2

کیفیت و قیمت مناسب؛ موثرترین تبلیغ حمایت از کالای ایرانی

  • کد خبر : 26705
  • 26 آوریل 2018 - 9:09
کیفیت و قیمت مناسب؛ موثرترین تبلیغ حمایت از کالای ایرانی

کیفیت و قیمت مناسب؛ موثرترین تبلیغ حمایت از کالای ایرانی

اشتغال یکی از دغدغه های مهم مردم بیش از یک دهه گذشته بویژه طی سال های اخیر در کشورمان بوده است و بر همین اساس مسئولان ارشد کشور برای فراهم سازی بسترهای اشتغال در زمینه های مختلف اهتمام داشته و برنامه ریزی های بسیاری کرده اند.
براساس برنامه ریزی مدیران ارشد ، تقریبا نیمی از اشتغال کشور (40 درصد) بایستی در حوزه صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود که تحقق این مهم و رونق اقتصادی فقط با تداوم حرکت چرخ های تولید میسر است اما تولید نیز زمانی می تواند پویا باشد و سرپا بایستد که مشتریانی پروپا قرص کالاهای ایرانی را در سبد اقلام متنوع و رنگارنگ خارجی در بخش عرضه جستجو می کنند.
در همین رابطه یک شهروند با اشاره به اینکه مهمترین موضوع برایم هنگام خرید، کیفیت کالاست ، گفت: باید متناسب با هزینه ای که صرف می کنیم ، کالا برای مان ماندگاری و دوام داشته باشد .
سحر نصرتی افزود: اگر کالایی برند نباشد اما کیفیت و قیمت آن مطلوب باشد، بلافاصله نام آن را به خاطر می سپارم و به آشنایانم هم خرید آن کالا را توصیه می کنم.
وی اضافه کرد: البته در مورد لوازم الکترونیکی و خانگی خدمات پس از فروش نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه هر کالا با کیفیتش موثرترین معرف و مبلغ خود است، گفت: اگر محصولات بر اساس استاندارد و با کیفیت مطلوب و مطابق بر ذائقه مردم عرضه شود، طی مدت کمی جای خود را در سبد خرید خانوار بیشتر ایرانیان باز می کند .
یک شهروند دیگر نیز با اشاره به ظرفیت های گیلان در تولید گفت: گیلان استانی کشاورزیست و برنج و چای دو محصول مهم این استان و بسیار با کیفیت هستند که چای ما بدلیل ارگانیک بودن و استفاده نکردن از سم یکی از بهترین محصولات چای دنیاست و برنج مان هم در کشور شهره است اما مشابه خارجی این تولیدات و تبلیغات آنها، این محصولات مان را در معرض تهدید قرار می دهد .
رضا معبودی افزود: اگرچه اقدامات انجام شده از سوی دولت در سال های اخیر امید کشاورزان را دوچندان کرده و بسیاری از زمین های کشاورزی رها شده با وجود خشکسالی دوباره احیا شده است؛ اما برای حمایت از تولید ایرانی بایستی از سوی مردم نیز حمایت هایی انجام شود و در مقابل کالاها و محصولات مشابه خارجی با خرید و مصرف؛ از تولیدات با کیفیت داخلی حمایت کنند.
یک فروشنده لوازم خانگی نیز گفت: کیفیت مطلوب با قیمت مناسب و ارائه خدمات پس از فروش براساس آنچه که یک شرکت تولیدی تعهد می کند مهمترین اصل برای استقبال مردم از کالاهای ایرانی است.
علی جعفری افزود: برخی کالاهای ایرانی دارای کیفیت مناسب نیستند و به تعهدات خدمات پس از فروششان نیز عمل نمی کنند؛ اما قیمت شان با برندهای معروف کالای خارجی برابری می کند به همین خاطر مردم کالای خارجی را ترجیح می دهند.
وی ارائه نکردن خدمات پس از فروش براساس تعهد تولید کننده را یکی دیگر از اشکالات کالاهای ایرانی عنوان و تصریح کرد: کالاهای دارای برند خارجی اگر 10 سال ضمانت دارند، در صورت بروز مشکل به طور کامل به تعهداتشان عمل می کنند.
وی تصریح کرد: البته کارهای بی نام و نشانی هم هستند که مشخص نیست چگونه وارد کشور می شوند و کیفیت مناسبی هم ندارند اما قیمت های پایینی دارند و این کالاها آسیب زیادی را به تولیدات مان وارد می کند.
گیلان دارای شرکت های تولیدی سرآمدی در کشور در زمینه های مختلف همچون صنایع سلولزی، مواد غذایی ، دارویی است و یکی از نمایندگی های مستقر در گیلان شرکت پارس خزر برند معروف ایرانی است که بدلیل کارآیی اش اعتماد بسیاری از مصرف کنندگان را جلب کرده است و برهمین اساس ، راهی این نمایندگی در رشت شدیم تا رمز موفقیت این شرکت را از زبان مدیرعامل آن بشنویم .
*** حرمت به مصرف کنندگان راز ماندگاری شرکت
مدیرعامل شرکت صنعتی پارس خزر با اشاره به گذشت 50 سال فعالیت کارخانجات پارس خزر در کشور گفت: راز ماندگاری این برند در نیم قرن گذشته حفظ حرمت مصرف کننده در همه ابعاد اعم از کیفیت ، قیمت ، عمر و دوام و کارایی محصولات است.
حسن همتی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در رشت افزود: آنچه همواره برای ما مهم بوده کرامت به مصرف کننده و جلب رضایت مشتریان است.
وی با تاکید بر اینکه آنچه که در تمامی سال های فعالیت برای ما مهم بوده، کرامت به مصرف کنندگان و ارج گذاشتن به کیفیت محصولات است ، تصریح کرد: در هر شرایط اقتصادی کیفیت کالاهایمان را حفظ کرده ایم و اجازه نداده ایم که نقصانی در کیفیت محصولات تولیدی مان بوجود آید.
وی ادامه داد: طی نیم قرن گذشته ، افزون بر 80 درصد خانوارهای ایرانی دست کم یکی از محصولات پارس خزر را استفاده کرده اند و جالب آنست کالاهایی که این شرکت در 40-50 سال قبل تولید کرده است باز هم توسط 475 واحد خدمات پس از فروش اعم از تامین قطعات و یا تعمیرات مورد پشتیبانی قرار می گیرند .
همتی بیان کرد: بدلیل اطمینان به کیفیت ،تمامی محصولات پارس خزر از 25 ماه گارانتی و تا10 سال ازتامین قطعات برخوردار است .
وی گفت: کیفیت محصولات ما نسبت به کیفیت محصولات صاحب برند مطرح خارجی اگر بالاتر نباشد ، مشابه هستند اما قیمت آنها بین 30 تا 70 درصد نسبت به آنها ارزان تر هستند .
به گفته همتی؛ شرکت پارس خزر با تولید افزون بر 220 مدل محصول در 20 گروه تمامی نیازهای خانوارها را با کیفیت خوب تولید وعرضه می نمایدکه مشخصات کامل و قیمت به روزکلیه این محصولات در سایت رسمی شرکت به نشانی www.parskhazar.comبا نماد اطمینان خرید (صحت) به نشانی shop.parskhazar.comقابل خرید مستقیم و مشاهده است .
وی تصریح کرد: در محصولاتی همچون پلوپز صادرات جهانی داریم و اکثر خانوارهای ایرانی مقیم خارج از کشور از این محصول استفاده می کنند.
مدیرعامل شرکت پارس خزر مشکل اصلی واحدهای تولیدی داخلی را نبود بستر مناسب برای رقابت سالم عنوان کرد.
وی با بیان اینکه ما نمی گوییم ، واردات را برای حمایت از برندهای ایرانی ممنوع کنند؛ اما باید بستر و شرایط برابر برای رقابت را فراهم نمایند، تصریح کرد: مصداق بارز این امر ورود آسان لوازم برقی کوچک علاوه بر مبادی رسمی از طریق مبادی غیررسمی و قاچاق می باشد .
وی گفت: نمونه دیگر ورود کالا از طریق مناطق آزاد است که برخلاف فلسفه وجودی آنها یعنی صادرات کالاهای ایرانی تبدیل به تسهیل کننده واردات محصولات خارجی شده اند.
وی با اشاره به اینکه هر کالایی که می فروشیم باید فهرست خریداران را بطور کامل در اختیار دارایی و نهاد های مالیاتی قرار دهیم، تصریح کرد: سازمان دارایی و امور مالیاتی لیست خریداران را برای اخذ مالیات از ما می خواهد در حالیکه تا مادامی که یک نظام جامع اطلاعاتی برای شناسایی تمامی فعالان کسب و کار و تجارت ایجاد نشده است ، شرکت های تولیدی ایرانی نیز نباید نقش مامور مالیاتی را برای عرضه کنندگان کالاهای ساخت داخل ایفا نمایند .
همتی ادامه داد: در حالی که کالاهای خارجی بدون هیچ نظارتی بر توزیع وارد کشور می شوند و به هر نرخی که می خواهند قیمت گذاری و عرضه می شود اما محصولات ما نه تنها فاکتور رسمی دارد بلکه حاشیه سود توزیع حداکثر 12 درصد است و کمترین تخلف احتمالی فروشنده ، با ضوابط تعزیراتی مواجه می شود .
وی تصریح کرد: نهادهای نظارتی سراغ فروشنده کالاهای خارجی نمی روند و اجرای قوانین همه مربوط به کالاهای تولید داخلی است.
همتی در ادامه افزود: در حالی که همه محصولات ما دارای استاندارد ملی و اغلب آنها دارای استاندارد CE اروپا است اما محصولات بی نام و نشان وارداتی که هیچ معیار و استانداردی را رعایت نمی کنند ، به راحتی وارد می شود .
وی خاطرنشان کرد: انتظار مان اینست که عین شرایطی که برای ما می گذارند برای کالاهای خارجی وارداتی هم گذاشته شود.
وی یادآورشد: این نکته حائز اهمیت است که تولید کننده و عرضه کنندگان محصولات ایرانی از جمله پارس خزر که بیش از 250 واحد صنعتی و تولیدی بزرگ و کوچک کشور و بیش از هفت هزار قطعات مورد نیاز آن را تامین و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم هزاران خانوار ایرانی را فراهم می کنند و این در حالیست که واردات کالاهای خارجی علاوه بر خروج ارز و سرمایه ملی موجب بیکاری جوانان کشور را بدنبال دارد .
مدیرعامل شرکت پارس خزر در ادامه به تولید کنندگان توصیه کرد که در هر شرایطی به کیفیت توجه داشته و در نهایت به مصرف کنندگان احترام بگذارند و اعتماد آنها را جلب کنند.
وی گفت: توجه به کیفیت ، قیمت ، عمر ، دوام و کارآیی کالا موجب می شود که باوجود همه این چالش ها پس از 50 سال ماندگاری و توسعه فعالیت با آرای مصرف کنندگان در جشنواره برند برتر و محبوب انتخاب شود.
وی اضافه کرد: همچنین در 17 سال متوالی مفتخر به دریافت لوح و تندیس طلایی از سوی سازمان حمایت ازمصرف کنندگان و بیش از صدها لوح ، نشان و تندیس برتر از سوی نهادها و سازمان های مختلف شود.
** پویایی اقتصاد و اشتغال در گرو حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان نیز گفت: پویایی اقتصاد و اشتغال در گرو حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی است .
فرهاد دلق پوش با بیان اینکه آحاد مردم در جهت حمایت از کالای ایرانی تکلیف ملی و شرعی دارند ، افزود: تکلیف ما بعنوان متولیان عرصه تولید و تجارت برای تحقق شعار سال، مضاعف است.
وی گفت: برای سهم بیشتر محصولات داخلی در بازار کشور بایستی قبل از هر چیزی برای کیفیت و ارتقاء روز افزون آن متناسب با ذائقه و نیاز مصرف کنندگان تمهیدات ویژه ای اتخاذ شود .
وی با بیان اینکه کیفیت می تواند در کنار کاهش قیمت تمام شده کالا عامل مهمی برای رقابت در کسب سهم بازار باشد، اضافه کرد: تولید کنندگان و صنعتگران باید توجه جدی برای تصرف بازار داشته باشند و با فرهنگ سازی بیشتر نیز کالای ایرانی هویت بیشتری خواهد یافت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تغییرات اساسی در بسته بندی محصولات و اصول بازار یابی و خدمات پس از فروش ، اعتماد سازی بیش از پیش و تبلیغات فزاینده در فضای مجازی و رسانه های پر نفوذ و همزمان اعتلای کیفیت را از اهم اقداماتی دانست که می تواند در سهم بیشتر تولیدات داخلی در بازار تاثیر گذار باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید با نگاه و رویکرد جهانی تولید کنیم تا بتوانیم در کسب بازار داخلی سهم ویژه ای داشته و با رصد بازار خارجی در حوزه صادرات هم توفیق داشته باشیم.
وی فرهنگ سازی در جهت ایجاد فضای عمومی برای مصرف کالای داخلی را نیز از موارد اثر بخش در حمایت از تولید داخلی ذکر و بیان کرد: برای افزایش رقابت بین تولید کنندگان داخلی یکی از ضرورت های اصلی، ایجاد فرهنگ استفاده از کالای ایرانی است که لازمه آن توجه مسئولان و تولیدکنندگان به این اصل است.
دلق پوش همچنین برخورد قاطع با قاچاق کالا را برای ثبات بازار داخلی مهم ارزیابی و تصریح کرد: ترویج مصرف کالای داخلی مهمترین ساز و کار در مبارزه قاطع با قاچاق کالا است که تلاش همگانی مسئولان امر را می طلبد.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان کنترل واردات و افزایش مشوق های صادراتی در راستای استفاده از کالای ایرانی و جهت حمایت از تولید کشور دانست و گفت: این موضوع نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصادی باید در حوزه تولید و تجارت لحاظ شود.
وی تاکید کرد: اقتصاد کشور با توسعه استفاده از کالای داخلی، احیاء و پویا می شود و قطعا بدنبال مصرف کالای داخلی، اشتغال و سرمایه گذاری نیز افزایش پیدا می کند.
دلق پوش تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال 97 و عنایت مقام معظم رهبری به بخش تولید داخلی شایسته است صنعتگران ، تولید کنندگان و معدنکاران از فرصت های ایجاد شده نهایت بهره را ببرند و استراتژی نفوذ در بازار داخلی را به نحو علمی و حرفه ای دنبال کنند.
وی گفت: تداوم برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید و کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی ، تشکیل شورای عالی معادن برای نخستین بار در استان جهت تسریع در روند واگذاری و بهره برداری مواد معدنی در پروژه های عمرانی استان و ایجاد تیم ویژه برای توانمندسازی صادراتی در قالب ایجاد شرکت مدیریت صادرات با توجه به ظرفیت های مرزی استان از جمله برنامه های استان در حمایت از تولید در سالجاری است.
دو هزار و 600 واحد تولیدی با 35 شهرک و ناحیه صنعتی و یک شهر صنعتی در استان وجود دارد که براساس مجوزهای تاسیس و پروانه های بهره برداری برای 83 هزار نفر اشتغالزایی کرده است .
منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=26705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi