3

۱۰ روش برای جلوگیری از آکنه و جوش های پوستی

  • کد خبر : 17000
  • 30 آگوست 2017 - 14:01
۱۰ روش برای جلوگیری از آکنه و جوش های پوستی

شاید کارهای زیادی برای مبارزه با آکنه و ضایعات پوستی انجام می دهید اما باید بدانید تلاش های شما در صورتی مؤثر خواهد بود که ۱۰ روش برای جلوگیری از آکنه و جوش های پوستی را که در این نوشتار به آنها اشاره شده است، رعایت کنید.

شاید کارهای زیادی برای مبارزه با آکنه و ضایعات پوستی انجام می دهید اما باید بدانید تلاش های شما در صورتی مؤثر خواهد بود که ۱۰ روش برای جلوگیری از آکنه و جوش های پوستی زیر را رعایت کنید.

۱. پوست خود را تمیز نگه دارید. ۲ بار در روز صورت خود را بشویید، این کار باعث پاک کردن پوست از چربی ها و سلول های مرده می شود اما شست و شوی بیش از این را توصیه نمی کنیم چون ممکن است تأثیر معکوس بگذارد.

پوست خود را با آب ولرم و با یک محلول ملایم شست و شو دهید. از صابون های حاوی دئودرانت استفاده نکنید چون پوست را بیشتر تحریک می کند.

از شست و شوی پوست با لیف یا اسفنج های سخت جلوگیری کنید، پوست را با کمک دست و یک پارچه نرم بشویید. پوست را به طور کامل و با کمک یک حوله نرم و تمیز پاک کنید، دقت کنید که اگر حوله تمیز نباشد امکان انتقال باکتری ها بیشتر است.

۲. مرطوب کننده استفاده کنید. بیشتر محصولات آکنه حاوی موادی هستند که باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شوند، بنابراین استفاده از یک مرطوب کننده ملایم تا حدی که خشکی پوست را از بین ببرد توصیه می شود. از مرطوب کننده های متناسب پوست چرب، خشک یا ترکیبی استفاده کنید.

۳. سعی کنید بیش از یک محصول ضد آکنه استفاده کنید. مواد تشکیل دهنده این محصولات شامل بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، یا لاکتیک اسید هستند که باعث کاهش باکتری ها و خشک شدن ( جوش های ) پوست می شوند.

در ابتدا با مقدار کمی از این مواد شروع و در ادامه تنظیم کنید که چقدر و چگونه استفاده کنید، این نکته را در نظر داشته باشید که این محصولات تا چه سطحی باعث لایه برداری و خشک کردن پوستتان می شوند. پوست های حساس باید احتیاط بیشتری به خرج دهند.

۴. کمتر آرایش کنید. از پوشاندن جوش ها با کرم پودر یا فون های آرایشی بپرهیزید چرا که نتیجه ای جزء سرخ شدن آکنه ها نمی ماند. اما در صورت استفاده از مواد آرایشی آن را حتماً در پایان روز بشویید. در صورت امکان از مواد آرایشی بدون چربی، رنگ اضافه و مواد شیمیایی استفاده کنید و حتماً قبل از خرید لیست مواد تهیه شده در این محصولات را چک کنید تا مناسب پوست های آکنه دار باشند.

۵. موادی را که برای موهایتان به کار می برید سامان دهی کنید. از استفاده از اسپری, روغن و ژل های مو اجتناب کنید چون اگر بر روی پوست صورت ریخته شود منافذ پوست را بسته و باعث تحریک آن می شود. از شامپوهای ملایم استفاده کنید و زمانی که موهای شما خیلی چرب است آنها را طوری بشویید که صورت شما با آب و مواد حاصل از شست و شو برخورد نباشد.

۶. دستتان را روی صورت خود نگه ندارید. از تکیه دادن دست بر روی صورت و چانه به شدت پرهیز کنید این کار باعث انتقال باکتری به پوست و یا تحریک و التهاب صورت می شود. جوش های صورت را دست کاری نکنید چون ممکن است باعث ایجاد اسکار و یا لک شود.

۷. از مکان هایی که نور خورشید مستقیم بر پوستتان می تابد دوری کنید. اشعه ماوراء بنفش خورشید التهاب و قرمزی پوست را افزایش می دهد. برخی از محصولات ضد آکنه حساسیت پوست شما را در برابر نور خورشید بیشتر می کند پس تا حد امکان از آفتاب دوری کنید، مخصوصاً بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر.

از لباس های آستین بلند، شلوار و کلاه های لبه دار استفاده کنید. فارغ از داشتن جوش، همیشه از ضد آفتاب با ای پی اف ۳۰ استفاده کنید. ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض افتاب استفاده کنید. از ضد آفتاب های مخصوص پوستتان استفاده کنید.

۸. پوست خود را تغذیه کنید. بیشتر کارشناسان معتقدند که غذاهای خاص مانند شکلات ایجاد جوش نمی کنند. با این حال نیاز است از مواد غذایی چرب اجتناب کنید. میوه و سبزی های تازه را جایگزین کرده و غلات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۹. ورزش روزانه. ورزش کردن برای تمام بدن از جمله پوست شما مفید است. زمانی که با دستگاه های ورزشی مشغول هستید پوست خود را تمیز می کنید. بعد از ورزش کردن حتماً حمام کرده و پوست خود را بشویید.

۱۰. استرس ، در بسیاری از مطالعات شدت آکنه و جوش ها با استرس در ارتباط بوده اند. بنابراین لازم است بدانید چه چیزهایی در شما ایجاد استرس می کند و بعد راه حل را بیابید.

زمانی که در یک شک روحی یا استرس هستید با یک پزشک مشورت کنید تا برای جلوگیری از شدت آکنه اقدامات لازم را انجام دهید.

 

منبع: خانومی

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=17000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi