3

چگونه سفر نوروزی خاطره انگیزی داشته باشیم ؟

  • کد خبر : 24885
  • 18 مارس 2018 - 8:49
چگونه سفر نوروزی خاطره انگیزی داشته باشیم ؟

چگونه سفر نوروزی خاطره انگیزی داشته باشیم ؟

هر فرد بالغی می داند که مسافرت با خانواده هم می تواند اشک و هم لبخند به ارمغان بیاورد. اگر به درستی پیش برود ،خاطره ی خوش باقی می گذارد و اگر به درستی پیش نرود ،باید در تعطیلات بعدی خاطرات آنرا بهبود بخشید.

مسافرت

نه کار، نه درس و نه مدرسه، تعطیلات نوروز فرصت بسیار مناسبی است تا فارغ از درگیری های روزمره به سفر برویم. بعلاوه هوای بهاری و شرایط جوی مناسب که در اکثر نقاط و مقصدهای گردشگری و طبیعت گردی کشورمان حکفرماست، لذت سفر در نوروز را دو چندان می کند. اما پیش از آن که بار و بندیل ببندیم و قصد سفر کنیم بد نیست برخی نکات کلیدی که در نگاه اول ممکن است بدیهی به نظر برسد را مطالعه کرده و با رعایت آن ها خاطرات خوشی از سفرهای نوروزی با خود به خانه بیاوریم.

– به طور کلی نیمه دوم تعطلات عید برای برنامه ریزی سفر مناسب تر است. چرا که بیشتر مردم در نیمه اول عید سفر می کنند و شهر های توریستی و جاذبه های گردشگری در نیمه اول نوروز شلوغ تر هستند.

– پیش از سفر با خرید و رزرو بلیت هتل یا هواپیما ، خیال خودتان را راحت کنید. مخصوصا اگر قصد سفر به اصفهان ، شیراز و یا دیگر شهرهای پر جاذبه سرزمینامان را داشته باشید این کار سفر شما را بسیار راحت تر خواهد کرد و در شهرهای شلوغ با مشکل مواجه نخواهید شد.

– حتما قبل از سفر اتوموبیل شخصی تان را بازدید فنی کرده و عیوب را برطرف کنید.

– شرایط آب و هوایی مقصد را پیش از سفر بررسی کنید. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید مقررات گمرک ، فهرست داروهای ممنوع و اطلاعاتی از این دست را بررسی کنید و اگر سایقه بیماری خاصی دارید، مدارک پزشکی تان را به همراه ببرید.

– علاوه بر داروهای خود برخی داروهایی که عمومیت دارند و ممکن است در طول سفر به آنها نیاز پیدا کنید را در کیف داروها قرار بدهید. مانند قرص سرماخوردگی، مسکن و داروهای صد مسمویت.

– نوروز فصل سفر است و خانه های بسیاری در تعطیلات ابتدایی سال خالی هستند. برای امن تر کردن خانه تان در طول سفر و مدت غیبت خود به موارد زیر دقت کنید.

*   مطمئن شوید که تمام قفل ها سالم هستند.

*   حفاظ آهنی درب ورودی می تواند مانعی باشد که خیلی ها را از تلاش برای ورود به خانه تان منصرف کند.

*   در صورت امکان پول و اشیاء قیمتی را در خانه نگذارید و به شخص مطمئنی بسپارید.

*   یکی از چراغ ها را روشن بگذارید. چراغی که از بیرون خانه پنجره را روشن نشان می دهد بهتر است.

*   برنامه سفر تان را برای کسانی که برای نظافت قبل از عید و خانه تکانی به خانه شما می آیند بازگو نکنید.

– در طول سفر مدارک و پول را در جیب های داخلی لباس قرار بدهید تا دسترسی به آن برای جیب برها ساده نباشد. خیلی وقت ها یک تنه ی ساده یا دعوای ساختگی می تواند به از دست دادن کلیه مدارکتان منجر شود.

– بهتر است برای غذا خوردن اتوموبیلتان را جایی امن بین راه و در جاده نگه دارید و غذای خانگی خودتان را به عنوان نهار صرف کنید. با این کار سفرتان بسیار لذت بخش تر خواهد شد . اگر قصد غذا خوردن در رستوران های بین راهی را دارید از سلامت و بهداشت غذا و محل رستوران اطمینان پیدا کنید.

– ترجیجا از خوردن غذاهایی مانند کباب کوبیده و همبرگر در رستوران هایی که برای اولین بار به آنها می روید خود داری کنید. اگر غذای پروتئینی مانند ماهی و گوشت سفارش می دهید از مغز پخت بودن آنها مطمئن شوید.

– تعطیلا نوروز فرصت خوبی برای چاقی و اضافه وزن است!! بهتر است غذاهای پرچربی و سنگین مصرف نکنید. وعده های غذایی سبک و با تعداد زیاد صرف کنید تا به این ترتیب هم دچار مشکل اضافه وزن نشوید و هم مزه های بیشتری از عذاهای محلی که به آن سفر کرده اید را چشیده باشید.

– غذاهای دریایی را در شهرهای ساحلی حتما امتحان کنید. بخصوص اگر به خارج از کشور و مناطقی مانند جزایر یونان سفر می کنید.

– حواستان به دخل و خرج باشد. بهار و نوروز فصل نو شدن و وسوه ی خرید چیزهای تازه است. مراقب باشید پولتان ته نکشد.

–در طول سفرهای نوروزی ضمن اینکه از سفرتان لذت می برید مراقب محیط زیست و آثار تاریخی سرزمینمان نیز باشید. هرچند احتمال برخورد با اینگونه موارد کم است، اما در صورت مواجهه با کسانی که حرمت آثار تاریخی و زیباییهای طبیعت را نگاه نمی دارند ضمن یاد آوری ارزش میراث طبیعی و تاریخی کشورمان به این افراد، در پاسداری از آنها بکوشید. در طول سفر کیسه زباله به همراه داشته باشید و چنانچه زباله ای روی زمین دیدید نسبت به جمع آوری آن و پاکسازی منطقه اقدام کنید.

منبع: تبیان

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=24885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi