1

گفتگو با مدیرعامل شرکت داروسازی رازک

  • کد خبر : 24162
  • 09 اسفند 1396 - 9:20
گفتگو با مدیرعامل شرکت داروسازی رازک

سید رضا جمشیدی مدیر عامل پایگاه خبری دانستنی آنلاین ضمن بازدید از شرکت داروسازی رازک با دکتر کرباسی مدیر عامل این شرکت مصاحبه اختصاصی انجام داد. دکتر کرباسی در این ویدئو فعالیت های ۸ سال خود را تشریح می کند

مدیرعامل شرکت داروسازی رازک:

نوآوری و عرضه محصولات جدید و با کیفیت  و هایتک هدف رازک است

شرکت سهامی لابراتوارهای رازک در سال ۱۳۴۳ (۱۹۶۴ میلادی) با نام شرکت سهامی لابراتوارهای فایزر ایران تحت مالکیت شرکت فایزر آمریکا فعالیت خود را آغاز نمود. «دکتر احمد کرباسی» بیش از ۸ سال است که به عنوان مدیرعامل رازک مشغول است.

دکتر کرباسی مدیر عامل رازک از فعالیت خود در طی این ۸ سال چنین می گوید: : سال ۸۸ که وارد رازک شدم، شرکت با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کرد. ولی با لطف و عنایت الهی و زحمات تیم، خوشبختانه امروز در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است؛ بطوریکه در شش سال گذشته برترین شرکت گروه بوده ایم. امروزه علیرغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی در طی این چند سال  ۵۰۰ نفر همکار داریم در حالیکه ۸ سال قبل حدود ۳۰۰ همکار داشتیم. تنها شرکت دارویی هستیم که در طول چند سال گذشته به طور دوشیفت کار کرده ایم.

وی افزود: فروش شرکت از سالی که آن را تحویل گرفتیم  چند براربر شده اما واقعیت این است که نگران بازار ارز هستیم. سعی کرده ایم مسائل سیاسی و حاشیه ای وارد موضوع تولیدمان نشود. ما باید فعالیت مان بر طبق فرمایشات رهبری تولیدملی باشد. متاسفانه امروزه بحث نقدینگی به یک موضوع جدی تبدیل شده این را از زبان کسی می شنوید که ۳۰ سال عمرش را در صنعت گذرانده است.

مدیرعامل رازک درباره بازدید دکتر روحانی از رازک می گوید: این بدعت هم که رییس جمهوری تصمیم گرفتند بعد از تحویل سال از کارگران یک صنعت بازدید کنند کار پسندیده ای است. از کل صنعت قرعه به نام صنعت دارو افتاد و از کل صنعت دارو، ما در شرکت رازک این افتخار را داشتیم که به رییس جمهوری و همراهانشان خیر مقدم بگوییم. دلایل خوبی هم داشتیم؛ چراکه از ۶۰ قلم دارو  برای اولین بار رونمایی می شد. به گونه ای برنامه ریزی شد که کل فضای این بخش که قبلا هزار متر بود در کمتر از صد روز به ۲ هزار و ۵۰ متر افزایش یابد. البته بازدید دکتر روحانی مزیت ریالی به همراه نداشت؛ چراکه از مشکلات دولت باخبر هستیم. فعالیت شش مجموعه سرمایه پذیر زیر نظر رازک موجب شده تا نام رازک به عنوان یک هلدینگ مطرح گردد.

تقلب در مکمل های ورزشی با نام رازک

کرباسی اذعان می کند: به دلیل خوشنام بودن رازک عده ای سودجو دست به تقلب داروهایی با نام این برند کرده اند. رازک ۵۲ سال پیش توسط یک شرکت آمریکایی تاسیس شد. این شرکت اعتبار خوبی در دنیا دارد و همین دلیل خوبی برای جاعلان دارو است تا از نام این برند و رازک سودجویی کنند. سه چهار سال پیش پرونده جعل مکمل مکمل های ورزشی را آغاز کردیم و همچنان در دست بررسی است. علاوه بر آن در چند وقت اخیر متوجه شدیم تعدادی از داروهای تزریقی که در دامپزشکی مورد مصرف دارد نیز به نام رازک جعل و عرضه می شود. همین امروز تعدادی از این نمونه ها را توانسته اند در اصفهان جمع آوری کنند.

نقدینگی واقعا بزرگترین مشکل ماست

سوال: اگر گردش پول اتفاق بیفتد و مطالبات شما را بدهند ،بازهم مشکل نقدینگی دارید؟

اگر مطالبات ما را بدهند خوب است. درست است اگر گردش نقدینگی اتفاق بیفتد و چرخش پول را داشته باشیم مساله خاصی نخواهیم داشت. البته یکی از چالش های اصلی ما همان پول است و اینکه سیاست های ارزی نامشخص است و ما نمی دانیم واقعا سه ماه بعد چه اتفاقی می افتد. لذا پول ملی فقط از طریق تولید بیشتر و صادرات باید تقویت شود

 افزایش سهم بازار

در خاتمه وی درباره افزایش سهم رازک در بازار چنین می گوید: همه این تلاش ها باید منتج به کسب سهم بیشتر در بازار بشود. برای اینکه به این هدف برسیم اعتقاد به رقابت و نوآوری داریم. ما به معنای واقعی تلاش می کنیم که هم در درون هلدینگ خودمان و هم در درون مجموعه تولیدکنندگان دارویی کشوری به گونه ای حرکت کنیم که واقعا نوآور باشیم. به این معنا که نگاهمان به محصولات هایتک است که ارزآوری بیشتری برای کشورمان دارد. باید پایش کنیم و این اتفاق نمی افتد مگر با نوآوری و عرضه محصولات جدید و با کیفیت. از این بابت مخاطبان از محصولات ما راضی بوده اند و ما به کیفیت مان افتخار می کنیم.

شرکت داروسازی رازک

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=24162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi