1

۱۰ ویژگی یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی

  • کد خبر : 21506
  • 03 ژانویه 2018 - 8:20
۱۰ ویژگی یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی

۱۰ ویژگی یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی

اگر تا به حال به یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رفته باشید، حتما با کارشناسانی روبه رو شده اید که در این آژانس ها و دفاتر خدمات متنوعی را ارائه می دهند و به شکل های گوناگون فرد مراجعه کننده را راهنمایی می کنند. یک کارشناس حرفه ای و کار بلد هرچه تبحر و مهارت بیشتری در کارش داشته باشد بهتر می تواند شما را راهنمایی کند و به هدف مورد نظر برساند. امروزه با گسترش علوم و تخصصی شدن هر بخش برای موفقیت در هر حرفه ای باید به دانش و علم آن دست یافت تا موفقیت لازم را به دست آورد. در این بخش ۱۰ ویژگی یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی را برای شما بازگو می کنیم.

کارشناس فروش خدمات مسافرتی کیست؟

اولین سوالاتی که مطرح می شود این است که کارشناس فروش کیست؟ چه وظایفی دارد؟ یک کارشناس فروش چطور می تواند به شما کمک کند؟ و یک کارشناس فروش چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

فردی که وظیفه معرفی و ارائه  محصول به مشتری را دارد یک کارشناس فروش است. وقتی فردی برای خرید یک محصول مراجعه می کند این کارشناس فروش است که موظف است محصول مورد نظر را با توانایی هایی که دارد به خریدار و متقاضی معرفی کند تا او را در خرید بهتر راهنمایی کند. یک کارشناس فروش در حقیقت در جهت آسان کردن فروش محصولات و تلاش برای فروش بیشتر فعالیت می کند که این امر از طریق فروش تلفنی یا فروش رو در رو با مشتری و همچنین بازار یابی به شکل های گوناگون امکان پذیر است.

وظایف یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی چیست؟

چند ویژگی یک کارشناس فروش حرفه ای را می توان در این موارد خلاصه کرد:

  • مشتریانش را که بالقوه خریدار محصول هستند را شناسایی و جذب کند
  • هدفش از فروش محصول را برای خود مشخص کند
  • برای رسیدن به اهدافش برای فروش برنامه ریزی منسجم داشته باشد
  • همیشه و در همه حال آماده پاسخگویی و مشاوره دادن به مشتریان باشد
  • یک کارشناس فروش حرفه ای باید اطلاعات مشتریانش را برای مراحل بعدی نگهداری کند.
  • برای عقد قرارداد با مشتری بر اساس مقررات آژانس یا دفتری که در آن فعالیت می کند عمل کند
  • و در نهایت گزارش کاملی را از تمام مراحل فعالیتش به مدیر فروش ارائه دهد.

  ویژگی های یک کارشناس 

برای یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی و گردشگری که قصد دارد به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت کند ویژگی های زیادی را می توان در نظر گرفت که در موفقیت او و پیشبرد اهداف آژانس می تواند موثر واقع شود و او را به اهدافش برساند. ما در این جا به ۱۰ مورد از این ویژگی ها اشاره می کنیم. اولین ویژگی که می توان برای یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی در نظر گرفت این است که به کارش علاقمند باشد و حرفه فروش و بازار یابی را دوست داشته باشد. نه اینکه از سر اجبار و با بی حوصلگی به این کار بپردازد و یا صرفا به خاطر مدرک تحصیلی مرتبطی که دریافت کرده به این حرفه رو بیاورد. فروش و بازار یابی یک هنر است که فرد باید با ایجاد مهارت ها و آموزش های لازم و کسب تجربه به این هنر دست یابد.

ویژگی دوم اینکه برای فروش و بازار یابی و پیدا کردن مشتری از هر فرصت و امکانی بهر ه مند شود و هیچ فرصتی را از دست ندهد. از کلاس درس گرفته تا هنگام خرید لباس و یا خرید خانه و داخل مترو یا اتوبوس و و و، محل کارش را محدود به شرکت یا آژانس نکند، باید برای خودش یک کارت ویزیت درست کند و همیشه تعدادی از آنها را همراه خود داشته باشد تا بتواند به مشتریان بالقوه اش ارائه دهد و محصول را معرفی کند.

سومین ویژگی یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی این است که جرات شنیدن نه را داشته باشد و این مساله را بپذیرد که هر یک از مشتریان بالقوه ممکن است جوابشان منفی باشد و به آن کارشناس فروش نه بگویند. بنابراین نباید از توضیحاتی که برای معرفی محصول داده و دقیقه ها و ساعت های زیادی را صرف آن کرده سر خورده و خسته شود و به حساب هدر رفتن وقت و زمان نگذارد ضمن اینکه اگر دقت و مهارت لازم را در خود تقویت کند و در انتخاب مشتریان بالقوه مد نظر داشته باشد این نه شنیدن ها تا حدود زیادی کم می شود و در نتیجه زودتر به هدف می رسد.

ویژگی چهارم یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی این است که مهارت های کلامی و ارتباطی بالایی داشته باشد و به بیان دیگر روابط عمومی قوی داشته و بااعتماد به نفس و محکم با مشتری ارتباط برقرار کند. این می تواند مهمترین گام در جذب مشتری باشد و به موفقیت یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی کمک زیادی می کند.

ویژگی پنجمی که برای یک کارشناس فروش می توان در نظر گرفت اینکه دوستانه با مردم رفتار کند و مردم دار و مشتری مدار باشد. به همه مشتریانش حس خوبی بدهد و از کلمات منفی و رفتارهای خشک و دلسرد کننده پرهیز کند. طبیعی است که هر چه رفتار دوستانه تری با مشتریان داشته باشد ارتباطش با آنان طولانی تر خواهد شد.

ویژگی ششم اینکه مثل یک پزشک حرفه ای به همه موارد مورد نظر مشتری دقت داشته باشد و تمام جزییات گفته های او را به صورتی دقیق بررسی کند تا به شناخت درستی از مشتری و نوع نیازش دست یابد.

ویژگی هفتم اینکه در همه حال مثبت نگر باشد. باید همیشه به یاد داشت که مثبت نگری در همه کارها و امور یک گام مهم و اساسی برای رسیدن به موفقیت است مخصوصا برای یک کارشناس فروش یک اصل اساسی در حرفه اش است.

هشتمین ویژگی پیگیری بی وقفه است. در این مورد یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی نباید هیچ وقت به خودش هرگز خستگی راه بدهد و در همه حال تا فروش نهایی پیگیری های لازم را انجام دهد.

ویژگی نهم یک کارشناس فروش خدمات مسافرتی کارایی بالا است و اینکه در کار و انجام وظایفش موثر باشد. همیشه بهترین راه را بری جذب مشتری انتخاب کند مثلا اگر فروش تلفنی نتیجه بخش نبود فروش حضوری را انتخاب کند و یا ابزار تبلیغی مناسبی را بکار ببرد.

و سرانجام اینکه یک کارشناس فروش باید اهل یادگیری مطالب جدید باشد و دوره های آموزشی لازم را در این مورد بگذراند و هیچ وقت خود را بی نیاز از مطالب جدید نداند همیشه برای یاد گرفتن آماده و با انگیزه باشد.

منبع: الی گشت

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=21506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi