2

گسترش سطح همکاری های گروه صنعتی مینو با شرکت باقر محمد سلیمان

  • کد خبر : 22775
  • 23 ژانویه 2018 - 16:47
گسترش سطح همکاری های گروه صنعتی مینو با شرکت باقر محمد سلیمان

گسترش سطح همکاری های گروه صنعتی مینو با شرکت باقر محمد سلیمان

در نشست هیات تجاری عمان به ریاست عبدالحسین باقر سلیمان از تجار بزرگ و سرشناس آن کشور و رئیس اتاق اقتصادی ایران در عمان با مدیرعامل و همچنین رئیس هیات مدیره شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان و مدیران عامل شرکت های تولیدی گروه بر  گسترش سطح ارتباطات اقتصادی بین دو طرف تاکید شد.

به گزارش دانستنی آنلاین، در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید، راهکارهای مختلف و متنوع برای بالا بردن همکاری های اقتصادی بین گروه صنعتی مینو و شرکت باقر سلیمان جعفر مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به روابط ارزشمند اقتصادی – سیاسی ایران و عمان، پیشنهاد شد به منظور بالابردن سطح روابط اقتصادی با کشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا در کوتاهترین زمان ممکن راههای گسترش سطح همکاری ها مورد بررسی قرار گیرد.

در این نشست مهندس رحیم نعمت پرور مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان در سخنانی به بررسی تاریخ و پیشینه ی شرکت های مینو و باقر سلیمان جعفر اشاره کرد و گفت: روابط اقتصادی دو شرکت ریشه در تاریخی به درازای بیش از نیم قرن دارد و شرکت باقر سلیمان جعفر در ابتدا نماینده شرکت مینو در کشور عمان بود که تولیدات مینو را به بازار مصرف عمان صادر می کرد. البته این نمایندگی متعلق به زمانی بود که مینو فقط دو شرکت تولیدی داشت ولی در حال حاضر گروه صنعتی مینو 6 شرکت بزرگ تولیدی دارد.

مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان در ادامه به اهمیت گسترش سطح روابط اقتصادی با کشورهای حوزه ی خلیج فارس و شمال آفریقا اشاره کرد و گفت: بی شک این کشورها، ظرفیت کم نظیری برای صادرات محصولات مینو است و باید از فرصت اقتصادی پیش آمده به عنوان دوازه ای طلایی برای توسعه ی فعالیت های اقتصادی در این کشورها بهره گرفت.

مهندس نعمت پرور در ادامه بر ضرورت تبیین راهکارهای هدفمند اقتصادی بین دو گروه صنعتی و اقتصادی تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی هوشمندانه در حوزه ی اقتصاد و تبیین سیاست های درست تولیدی در سطح بین المللی  برای شرکت های بزرگ یک ضرورت است و خوشحالیم که امروز برای تحقق این مساله ی مهم و راهیابی هر چه بهتر به بازار مصرف کشورهای حوزه ی خلیج فارس و شمال آفریقا با شرکت باقر سلیمان جعفر در پای میز مذاکره هستیم.

در ادامه ی این دیدار، دکتر رضایی رئیس هیات مدیره شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان طی سخنانی به نقاط مشترک دو کشور و دو شرکت اشاره کرد و گفت: کشورهای ایران و عمان به عنوان دو کشور مستقل و دارای استقلال سیاسی و قدرت بین المللی بالا در سطح منطقه و جهان فرصت های دو جانبه ارزشمندی را برای بالابردن سطح روابط اقتصادی بین دو کشور فراهم کرده اند که باید از این فرصت پیش آمده نهایت بهره برداری به عمل آید.

رئیس هیات مدیره شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان ادامه داد: همخوانی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی از یک سو و استقلال عمل کشور عمان و اطمینان از روابط اقتصادی بلند مدت با این کشور مهمترین نکاتی هستند که انجام فعالیت های اقتصادی بین دو گروه را ضمانت می کند. چرا که برای سرمایه گذاری بین دو گروه عملا در کشورهای ایران و عمان با مشکل خاصی روبرو نیستیم و چون نظام سیاسی دو کشور دارای روابط حسنه ی تاریخی است ابتکار عمل بالایی را در اختیار دو شرکت قرار می دهد که باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

عبدالحسین باقر سلیمان مدیرعامل هلدینگ شرکت باقر سلیمان جعفر با اشاره به تاریخچه ی شکل گیری این شرکت گفت: ما در ابتدا یک شرکت کوچک بودیم و به کار واردات می پرداختیم که نمایندگی شرکت مینو را نیز برعهده داشتیم؛ اما با طراحی چشم اندازهای هدفمند اقتصادی، امروز به یک شرکت بزرگ در کشور عمان و صادر کننده محصولات متنوع غذایی به کشورهای منطقه تبدیل شده ایم.

 مدیرعامل هلدینگ شرکت باقر سلیمان جعفر با اشاره به سابقه ی دیرینه ی همکاری این شرکت با گروه صنعتی مینو گفت: مینو تاریخ بزرگی در صنعت ایران دارد و محصولات تولید شده این شرکت، محصولاتی معتبر هستند و به واسطه ی همین اعتبار چنین نشست اقتصادی برای بالا بردن سطح همکاری های دو جانبه تشکیل شده است و جا دارد از میزبانی خوب و ارزشمند شرکت مینو در جهت برگزاری این دیدار اقتصادی تشکر و قدردانی کنیم.

عبدالحسین باقر سلیمان در ادامه به تبیین راه های افزایش سطح همکاری دو طرف اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می شود در جهت دستیابی هر چه بهتر به کشورهای حوزه ی خلیج فارس و شمال آفریقا برنامه های مشترکی بین شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان با شرکت باقر سلیمان جعفر ایجاد شود تا بتوان از دروازه ی عمان محصولات را بهتر به کشورهای مقصد صادر کرد.

مهندس مهناز شریف عسکری مدیرعامل شرکت پرسوئیس نیز در این دیدار به مشترکات اقتصادی دو هلدینگ مینو و باقر سلیمان جعفر اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این نشست، تبیین راهکارهای مناسب و هدفمند در جهت بررسی چگونگی افزایش سطح صادرات محصولات مینو به عمان و کشورهای همسایه آن، استفاده از ظرفیت های شرکت باقر سلیمان جعفر برای تولید در مسقط و بهره مندی از توان شرکت های شش گانه تولیدی مینو برای تولید محصولات شرکت باقر سلیمان جعفر در ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه با حضور مدیران عامل شرکت های تولیدی گروه صنعتی مینو، مدیرعامل، رئیس هیات مدیره و مدیران هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان و مدیرعامل شرکت باقر سلیمان جعفر و کارشناسان این شرکت موارد مطرح شده مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

همچنین در روز دوم بازدید هیات عمانی جلسه ای تخصصی در حوزه گسترش سطح روابط تجاری در رابطه با دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی بین مدیر عامل شرکت دارویی مینو و شرکت باقر سلیمان جعفر برگزار شد.

منبع: شرکت مینو

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=22775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi