ارتباطات و تبلیغات طی چند قرن اخیر با تحولات عمیقی روبرو بوده است. رشد و توسعه رسانه ها بویژه ظهور رسانه های چاپی، بستر مناسبی برای تبلیغات بوجود آورده است. این درحالی است که رسانه ای در تبلیغات موفق است که از اثر بخشی برخوردار باشد.
کارآیی و اثربخشی در تبلیغات، نیاز فعالان اقتصادی و بنگاه های تولیدی و خدماتی در بازار رقابتی امروز است. نیازی که کاملاً درک شده و برای کسب آن رسانه های گوناگون ایجاد شده و در تلاشند پیام مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن به مردم منتقل کنند.
رسانه های مکتوب بویژه روزنامه ها، به عنوان یکی از اثربخش ترین رسانه هایی هستند که با مطالعه نیازهای خبری و اطلاع رسانی، تبلیغات اثربخشی را ایجاد می نمایند.
آنچه تبلیغات در رسانه های مکتوب را با وجود شکل گیری رسانه های جدید همچنان پابرجا قرار داده، همان اثر بخشی آگهی در روزنامه ها و نشریات و رسانه های مکتوب است.
سید رضا جمشیدی ، کارشناس رسانه با نزدیک به 25 سال سابقه فعالیت و بنیانگذار سیستم شبکه پذیرش آگهی و سفارش آنلاین آگهی در رسانه های مکتوب، حاصل تجربیات خودرا در کتاب « آگهی مطبوعاتی و تأثیر آن در تبلیغات تجاری امروز» با خوانندگان گرامی به اشتراک گذاشته است.
این کتاب در 130 صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات نیل آی در اسفند ماه 1395 چاپ و منتشر شده است.
مطالب این کتاب پس از پیش گفتار و مقدمه، در پنج بخش آماده شده است که برای تمام اقشار جامعه و به طور کلی تمام افرادی که به دنیای آگهی و تبلیغات علاقه مند هستند، قابل استفاده می باشد.