1

کنترل‌های خانگی چشم کودکان توسط والدین

  • کد خبر : 34219
  • 07 ژانویه 2019 - 11:51
کنترل‌های خانگی چشم کودکان توسط والدین

کنترل‌های خانگی چشم کودکان توسط والدین برای برخورداری آنان از نعمت بینایی کامل و بدون نقص، یکی از بزرگ ترین هدیه های والدین به فرزندان است.

کنترل‌های خانگی چشم کودکان توسط والدین برای برخورداری آنان از نعمت بینایی کامل و بدون نقص، یکی از بزرگ ترین هدیه های والدین به فرزندان است.
نوزادان به هنگام تولد توسط متخصصین معاینه می‌شوند و چنانچه اشکالی در شکل آناتومیک چشمانشان تشخیص داده شود، تحت درمان قرار می‌گیرند.
پس از آن در صورتی که علائم ظاهری در چشم آنان مانند انحراف، توجه والدین را جلب کند به سمت پیگیری و درمان هدایت می شوند، اگر علائم ظاهری نیز مشاهده نشود از سن سه سالگی باید به صورت منظم توسط متخصصین مورد معاینه قرار گیرند.

ضرورت کنترل‌های خانگی چشم کودکان توسط والدین

کنترل‌های خانگی چشم کودکان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به طوری که اگر معاینات منظم جهت ارزیابی عملکرد چشم صورت نپذیرد احتمال ایجاد آمبلیوپی‌(تنبلی چشم)‌وجود دارد که می‌تواند برای تمام عمر، شخص را از بینایی کامل و بدون نقص محروم کند.
والدین باید بدانند که بزرگترین هدیه برای فرزندانشان بینایی بدون نقص برای تمام مدت عمرشان است که در سایه کنترل‌های خانگی چشم کودکان ‌(از سه سالگی به بعد)‌‌‌ می‌تواند در اختیارشان قرار گیرد، بنابراین آگاهی از اهمیت این موضوع و آشنایی با روش‌های کنترل ساده‌ی خانگی می‌تواند آنان را در تشخیص به‌ موقع و درمان یاری نماید.

عوامل اصلی ایجاد آمبلیوپی

عواملی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود علل اصلی آمبلیوپی هستند.
۱- وجود آب مروارید مادرزادی که توسط پزشکان در بدو تولد قابل تشخیص است.
۲- استرابیسم و یا انحراف چشم که این نوع نیز با توجه به داشتن علائم ظاهری به سرعت قابل تشخیص و پیگیری درمان است.
۳- عدم هماهنگی عملکرد دو چشم نسبت به دریافت تصاویر یکسان است که فاقد هر گونه علائم ظاهری بوده و علت آن می‌تواند نزدیک بینی، دوربینی و یا آستیگماتیسم باشد.

اقدامات لازم برای پیشگیری از آمبلیوپی

کنترل‌های خانگی چشم کودکان توسط والدین

برای اجتناب از ایجاد آمبلیوپی ‌(تنبلی چشم) ‌متاثر از کم کاری یک چشم نسبت به چشم دیگر باید در زمان‌های فعالیت چشمی، بینایی کودکان را ارزیابی نمود.
۱- از داروخانه پد چشمی تهیه کنید.
۲- چشم چپ کودکتان را بوسیله پد چشمی ببندید و برای اجتناب از عدم همکاری او، یک چشم خودتان را نیز بسته و به عنوان بازی، وی را به دیدن تلویزیون با چشم راست دعوت کنید، در صورتی که پس از بیست دقیقه کودکتان از دیدن با یک چشم در فاصله دور عدم رضایت و یا اظهار ناراحتی نداشت چشم راست او را بسته تا با چشم چپ به تماشای تلویزیون ادامه دهد.

همین روش بستن یک چشم را ادامه بدهید و این بار دید وی را روی فاصله‌ی ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متری متمرکز کنید، برای دریافت نتایج کیفیت دید نزدیک می‌توانید از وسایل بازی رنگی که دارای قطعات کوچک هستند و یا از گوشی هوشمندتان استفاده کنید. پس از انجام این کار، در صورت مشاهده عوارض رفتاری کودک نسبت به اصرار در باز کردن چشمی که بوسیله‌ی پد بسته شده است برای اینکه بهتر ببیند، می توان نتیجه گرفت که مشکلی وجود دارد و باید به متخصص امر مراجعه نمود،
نگران نباشید در این مواقع کنترل‌های خانگی چشم کودکان می‌تواند کمک بزرگی به فرزندتان کند تا بوسیله عینک و روش درمان توصیه شده، او را از عوارض غیر قابل جبران در آینده رها کنید.
موضوع استفاده از عینک برای کودکان، به آگاهی های لازم نیاز دارد که در مقالات بعد به آن اشاره می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن ۶-۶۶۴۱۸۰۰۴ تماس بگیرید.

محمود جهانبان

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=34219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi