4

کتاب «اصول بازاریابی کالا و خدمات» منتشر شد

  • کد خبر : 28220
  • 08 خرداد 1397 - 11:40
کتاب «اصول بازاریابی کالا و خدمات» منتشر شد

کتاب اصول بازاریابی کالا و خدمات منتشر شد.

بازاریابی و فروش دغدغه اصلی تمام بنگاه های اقتصادی است. پاسخ این دغدغه در مطالعه و بررسی رفتارها و واکنش های مشتریان و مصرف کنندگان در قبال تصمیمات و کنش های تولیدکنندگان و عرضه کنندگان و فعالان بازار است.

چهار تصمیم یا کنش اصلی و مهم در هر بنگاه اقتصادی انتخاب یا طراحی محصول ، روش توزیع و پخش، اطلاع رسانی و تبلیغات

  یا آمیزه بازاریابی معروف است .

این ( ۴ps )و بالاخره قیمت گذاری و هزینه یابی است که در ادبیات بازاریابی به مدل چهار پی مدل در شرایط بازارهای امروز از چهار پی عملا به چهل پی توسعه و ارتقا یافته و کماکان معتبر است.

اگر تصمیمات بازاریابی مدیران ارشد و استراتژیست ها و صاحبان کسب و کار ها، در چهار زمینه فوق و در زمینه های وابسته و مربوط دیگر مانند خدمات ، بسته بندی، روابط عمومی ، محیط فیزیکی ، فرآیندها و …. در زمان و مکان و شرایط مناسب اتخاذ و اجرا شود ، فروش بسیار ساده و موفق خواهد بود.

به عبارت دیگر ، فروش، هنر و توانایی و مهارت بکار بستن تصمیمات درست در شرایط مناسب و به گونه ی صحیح است.

به گزارش مریم شقاقی خبرنگار پایگاه خبری دانستنی آنلاین، آقای دکتر بلوریان تهرانی پس از چهل سال تدریس و تحقیق و مشاوره، جوهره و مفهوم اصلی و بنیادی بازاریابی را با زبانی ساده و در خور استفاده تمام افراد در سطوح صنعتی، صنفی و دانشگاهی در کتابی به نام «اصول بازاریابی کالا و خدمات» بیان نموده است.

ساختار کتاب شامل بخش های زیر است:

در بخش اول کلیات و مفاهیم اصلی بازاریابی در دو دید و مبحث کالاها و خدمات بیان شده است. هم چنین مفاهیمی مانند مدیریت خدمات در شرایط زمانی قبل از فروش ، هم زمان با فروش ، بدون فروش و بعد از فروش به تفکیک ارائه شده است.

در بخش دوم ، انتخاب و تصمیم گیری برای تولید کالا بر اساس مزیت نسبی و توسعه آن با ایجاد مزیت رقابتی بحث شده است.  و شرایط آن بررسی گردیده است همچنین مفهوم توسعه محصول جدید (NPD).

در بخش سوم روش های توزیع و پخش و نمایندگی ، انتخاب ، آموزش نیروهای فروش ، کنترل توزیع و پخش و استراتژی های پخش در محصولات مختلف ارائه شده است.

 ( CAMPAIGN)  ها در بخش چهارم تبلیغات و اطلاع رسانی و روش های متقاعد سازی مصرف کننده و طراحی کمپین تجاری مطرح شده است.

در بخش پنجم اصول و اهداف و روش های هزینه یابی ، انواع هزینه ها ، شرایط رقابت ، روش های تعیین قیمت ، هم چنین استراتژی های قیمت گذاری در شرایط مختلف بحث شده است.

مطالعه این کتاب که به قلمی ساده و روان نگاشته شده ، می تواند برای دانشجویان ، فعالان اقتصادی و همه عوامل و دست اندرکاران فروش ، بازاریابی ، تبلیغات و روابط عمومی مفید باشد.

علاقه مندان به تهیه و مطالعه کتاب می توانند به انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی به آدرس خیابان کارگر، روبروی پارک لاله مراجعه نمایند.

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi