0

چند ایراد موجود در خودرو به زبان ساده(3)

  • کد خبر : 4634
  • 10 خرداد 1395 - 9:13
چند ایراد موجود در خودرو به زبان ساده(3)

در بخش های نخستین تعدادی از عیوب و ایرادات موجود در خودرو و روش یافتن و علل بوجود آمدن آن ها را بیان نمودیم؛ در این بخش نیز به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

در بخش های نخستین تعدادی از عیوب و ایرادات موجود در خودرو و روش یافتن و علل بوجود آمدن آن ها را بیان نمودیم؛ در این بخش نیز به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

مشکل: مصرف سوخت بیش از حد است و بوی زیادی از اگزوز می آید.

توضیح مشکل: متوجه می شوید که یک باک بنزین مانند سابق دوام نمی آورد. اگزوز نیز بوی تخم مرغ گندیده می دهد. احتمالاً قدرت خودرو نیز کمتر از سابق شده است. این مشکل به تدریج زیاد می شود تا به جایی برسد که خودرو دیگر روشن نشود.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

اگر خودرو شما دارای کاربراتور است، دهانه آن یا درست تنظیم نشده است و یا درست کار نمی کند.

موتور ممکن است مشکل مکانیکی داشته باشد.

تنظیم کننده فشار بنزین ممکن است در فشار بسیار بالایی کار کند .

زمان بندی احتراق می تواند غلط باشد.

ممکن است مشکل در سیستم احتراق باشد.

در کامپیوتر مرکزی کنترل خودرو ممکن است مشکلی ایجاد شده باشد.

موتور ممکن است خیلی داغ شده باشد.

یک قطعه کنترل آلودگی ممکن است درست عمل نکند.

انژکتورهای سوخت ممکن است نیمه باز مانده باشند.

مشکل: بوی تخم مرغ گندیده از اگزوز به مشام می رسد

توضیح مشکل: هرگاه که در حال سکون موتور روشن شود، متوجه بوی بسیار بدی از اگزوز می شوید.این بو مشابه بوی تخم مرغ گندیده است. احتمالاً مصرف سوخت خودرو شما نیز بالا رفته است.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

در سیستم کنترل الکترونیک موتور اشکالی پیدا شده است.

مشکل سیستم احتراق وجود دارد.

تنظیم کننده فشار بنزین ممکن است خراب شده باشد.

موتور ممکن است که مشکل مکانیکی داشته باشد و یا موتور خیلی داغ شده است.

مشکل: بوی بنزین زیادی از اگزوز به مشام می رسد.

توضیح مشکل: هرگاه که در حال سکون موتور روشن شود، متوجه بوی بنزین از اگزوز می شوید.این بو ممکن است به حدی زیاد باشد که فکر کنید خودرو شما نشت بنزین دارد. احتمالاً مصرف سوخت شما نیز بالا رفته است.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

در سیستم کنترل الکترونیک موتور اشکالی پیدا شده است.

مشکل سیستم احتراق وجود دارد.

انژکتورهای بنزین کثیف شده اند و یا گرفته اند.

موتور ممکن است که مشکل مکانیکی داشته باشد.

ممکن است نشت در سیستم واکیوم وجود داشته باشد.

اگر خودرو شما دارای کاربراتور است، دهانه آن ممکن است گیر کرده باشد و بسته شده باشد.

مشکل: سرعت موتور زیاد نمی شود

توضیح مشکل: هرگاه که پدال گاز را فشار می دهید، سرعت موتور کم می شود.برای زیاد کردن سرعت باید خیلی کم پدال گاز را فشرد. قدرت کلی خودرو کم شده است.این مشکل به مرور زمان بدتر می شود.

 مشکلات احتمالی عبارتند از:

فیلتر هوا ممکن است کثیف شده باشد.

فیلتر بنزین ممکن است که با گل گرفته باشد.

پمپ بنزین ممکن است که فرسوده باشد.

زمان بندی احتراق ممکن است اشتباه باشد.

آب ممکن است در بنزین مخلوط شده باشد.

مبدل کاتالیتیک ممکن است وصل شده باشد.

مشکل: با خاموش کردن خودرو، موتور همچنان کار می کند.

توضیح مشکل: موتور خوب کار می کند ولی نمی خواهد که خاموش بشود. بعد از این که برای مدتی رانندگی کردید، سویچ را می چرخانید که موتور خاموش شود ولی موتور برای چند ثانیه کار می کند. در ابتدا این مشکل گاهی صورت می گیرد و به تدریج بیشتر می شود.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

یک یا چند انژکتور بنزین نشت دارند.

دور موتور در حالت گاز ندادن خیلی بالا تنظیم شده است.

زمان بندی احتراق درست تنظیم نشده است.

مشکل: با توقف سریع، خودرو خاموش می شود.

توضیح مشکل: در حال رانندگی هستید و همه چیز خوب است تا این که پا را از پدال گاز بر می دارید و ترمز می کنید، در این هنگام موتور می لرزد و ممکن است خاموش شود. این مشکل ناگهانی صورت می گیرد.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

یک مجرای ورودی سوخت و هوا نشت دارد.

اتصال پدال گاز به موتور ممکن است احتیاج به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

در سیستم الکترونیکی کنترل موتور مشکلی ایجاد شده است.

مشکل: در حالت گاز ندادن موتور روان نیست و یا وقتی سرد است با گاز ندادن خاموش می شود.

توضیح مشکل: هنگامی که موتور سرد است و شما پا را از روی پدال گاز بر می دارید، موتور خیلی بد کار می کند و گاهی نیز خاموش می شود. با حرکت سریع موتور همه چیز به نظر مناسب می آید. این مشکل به مرور زمان بدتر می شود.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

اگر خودروی شما دارای کاربراتور باشد، دهانه آن ممکن است تنظیم نباشد و یا خراب شده باشد.

در واکیوم سیستم مکش هوا ممکن است نشت وجود داشته باشد.

دور موتور در هنگام گاز ندادن ممکن است درست تنظیم نشده باشد.

ممکن است مشکلی در سیستم احتراق وجود داشته باشد.

زمان بندی احتراق ممکن است درست تنظیم نشده باشد.

در کامپیوتر کنترل کننده موتور ممکن است مشکلی پیش آمده باشد.

سوپاپ Egr ممکن است خراب شده باشد.

ممکن است در موتور مشکل مکانیکی پدید آمده باشد.

انژکتورهای بنزین ممکن است کثیف شده باشند.

مشکل: قدرت موتور کم شده است.

توضیح مشکل: هرگاه که پدال گاز را فشار می دهید، بنظر می رسد که خودرو قدرت سابق را ندارد. ممکن است صدا و ارتعاشات عجیبی را نیز احساس کنید.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

فیلتر هوا ممکن است کثیف شده باشد.

شمع ها یا وایر آن ها ممکن است خراب شده باشند.

ممکن است مشکل دیگری در سیستم احتراق باشد.

ممکن است موتور مشکل مکانیکی داشته باشد.

سیستم اگزوز ممکن است گرفته باشد.

مبدل کاتالیتیک ممکن است گرفته شده باشد.

فیلتر بنزین ممکن است گرفته باشد.

مشکل: موتور ضعیف کار می کند.

توضیح مشکل: با فشردن پدال گاز، موتور مانند سابق حرکت نمی کند.احساس می کنید که قدرت موتور کم شده است. این مشکل بتدریج بدتر می شود.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

فیلتر هوا ممکن است کثیف شده باشد.

شمع ها ممکن است کثیف باشند و یا خورده شده باشند.

کابل شمع ها ممکن است خراب شده باشد.

ممکن است مشکلی در سیستم احتراق وجود داشته باشد.

فیلتر سوخت ممکن است گرفته باشد.

آب ممکن است با بنزین ترکیب شده باشد.

اگر خودرو شما دارای کاربراتور است، ممکن است پمپ شتاب یا مدار قدرت آن خراب باشد.

مبدل کاتالیتیک ممکن است گرفته باشد.

منبع: سایت خرم گستر ساعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=4634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi