2

گسترش دامنه دگردیسی در جاده مخصوص به دو خودروساز بزرگ کشور هم رسید

  • کد خبر : 15033
  • 11 تیر 1396 - 14:24
گسترش دامنه دگردیسی در جاده مخصوص به دو خودروساز بزرگ کشور هم رسید

اهمیت روند گسترش دامنه دگردیسی در جاده مخصوص تا جایی است که دامنه این دگردیسی به حوزه دو خودروســاز بزرگ کشور هم رسیده است. با این دو خودروساز و همچنین قطعه سازان مستقر در محدوده جاده مخصوص، گفت و گو و رایزنی در این خصوص در حال انجام است

اهمیت روند گسترش دامنه دگردیسی در جاده مخصوص تا جایی است که دامنه این دگردیسی به حوزه دو خودروســاز بزرگ کشور هم رسیده است. با این دو خودروساز و همچنین قطعه سازان مستقر در محدوده جاده مخصوص، گفت و گو و رایزنی در حال انجام است و گفته می شود که آن ها هم با نگاه مثبت، نسبت به این طرح تمایل نشان داده اند.
این در حالی است که در صورت تسریع در طرح انتقال و کوچ آن ها به شهرک های صنعتی، شرایط و بازار منحصر بفردی در این جاده شکل خواهد گرفت که از بسیاری جنبه ها، کم نظیر و حتی در کشور بی نظیر خواهد بود.
البته در اجرای طرح ویژه انتقال به شهرک های صنعتی، مزیت های فراوانی برای صاحبان صنایع در نظر گرفته شده است که قیمت نازل زمین در شهرک های صنعتی در مقایســه با زمین های واقع در محدوده جاده مخصوص، پایین بودن نرخ خدمات، نظم و قانونمندی، تسهیل در دریافت وام، اخذ سرمایه در گردش و استفاده از تسهیلات صندوق ضمانت سرمایه گذاری و ….و کاهش هزینه های شــهری و شهرداری ها از آن جمله است که در نهایت این امر موجب شده کارشناسان در مورد اجرای موفقیت آمیز این طرح ابراز اطمینان کنند. از طرفی، صاحبان واحدهای تولیدی در قبال این انتقال، به منابع مالی هنگفتی از محل فروش زمین خود در جاده مخصوص دست خواهند یافت که با توجه به داوطلبانه بودن طرح انتقال به شهرک های صنعتی ، انتظار می رود اگر نتوانند کل کارخانه را به شــهرک های صنعتی منتقل کنند، می توانند بخشی از آن را انتقال داده و منابع مالی حاصل را صرف طرح توسعه واحد تولیدی خود کنند.
حایز اهمیت این که بررسی های میدانی خبرنگاران روزنامه دنیای اقتصاد ویژه غرب استان تهران و تعقیب و پیگیری روند دگردیسی در جاده مخصوص به عنوان یک جریان خبری، حاکی از آن است که شیوه ترکیبی و تلفیقی، بیشتر مورد استقبال صاحبان و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در این جاده قرار گرفته است. در این شیوه شماری از صاحبان صنایع، ضمن حفظ فعالیت های تولیدی، بخشی از محوطه بزرگ واحد تولیدی خود را که مشرف به جاده مخصوص (بزرگراه شــهید لشکری) است، به محل نمایشگاه و فروشگاه عرضه انواع محصولات تبدیل کرده اند، علاوه براین عده ای دیگر از سرمایه گذاران نیز با خرید زمین در مجاورت جاده مخصوص و راه اندازی مراکز بزرگ فروش کالا و ارائه خدمات، دست به اقدام مشابهی زده اند.
سیدرضا جمشیدی  ( Seyed Reza Jamshidi )

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=15033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام . چند سال قبل ما در جاده مخصوص با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت می رفتمیم . الان باید مراقب انبوه خریداران در خیابان و مخصوصا فروشندگان و بازاریابانی که پارکینگ ها و خدمات را معرفی می کنند و یکباره جلو ماشین می پرند باشیم و حداکثر با ۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنیم .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi