1

چگونه به رشد سریع موهای سر خود کمک کنیم؟

  • کد خبر : 3900
  • 18 اردیبهشت 1395 - 13:27
چگونه به رشد سریع موهای سر خود کمک کنیم؟

تنها راه ثابت شده ای که برای رشد سریع تر مو وجود دارد این است که به سلامت آن توجه کنید. و البته باید از آسیب دیدن موهای خود هم جلوگیری نمایید تا مجبور نشوید موهای خود را قبل از این که به اندازه کافی بلند شوند کوتاه کنید.

تنها راه ثابت شده ای که برای رشد سریع تر مو وجود دارد این است که به سلامت آن توجه کنید. و البته باید از آسیب دیدن موهای خود هم جلوگیری نمایید تا مجبور نشوید موهای خود را قبل از این که به اندازه کافی بلند شوند کوتاه کنید.

حقایقی درباره مو

موهای در حدود نیم اینچ (1.3 سانتی متر) در ماه رشد می کنند. هر تار مو می تواند 2 تا چهار سال روی سر شما عمر کند. بعد از این مدت این تار مو ریزش می کند و احتمالاً موی تازه جایگزین آن خواهد شد. عوامل بسیاری بر الگوی رشد مو تأثیر می گذارند. این عوامل شامل سن، وراثت، رژیم غذایی، وضعیت عمومی سلامت فرد و شرایط پوست است.

راه طبیعی داشتن موهای زیبا و بلند

احتمالاً این را نشنیده اید اما سلامت موهای هر کسی را می توان با مراقبتی که او از سلامتی خود می کند اندازه گیری کرد. بنابراین از این قوانین ساده پیروی کنید تا موهای سالم و بلند داشته باشید.

یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی مناسب برای موهای شما مفید است.

آب بسیار بنوشید و به اندازه کافی استراحت داشته باشید.

مواد معدنی و ویتامین ها برای سلامت مو ضروری هستند از میوه و سبزی غافل نشوید و حتی اگر مجبور شدید می توانید از قرص های ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید.

ماساژ پوست سر می تواند به رشد سریعتر موی سر کمک کند.

شما با ماساژ پوست سر به گردش خون کمک می کنید و از سلامتی موهای خود اطمینان حاصل می کنید. به این ترتیب ریشه موهای شما بهتر تغذیه می شوند و مواد زائد از موها راحت تر دفع می گردند. این مواد زائد رشد مو را کند می نمایند.

این ماساژ باید حداقل روزی یک بار یا بیشتر انجام گیرد. بسیار خوب است اگر این کار را قبل از شامپو زدن انجام دهید. به سادگی با نوک انگشتان خود (نه با ناخن) پوست سر را مالش دهید طوری این کار را انجام دهید که از انجام آن احساس خوبی به شما دست دهد. این ماساژ باید مانند خاراندن آرام باشد. این کار را دو تا سه دقیقه ادامه دهید حتی اگر این کار باعث افزایش رشد موهای شما نشود، احساس آرامش فوق العاده ای به شما می دهد.

خوراک مناسب برای مو ها

اگر خوراک سالم به بدن خود برسانید و از معجونی که در ادامه دستور تهیه آن را بیان می کنیم، هفته ای یک بار استفاده کنید مو های شما به اندازه کافی مواد مغذی دریافت خواهد کرد. این روشی خوشمزه برای داشتن موهایی سالم و براق است، که به رشد سریع تر موهای شما هم کمک می کند.

معجونی سالم برای سلامت موها

مواد لازم:

یک فنجان ماست بدون چربی

2 فنجان شیر بدون چربی

یک موز کوچک

یک قاشق غذا خوری آرد گندم سبوس دار

یک انبه متوسط یا کوچک

یک قاشق غذا خوری وانیل

یک قاشق غذا خوری ملاس

همه این ها را در مخلوط کن بریزید و بگذارید به مدت 3 دقیقه به آرامی با هم مخلوط شوند.

معجون را کم کم میل نمایید سعی نکنید همه را در یک وعده میل نمایید.

انبه دارای ویتامین A است که شوره سر را از بین می برد و موها را براق می کند. موز، ماست و ملاس به مو کمک می کنند که رنگ و تعادل PH خود را حفظ می کند. آرد گندم سبوس دار به رشد مو کمک می کند بنابراین مو های شما سریع تر رشد می کند و کلسیمی که در شیر وجود دارد مو ها را قوی می کند!

خوردنی های مناسب برای سلامت مو

اسفناج، کشمش و حبوبات زیاد مصرف کنید. این ها سرشار از آهن هستند و به گردش خون در پوست سر شما کمک می کنند که می تواند رشد مو های شما را سریع تر کند.

ورزش کردن هم برای مو ها مفید است و رشد موهای شما را افزایش می دهد.

شما می دانید که ورزش چقدر برای تقویت قلب و ریه شما مفید است. ورزش گردش خون را تسهیل می کند و از فشار های روانی می کاهد که این دو نتیجه مثبت ورزش به سلامتی و رشد سریع مو های شما کمک می کند.

 یک رژیم غذایی متعادل کمک می کند که مو های شما سریع تر رشد کنند.

شما باید هر روز به اندازه و از همه مواد مغذی به بدن خود برسانید که شامل پروتئین ها و اسید های چرب می باشند.

چگونه از آسیب دیدن مو های خود جلوگیری کنیم؟

هیچ گاه مو های خود را زیاد خشک نکنید بخصوص با سشوار و تا حد امکان سشوار خود را روی کمترین درجه قرار دهید.

هنگام استفاده از خشک کن در آرایشگاه حتماً از یک لایه حفاظتی روی موهای خود استفاده کنید.

وقتی که مو های شما خیس است، به جای این که از یک برس تیز استفاده کنید؛ سعی کنید از شانه ای که دندانه های ریزی ندارد استفاده کنید تا از صدمه زدن به موهای خود جلوگیری کنید.

موهای خود را در برابر آفتاب محافظت نمایید؛ رعایت این مورد نه فقط برای موها بلکه برای صورت هم ضروری است.

با کوتاه کردن موهای خود به رشد آن ها کمک کنید. اگر سه تا چهار بار در سال این کار را انجام دهید نه تنها به روییدن موهای جدید تر کمک کرده اید، بلکه موهای شما پر پشت تر به نظر می رسند. همچنین با این کار مو خوره ها را هم از بین می برید و موهای لخت و بهتری خواهید داشت.

منبع:

https://www.yadbegir.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=3900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi