3

۵۰ غذای خوشمزه جهان را بشناسید _ بخش اول

  • کد خبر : 29156
  • 02 جولای 2018 - 9:46
۵۰ غذای خوشمزه جهان را بشناسید _ بخش اول

۵۰ غذای خوشمزه جهان را بشناسید _ بخش اول

گردشگران علاوه بر این که در سفر به کشورهای مختلف به دنبال جاذبه‌های دیدنی هستند، علاقه دارند که با فرهنگ کشورها آشنا شوند که بهترین کار چشیدن طعم غذاهای هر کشور است. هر کشوری با توجه به اقلیم و شرایط فرهنگی که دارد، غذاهای رنگارنگ با طعم‌های منحصربه‌فردی را شامل می‌شود که در این میان بسیاری از غذاها در هرجای دنیا نیز یافت می‌شود و عاشقان غذا در هر کجا که باشند، آن‌ها را پیدا می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی غذاهایی بپردازیم که خوشمزه‌ترین در جهان هستند و طعم ناب و بی‌نظیری دارند؛ در این سفر خوش‌طعم همراه ما باشید.

۲۴. پوره سیب زمینی؛ ایرلند

پوره سیب‌زمینی یکی از پیش‌غذاهای معروف ایرلندی است. این غذا از ترکیب پوره، خامه یا سس، نمک و پیازچه تهیه می‌شود.

۲۳. لازانیا؛ ایتالیا

در ایتالیا فقط پیتزا نیست که شهرت جهانی دارد، بلکه لازانیا و انواع دستورات آن در هر کجای دنیا بسیار معروف است و یکی از غذاهای پرطرفدار محسوب می‌شود.

۲۲. Poke؛ آمریکا

این غذا در اصل سالادی است که از تکه‌های ماهی خام و سبزیجات متنوع تهیه می‌شود. خاستگاه اصلی این غذا به جزایر هاوایی باز می‌گردد و سالادی اشتهاآور است. این غذا نمادی از هاوایی است که در شهرهای مختلف آمریکا تهیه می‌شود.

۲۱. کرواسان (Croissant)؛ فرانسه

کرواسان مانند باگت یکی از نان‌های قدیمی فرانسه است. برای تهیه کرواسان آرد، خمیرمایه و کره را با هم ترکیب می‌کنند که استفاده از کره باعث لایه‌لایه شدن داخل نان می‌شود.  این نان هلالی ترد و خوشمزه را از تمام نانوایی‌های پاریس می‌توان تهیه کرد. کروسان در کشورهای مختلف نام‌های متفاوتی دارد. برای مثال در اتریش به نام Kipfel و در آلمان به Gipfeli معروف است.

۲۰. Arepas؛ ونزوئلا

Arepas از آرد ذرت تفت داده، تهیه می‌شود و به خاطر بافت نرم، آن را برای صبحانه یا میان وعده‌های غذایی در ونزوئلا سرو می‌کنند. این غذا را اغلب با کره، پنیر، تخم‌مرغ، شیر غلیظ یا hogao (سسی که با پیاز درست می‌شود) میل می‌کنند یا گاهی آن را با مواد مختلفی نظیر گوشت و سبزیجات پر می‌کنند.

۱۹. Bunny chow؛ آفریقای جنوبی

یکی از غذاهای معروف آفریقای جنوبی که می‌توان به سادگی آن را در هر گوشه و کناری پیدا کرد، این غذا است و یکی از غذاهای خیابانی محبوب قلمداد می‌شود. این غذا، لایه‌های نان است که با کاری و مواد مختلف پر می‌شود. برای پر کردن آن‌ها با توجه به ذائقه‌ی اهالی از مواد مختلفی استفاده می‌شود؛ انواع گوشت مثل مرغ یا انواع گیاهی که برای گیاه‌خواران مناسب است و با عدس و لوبیا تهیه می‌شود.

۱۸. شیش کباب (Shish kebab)

شیش کباب یکی از معروف‌ترین کباب‌ها در جهان است که منشا آن خاورمیانه است و امروزه در کشورهای اروپایی نیز طبخ می‌شود و طرفدارن بسیاری دارد. در این کباب در لابلای گوشت‌ها از سبزیجات مختلف مانند فلفل و قارچ استفاده می‌شود. این غذا اغلب با نان داغ سرو می‌شود و می‌توان هم از گوشت گوسفند استفاده کرد هم از گوشت مرغ.

۱۷. شاه‌میگو یا لابستر

لابستر یا شاه میگو یکی از غذاهایی است که شهرت جهانی دارد و با ترکیبات و روش‌های متفاوتی پخته می‌شود. در بسیاری از کشورها هزینه این غذا بیشتر از غذاهای دیگر است، اما طعم بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای دارد و بافت نرم داخل پوسته سخت آن، بسیار لذیذ است.

۱۶. Pastel de nata؛ پرتغال

این شیرینی پرتغالی، یک تارت محلی است که با نوعی کاستارد پر می‌شود و در همه‌ی قنادی‌ها می‌توان آن را پیدا کرد و از طعم فوق‌العاده آن لذت برد. اگر از علاقه‌مندان به چشیدن طعم‌های جدید باشید، این شیرینی را در کشور پرتغال نباید از دست داد.

۱۵. Pierogi؛ لهستان

دامپلینگ‌ها قطعات خمیر کوچکی هستند که با مواد مختلف پر می‌شوند و در کشورهای مختلف به شیوه‌ها و با مواد مختلف تهیه می‌شوند. Pierogi که دامپلینگی لهستانی است، عموما از گوشت، قارچ، کلم ترش، میوه‌های فصل مثل بلوبری، توت فرنگی و گیلاس، گندم سیاه، سیب زمینی پخته، پنیر و پیاز سرخ شده برای پر کردن دامپلینگ‌ها استفاده می‌کنند. این غذا همیشه برای کریسمس در لهستان سرو می‌شود.

۱۴. دونات؛ آمریکا

یکی از شیرینی‌های خوشمزه و پرطرفدار دونات است که در شکل‌ها و سبک‌های مختلف تهیه می‌شود. بعضی از آن‌ها دارای روکش شکلاتی یا شکری هستند و بسیاری نیز با مارمالادها و مواد میانی مختلف پر می‌شوند. دونات‌ها یک گزینه عالی برای یک عصرانه در کنار نوشیدن یک چای گرم است.

۱۳. ذرت

ذرت در صنعت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و از آن در شکل‌های مختلفی در شیرینی‌ها و غذاهای اصلی استفاده می‌شود. یکی از جذاب‌ترین خوراکی‌ها کباب کردن یا آب‌پز کردن ذرت است که اگر کمی کره آب شده به آن مالیده شود، طعم آن دلچسب‌تر می‌شود.

۱۲. مرغ پری پری (Piri-piri chicken)؛ موزامبیک

این غذای لذیذ که از غذاهای معروف کشور موزامبیک است، از پخت مرغ و سرخ کردن آن با سس مخصوص تهیه می‌شود که در کنار آن سیب زمینی سرخ‌شده نیز قرار می‌دهند. این غذا طعم تندی دارد و علاقه‌مندان بسیاری وقتی به این کشور سفر می‌کنند، این غذای لذیذ را امتحان می‌کنند.

۱۱. رندانگ (Rendang)؛ اندونزی

این غذا یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین غذاهای اندونزی است که معمولا مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. این غذا از نظر ادویه‌جات بسیار غنی است و به آرامی و با شعله‌ی ملایم پخته می‌شود. معمولا آن را با گوشت گوساله می‌پزند، اما با گوشت مرغ و گوسفند نیز طبخ می‌شود. این غذا در کشورهایی نظیر مالزی نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

۱۰. Chicken muamba؛ گابن

این غذا نوعی خورشت مرغ است که در کشور گابن و کشورهای آفریقایی تهیه می‌شود. مرغ‌ها را با سیر، چیلی و سبزیجات معطر کرده و با روغن خرما می‌پزند. این غذا بسیار مقوی و خوش‌طعم است.

۹. بستنی

بستنی یکی از محبوب‌ترین و وسوسه‌کننده‌ترین خوراکی‌های کره زمین است که در هر فصلی و با هر طعمی که باشد، همیشه پرطرفدار است.

۸. تام یام گونگ (Tom Yum Goong)؛ تایلند

این غذا به عنوان غذای ملی تایلند، شامل علف لیمو، چیلی، برگ لیمو ترش، گالانگال (از خانواده زنجبیلیان)، موسیر و سس ماهی است که به آن طعم‌ها و ادویه‌ها اضافه می‌شود تا به یک سوپ معطر تبدیل شود. میگوهای محلی تازه و قارچ‌های نرم و لطیف، مواد اصلی این غذا را تشکیل می‌دهند که در میان تایلندی‌ها و گردشگران بسیار محبوب است.

۷. آسام لاکسا (Assam Laksa)؛ مالزی

آسام لاکسا یک غذای بسیار خوشمزه و تند است که از غذاهای معروف مالزی است که به‌خصوص در پنانگ تهیه می‌شود و طعم خاصی دارد. محتویات این غذا رشته، آب گوشت، آب تمبر هندی ، برگ نعنا ، علف لیمو، پیاز و آناناس است. در واقع می‌توان گفت این غذا یک سوپ نودل تند است که طعم متفاوتی دارد.

۶. همبرگر؛ آلمان

مگر می‌شود کسی عاشق همبرگر نباشد؟ همبرگر یکی از غذاهای فست‌فودی است که با دیدن پنیرهای آب شده داخل آن و سبزی‌های خوش‌رنگ که در ترکیبات آن قرار دارد، دل را وسوسه و شیفته خود می‌کند. آلمان یکی از کشورهای عالی برای خوردن غذاهای فست‌فودی و برگرها است.

۵. اردک برشته شده پکنی (Peking Roast Duck)؛ چین

مرغابی پکن یا اردک پکن نوعی خوراک مشهور چینی است که با گوشت مرغابی طبخ می‌شود و خاستگاه آن شهر پکن است. تاریخچه این غذای لذیذ به زمان‌های پادشاهی باز می‌گردد و شهرت اصلی آن به دلیل بافت نرم و لطیف گوشت آن است. درست کردن این غذا که در فهرست غذاهای سلطنتی قرار داشته است، فرآیند پیچیده‌ای دارد و طریقه خوردن این غذا به این صورت است که ابتدا سس لوبیای شیرین روی پنکیک ریخته می‌شود و بعد از آن تکه‌هایی از گوشت اردک بین لایه‌های پنکیک قرار داده می‌شود.

۴. سوشی؛ ژاپن

زمانی که صحبت از غذاهای ژاپنی می‌شود، اولین تصویری که در ذهن‌مان نقش می‌بندد، سوشی است که در سراسر جهان نیز طرفداران پروپاقرصی دارد. سوشی انواع متفاوتی دارد و ماهی خام اغلب جزء جدانشدنی آن است.

۳. شکلات

صنعت شکلات‌سازی صنعتی محبوب در میان اقشار جامعه به خصوص در کودکان است و عموما با کشورهای اروپایی شناخته می‌شود. کشورهایی که مشهورترین و بهترین کارخانه‌های شکلات‌ را در خود جای داده‌اند و محصولات خود را به اقصی نقاط جهان صادر می‌کنند. با این وجود، کشورها و شکلات‌سازی‌های کوچک و بزرگ بسیاری در گوشه و کنار جهان وجود دارند که بسیاری به روش صنعتی و بعضی همچنان به روش سنتی بی‌نظیرترین شکلات‌ها را تهیه می‌کنند.

۲. پیتزای Neapolitan؛ ایتالیا

ایتالیا یعنی پیتزا و پاستا! متنوع‌ترین پیتزاها و ناب‌ترین طعم‌ها را باید در ایتالیا چشید. پیتزاها انواع مختلفی دارند، اما این پیتزا که بسیار محبوب است، در ساده‌ترین شکل ممکن تهیه می‌شود و در آن تنها از خمیر پیتزا، سس گوجه و پنیر موزارلا فراوان استفاده می‌شود و گاها مقدار اندکی سبزی معطر روی آن ریخته می‌شود. طعم این پیتزا فوق‌العاده است.

۱.کاری ماسامان (massaman curry)؛ تایلند

کاری ماسامان نوعی کاری پُرمَلات و مقوی تایلندی است که برگرفته از آشپزی ایرانی است. این غذا طعم فوق‌العاده‌ای دارد و بر همین اساس در صدر فهرست خوشمزه‌ترین غذاهای جهان در مجله CNN قرار دارد.

منبع: آی تی فست

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=29156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi