4

کرمچاله، تونلی برای سفر در زمان !!

  • کد خبر : 7183
  • 28 مرداد 1395 - 7:23
کرمچاله، تونلی برای سفر در زمان !!

یکی از جنبه‌های جالب کرم چاله‌ها، به کار بردن آن ها برای انجام سفر در فضازمان است. با انگارهٔ بودن کرم چاله، می‌توان از یک سو به درون آن رفت و تقریباً بلافاصله پس از خروج از سوی دیگر، در جایی دوردست از جهان سردرآورد.در این چهارچوب می‌توان از جهانی دیگر نیز سر در آورد.

#کرم_چاله #تونل_سفر_زمان #دانستنی #بیشتر_بدانیم

کرم چاله چیست؟ آیا سفر در زمان ممکن است؟ آیا می توانیم دروازه ای به گذشته و یا میانبری به آینده پیدا کنیم؟ آیا می توانیم نهایتاً از قوانین طبیعت برای تسلط بر خود زمان استفاده کنیم؟

برای این که بینیم چگونه این ممکن است، ما باید به زمان آنگونه که فیزیکدانان نگاه می کنند بنگریم: در بعد چهارم. این به آن سختی که به نظر می آید نیست. هر بچه مدرسه ای می داند که تمام اشیاء فیزیکی، سه بعد دارد. همه چیز طول و عرض و ارتفاع دارد اما بعد دیگری هم هست که آن زمان است. انسان 3 بعدی، طول عمر دارد همچنان که منظومه شمسی میلیاردها سال عمر دارد . هر چیز، طولی در زمان و فضا دارد و سفر در زمان یعنی سفر در این بعد چهارم.

در فیلم های علمی تخیلی دیده اید که فردی وارد تونلی می شود و این گونه به زمان گذشته یا آینده می رود. فیزیک دانان به این فکر می کنند که آیا این تونل را می توان در زمان ایجاد کرد که جواب مثبت است. حتی برای آن اسم هم گذاشته اند: “کرم چاله”. کرم چاله ها همه جا هستند ولی آنقدر ریزند که دیده نمی شوند. هیچ سطحی در طبیعت صاف و یکدست نیست در سطح هر چیزی حفره و برآمدگی هست هرچند خیلی صاف به نظر برسد. زمان هم مستثنی نیست. زمان هم این چنین است. پستی و بلندی هایی در زمان است که خیلی ریزتر از مولکول و اتم است و آن ابر کوانتمی است و اینجاست که “کرم چاله” ها وجود دارند.

همانطور که می‌دانید اینشتین در سال ۱۹۰۵ ثابت کرد که جهان تنها از سه بعد فضایی تشکیل نشده و زمان صرفاً یک پارامتر در حال تغییر نیست. بلکه زمان خود نیز به عنوان بعد چهارم عالم به حساب می‌آید. در این فضازمان چهار بعدی، کرم چاله‌ها می‌توانند سوراخی به جهانی دیگر یا ناحیه‌ای دیگر از همین جهان باشند. پس باید در نظر داشته باشیم که این اجسام چهاربعدی هستند و ما تنها برای ساده سازی، آن ها را به صورت دو بعدی نشان می‌دهیم.

کرم چاله‌، برای انجام سفر در فضازمان

یکی از جنبه‌های جالب کرم چاله‌ها، به کار بردن آن ها برای انجام سفر در فضازمان است. می‌دانیم که فاصله زمین تا نزدیک‌ترین ستاره به جز خورشید، نزدیک به ۴٫۲۸ سال نوری می‌باشد. پس نور با سرعت تقریباً ۳۰۰ هزار کیلومتر بر ثانیه بیش از ۴ سال طول می‌کشد تا به این ستاره برسد. اکنون ما با فناوری امروزه بیش از یک میلیون و سیصد هزار سال زمان نیاز داریم تا به این ستاره برویم که برای آدمی نشدنی است. این گونه بر می‌آید که با انگارهٔ بودن کرم چاله، می‌توان از یک سو به درون آن رفت و تقریباً بلافاصله پس از خروج از سوی دیگر، در جایی دوردست از جهان سردرآورد. در این چهارچوب می‌توان از جهانی دیگر نیز سر در آورد.

بنابراین کرم چاله ها تونل های ریزی هستند که میانبری به زمان و مکانند. در این دنیای ریز کوانتمی که این ها 2 زمان و مکان متفاوت را به هم وصل می کنند شکل می گیرند و ناپدید می شوند. اندازه این تونل ها یک میلیارد تریلیون تریلیونم سانتی متر است که خیلی ریزند و انسان ها نمی توانند از آن ها عبور کنند ولی بعضی دانشمندان معتقدند که می توانند این کرم چاله ها را تریلیون بار بزرگ تر کنند تا انسان بتواند وارد این ماشین زمان شود و به زمان و مکانی دیگر سفر کند.

منبع: دنیای ماوراءالطبیعه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=7183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi