1

۱۰ نوآوری خارق العاده که آینده‌ی صنعت مد و پوشاک را تغییر خواهد داد – قسمت دوم

  • کد خبر : 29134
  • 11 تیر 1397 - 13:59
۱۰ نوآوری خارق العاده که آینده‌ی صنعت مد و پوشاک را تغییر خواهد داد – قسمت دوم

۱۰ نوآوری خارق العاده که آینده‌ی صنعت مد و پوشاک را تغییر خواهد داد – قسمت دوم

با توجه به این امر که روش‌های تولید پوشاک به سبک سنتی به آرامی در حال منسوخ شدن هستند‌، با افزایش آگاهی روزافزون مصرف کنندگان و با تغییر جهت تولید کنندگان به سمت پاسخ‌گویی زیست محیطی، پیشرفت‌های قابل توجهی در فناوری این صنعت به وجود آمده است. در مطلب پیشین به ۵ مورد از نوآوری‌های خارق العاده که آینده‌ی صنعت مد و پوشاک را تغییر خواهد داد، اشاره کردیم. در این مطلب نیز به توضیح سایر این موارد می‌پردازیم.

۶. ابزار خرید آنلاینی که اندازه‌های شما را می‌دانند
درصد بسیار بالایی از پوشاکی که به صورت آنلاین خریداری می‌گردند، به علت اندازه‌ی نامناسب، عدم رضایت از کیفیت جنس محصول و نپسندیدن مشتری عودت داده می‌شوند. از این رو، ابزارهای خرید آنلاین هوشمندی که پتانسیل کاهش چشمگیر تعداد مرجوعی‌ها و به حداقل رساندن اتلاف انرژی در جریان حمل کالا را دارند، توسعه پیدا کرده‌اند. این تکنولوژی خریداران را قادر می‌سازد تا به راحتی بتوانند لباس خود را بر اساس اندازه و ترجیحات‌شان انتخاب نمایند.

در سال ۲۰۰۹ یکی از فروشگاه‌های آنلاین این اطمینان را به خریداران داد که هر لباسی را که خریداری کنند، دقیقاً اندازه‌شان خواهد بود و دیگر نیازی نیست که برچسب سایز لباس‌ها را بررسی نمایند. در همین راستا، اتاق پرو مجازی با مانکن رباتیک با قابلیت تغییر شکل که سایزها را اندازه گیری و اشکال مختلف بدن را تقلید می‌کرد، راه‌اندازی شد. این روش به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد؛ به گونه‌ای که تعداد مرجوعی‌های بسیاری از خرده فروشان تا ۲۸ درصد کاهش یافت.

۷. سنگ‌شویی بدون آب
یکی از برندهای معروف تولید کننده‌ی شلوار جین، یک دسته از محصولات‌شان را بدون آب تولید کرده‌اند. این مجموعه از تولیدات که قابلیت حفظ آب را دارند، این امکان را به شرکت می‌دهد تا در تولید شلوارهای جین به طور متوسط ۲۸ درصد و در برخی موارد تا ۹۶ درصد از آب کمتری استفاده نماید؛ بدین ترتیب این مجموعه میزان مصرف آب شرکت را تا بیش از ۱۷۲ میلیون لیتر کاهش داده است.

۸. بیوفیلتر کردن آب‌های آلوده
یکی از روش‌های تصفیه آلودگی‌های آب بیوفیلتراسیون است؛ این فرآیند، سمی‌ترین اجزای رنگی منسوجات (ترکیبات سرسخت ارگانیک) را از طریق تجزیه آنها توسط اوزون درمانی‌، قبل از استفاده از تکنیک بیوفیلتراسیون آب آلوده‌، از بین می‌برد. بر خلاف سیستم‌های سنتی زیستی‌، این فیلتر درمانی نوآورانه به جانوران کوچک و میکروسکوپی که در توده‌ها رشد می‌کنند، وابسته است. به منظور پردازش آلاینده‌ها، آب آلوده بر روی جانوران میکروسکوپی ریخته می‌شود‌. هر توده ۱۰ برابر بیشتر از فناوری‌های سنتی حاوی جانوران میکروسکوپی است و در مقایسه با فیلترهای زیستی، متعارف به میزان ۸۰ درصد کمتر لجن تولید می‌کند.

۹.خیاطی هوشمند
تکنولوژی پنل مستقیم دستگاه نساجی که خیاطیِ هوشمند نیز نامیده می‌شود، توسط طراحی هندی به منظور افزایش کارآیی پارچه تا ۱۵ درصد و کاهش زمان تولید تا ۵۰ درصد در تولید پوشاک با کیفیت طراحی شده است. با استفاده از کامپیوتری که به دستگاه نساجی وصل است، داده‌هایی همچون رنگ، الگو، و اندازه مربوط به لباس وارد می‌گردند و دستگاه نساجی به سرعت تکه‌های دقیق را ،که متعاقبا باید ساخته شوند، تولید می‌کند. بافندگی‌، برش پارچه و الگوگیری هم زمان انجام می‌گردد. خارق العاده است‌! این تکنولوژی نه تنها به اندازه زیادی ضایعات پارچه را کاهش می‌دهد، بلکه در مصرف آب و انرژی نیز بین ۷۰ تا ۸۰ درصد صرفه جویی می‌کند.

۱۰. استانداردهای جدید
علاوه بر حرکت‌های متمرکز در نوآوری و فناوری، استاندارد منسوجات ارگانیک جهانی، گواهینامه جامع الیاف است که از طریق تدوین کنندگان برجسته‌ی استاندارد به منظور مشخص نمودن الزامات شناسایی شده‌ی بین المللی توسعه یافته است. این گواهینامه عرصه را برای بسیاری از فناوری‌های جدید که امروزه در حال توسعه هستند، فراهم می‌کند. این استانداردها وضعیت ارگانیک منسوجات را از کشت و زرع مواد اولیه به واسطه‌ی تولید با مسئولیت محیط زیستی و اجتماعی تا برچسب زدن به منظور تامین تضمین معتبر برای مصرف‌کنندگان اطمینان می‌بخشند.

به سبب تقاضایی که برای داشتن شاخص پردازش یک شکل در صنعت و بخش خرده‌فروشی وجود دارد‌، این استاندارد به شناخت جهانی رسیده است و پردازش کنندگان و تولید کنندگان را قادر ساخته است تا منسوجات ارگانیک خود را از طریق گواهینامه‌ای که در بازارهای بزرگ مورد پذیرش است، تامین نمایند. این استاندارد با معرفی لوگو و سیستم برچسب زنی به مرحله‌ای برجسته در صنعت مبدل گشته است و بر بوتیک‌های منسوجات طبیعی گرفته تا خرده فروشان بزرگ و فروشندگان برند تاثیر گذاشته است.

منبع: هاکوپیان

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=29134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi