان 1396 - 11:48
۸خصوصیت مهم مدیران که موجب موفقیت در کسب‌وکار می‌شود

اگر صفات یک مدیر را داشته باشید قطعاً در کار خود موفق خواهید شد. اما متأسفانه مجموعه دقیقی از خصوصیات مدیران در دسترس نیست. در این نوشتار به ۸خصوصیت مهم مدیران که موجب موفقیت در کسب‌وکار می‌شود ، اشاره شده است. هر فردی با این خصوصیات، توانایی مدیریت مقتدرانه را خواهد داشت.

اکثر افراد مایل هستند از ویژگی‌های مدیران لایق اطلاع پیدا کنند شاید به‌دلیل قبول مدیریت سازمان یا انتخاب مدیری مناسب برای شرکت خود. برخی از اشخاص به‌طور ذاتی توانایی مدیریت را دارند، عده‌ای دیگر هم در صورت تقویت این مهارت قابلیت مدیریت را دارا هستند. اما لازم است بدانید مدیریت صرفاً در رأس بودن، داشتن دفتر کار یا دادن دستور به دیگران نیست. در حقیقت مدیریت آن طور که آسان به نظر می‌رسد، نیست. مدیران نه تنها کارهای فراوانی انجام می‌دهند و استرس زیادی را متحمل می‌شوند بلکه خواسته‌های نامحدودی نیز دارند. اگر صفات یک مدیر را داشته باشید قطعاً در کار خود موفق خواهید شد. اما متأسفانه مجموعه دقیقی از خصوصیات مدیران در دسترس نیست. در ذیل به ۸خصوصیت مهم مدیران که موجب موفقیت در کسب‌وکار می‌شود ، اشاره شده است. هر فردی با این خصوصیات، توانایی مدیریت مقتدرانه را خواهد داشت.

8خصوصیت مهم مدیران که موجب موفقیت در کسب‌وکار می‌شود

ا- توجه به جزئیات

یکی از ویژگی‌های مدیران موفق، توجه به جزئیات است که در انجام کارها از دقت کافی برخوردار هستند، تمام برنامه‌ها و محصولات را بررسی می‌کنند و از انجام کارها به درستی اطمینان می‌یابند. هیچ نکته‌ای نباید از چشمشان پوشیده بماند، بهتر است به مسائلی دقت کنند که دیگران به آنها بی‌توجه هستند همچنین با در نظر گرفتن جزئیات و آینده‌کاری، عواقب تصمیمات و روش‌های ممکن را بررسی کنند.

۲- نظم

از صفات دیگر مدیران برجسته قطعاً می‌توان به داشتن مهارت‌های سازمانی اشاره کرد که علاوه‌بر آشنایی به وظایف خود می‌دانند چه زمان کارها را بر اساس جدول و مهلت زمانی انجام دهند. همچنین از پروژه‌های در حال انجام و آینده کارمندان با خبر هستند. بر اساس سیستم سازمانی، کارهای مهم و جلسات را به سرعت انجام می‌دهند و برگزار می‌کنند و در جریان امور و اتفاقات پیرامون خود قرار دارند. برای فعالیت‌ها و ارتباطاتی که تأثیر بیشتری بر موفقیتشان دارند برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارند و زمان بیشتری را به آنها اختصاص می‌دهند. باید به این نکته توجه داشت که برای رسیدن به عملکرد بهتر در این زمینه طراحی فهرست اولویت‌های کاری و ضرب‌الاجل‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت. شما از این طریق درمی‌یابید که وقت ارزشمندتان را به چه صورت صرف کرده‌اید و چه نتایجی را رقم زده‌اید.

۳- معلومات

یکی از خصوصیات بسیار بارز مدیران، دانش و معلومات است. آنها همواره در حال یادگیری مهارت‌های گوناگون، ارتقای سطح اطلاعات در زمینه صنعت و تخصص هستند تنها در این صورت است که دیگران هم به نصایح و نظرات آنها توجه می‌کنند.

۴- الگو بودن

توانایی الگو بودن یکی دیگر از صفات مدیران لایق است.کارمندان رفتار مدیران را زیر نظر داشته و از انتظارات خود مطلع هستند. اگر برای مثال مدیری از کارمندان بخواهد اضافه کاری کنند یا اگر قرار باشدکارمندان با یکدیگر ارتباطات خاصی برقرار کنند در ابتدا باید خود الگو باشند. مدیران آگاه همیشه مراقب رفتارهای خود هستند زیرا می‌دانند کارمندان رفتارهایشان را زیر نظر داشته و از آنها الگو برداری می‌کنند.

۵- خدمتگزاری

مدیران در کنار مدیریت سازمان به خدمتگزاری نیز مشغول هستند که از جمله وظایف مهم آنها نیز محسوب می‌شود. به خواسته‌ها، شادی، انگیزه کارمندان و اطرافیان توجه خاصی دارند همچنین روی نیازهای مشتریان تمرکز می‌کنند مدیران باید از آنچه موجب خرسندی مشتریان می‌شود اطلاع داشته باشند تا بتوانند در زمینه‌های مختلف به آنها کمک کنند.

۶- صداقت

درستکاری یکی از ویژگی‌های مدیران خاص است. روراست هستند، از دروغ، تقلب یا دزدی اجتناب می کنند به طوری که دیگران می‌توانند به آنها اعتماد کنند. مدیران اغلب به‌دلیل انجام کارهای مهم یا حساس‌تر بیشتر مورد اعتماد هستند. سایر کارمندان هم با اعتماد به مدیر صداقت را در دستور کارهای خود قرار می‌دهند و صحیح‌ترین تصمیمات را می‌گیرند. کارهای مدیران برای کارمندان باید به طوری شفاف و واضح باشد تا هیچ‌گونه سوءتفاهمی به وجود نیاید همچنین از قبول مسؤولیت دیگران، احساس آرامش و رضایت کنند.

۷- وقت گذاشتن

مدیران حاضر هستند به خاطر شغل و کسب‌وکار خود اگر لازم باشد زمان بیشتری هم بگذارند و وظایف خود را بدون توجه به مسائل گوناگون انجام دهند اصلاً درگیر ساعات کاری نیستند و بیشتر از زمان لازم و انتظارات، برای انجام کارها وقت می‌گذارند. اما صرف بیشتر زمان به این معنا نیست که ساعات کار استاندارد را بیهوده هدر می‌دهند، بلکه از زمان به‌طور صحیح و مناسب استفاده می‌کنند، متمرکز هستند و کارها را به نحوی سازمان‌دهی می‌کنند تا بتوانند بیشترین کار را در زمان مورد نظر انجام دهند همیشه هم در جست‌وجوی راهکارهایی به‌منظور افزایش بهره‌وری هستند.

۸- اشتیاق

مدیران احساس غرور و مالکیتی نسبت به‌کار دارند، فراتر از یک شغل به آن می‌نگرند، کارها را با عشق و اشتیاق انجام می‌دهند و دیگران را هم تشویق می‌کنند تا نسبت به‌کار خود احساس اشتیاق داشته باشند. هرگز از کار رضایت کامل ندارند و دائما به فکر ترقی و پیشرفت بیشتر هستند در ضمن کارمندان را به توسعه و پیشرفت در زمینه‌های مختلف، تشویق می‌کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=18514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi