3

چرا مردم از خرید لوازم خانگی ایرانی با برند خارجی ، استقبال می کنند؟

  • کد خبر : 15325
  • 20 تیر 1396 - 11:45
چرا مردم از خرید لوازم خانگی ایرانی با برند خارجی ، استقبال می کنند؟

در حالی که بسیاری از تولیدات برندهای خارجی در داخل کشور صورت می گیرد و محصولات باکیفیت و قابل رقابت ایرانی در بازار این محصول به وفور یافت می شود و محصولات با کیفیت داخلی نیز در بازار کم نیست؛ مردم، از خرید لوازم خانگی ایرانی با برند خارجی استقبال می کنند.

در حالی که بسیاری از تولیدات برندهای خارجی در داخل کشور صورت می گیرد و محصولات با کیفیت داخلی نیز در بازار کم نیست اما مردم، از خرید لوازم خانگی ایرانی با برند خارجی استقبال می کنند.

 علل استقبال مردم برای خرید لوازم خانگی ایرانی با برند خارجی

پیشرفت ایران در برخی صنایع از جمله، صنعت لوازم خانگی چشمگیر بوده و محصولات باکیفیت و قابل رقابت ایرانی در بازار این محصول به وفور یافت می شود اما برخی مشکلات باعث شده تا در حق این صنعت و تولیدکنندگان آن اجحاف شود.

به اذعان تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی، کالاهای باکیفیت در بازار وجود دارد اما فرهنگ خرید کالای ایرانی و آن اعتمادی که باید برای مشتری ایجاد شود تا محصولات یک برند داخلی را با خیال راحت خرید کند، وجود ندارد.

در این بخش مهم ترین مشکل، تبلیغات کالاهای خارجی است البته برخی نیز معتقدند که کالاهای داخلی به کیفیت تولیدات خارجی نیست اما این امر در خصوص همه کالاهای لوازم خانگی صدق نمی کند چرا که بعضی شرکت ها و برندهای معتبر خارجی اقدام به مشارکت با شرکت های ایرانی و تولید کالا در داخل کشور نموده اند.

این موضوع نشان می دهد که توان و ظرفیت تولید در داخل کشور وجود دارد. اگر از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود و مردم نیز به کالای با کیفیت ایرانی اعتماد کنند، می توان شاهد رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در این بخش بود.

اما مهم ترین دلیل عدم استقبال از لوازم خانگی ایرانی، نداشتن خدمات پس از فروش مناسب و تنوع و پایین بودن کیفیت در مقایسه با نمونه های خارجی است که به نظر می رسد با رقابتی شدن بازار این محصول می توان شاهد ارتقای کیفیت محصولات ایرانی باشیم و این امر استقبال مردم برای خرید کالای داخلی را رقم خواهد زد.

مشارکت شرکت های ایرانی و خارجی برای تولید لوازم خانگی

اکثر تولیدکنندگان باکیفیت، تولید خود را افزایش داده اند؛ در حالی که صادرات هم نداشته اند و این کالاها به فروش رسیده پس در نتیجه رکودی در بازار لوازم خانگی نیست.

البته واحدهای صنفی فروشنده با مشکلاتی روبرو هستند دلیل این امر هم متنوع شدن روش های خرید کالا از جمله الکترونیکی شدن سیستم خرید است و چون این واحدها مالیات هم پرداخت می کنند تحت فشار قرار گرفته اند اما این به معنای رکود در بازار لوازم خانگی نیست.

محصولات با کیفیت ایرانی به وفور تولید می شود و ما در این صنعت ظرفیت بالایی داریم و بسیاری از برندهای معتبر دنیا خط تولید خود را با مشارکت یک شرکت ایرانی به راه انداخته اند.

اکنون ماشین لباسشویی با برند ایتالیا در داخل کشور تولید می شود، اما همچنان مردم به نام برندها اعتماد می کنند.

زیرساخت های صنعت باید احیا شود و با وارد کردن دانش فنی و تکنولوژی از شرکت های خارجی می توان شاهد رشد بیش از پیش صنعت لوازم خانگی و حضور در بازارهای بین المللی در سال های آتی بود.

البته استفاده از دانش فنی شرکت های صاحب نام در عرصه ی تولید لوازم خانگی در دستور کار برخی از تولیدکنندگان کشور قرار گرفته و اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

لزوم شناسایی بازار هدف و حمایت های دولتی

یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی می گوید: کالای با کیفیت ایرانی در بازار وجود دارد، اما فرهنگ خرید کالای ایرانی هنوز جا نیفتاده و مردم بنا به پیشینه ذهنی که دارند مبنی بر با کیفیت تر بودن تولیدات خارجی از این کالاها استقبال می کنند.

البته در برخی موارد کیفیت کالای خارجی از ایرانی ها بهتر است و خدمات بهتری هم ارائه می شود این به این دلیل است که این شرکت ها سال هاست در این عرصه فعالیت می کنند و بازار هدف خود را شناسایی و با حمایت دولتی اقدام به تولید می کنند، مقوله ای که در کشور ما کمتر رخ می دهد.

وی با اشاره به این که بعضی شرکت های داخلی فقط به فروش و سود از تولید کالا می اندیشند گفت: این امر در کوتاه مدت ممکن است نتیجه دهد اما ضامن بقا در بازار نیست و چه بسا نگاه مردم نیز نسبت به کالای ایرانی را مخدوش سازد.

این تولیدکننده در پایان تأکید کرد: نوآوری و خلاقیت و تنوع محصول در کنار ارائه خدمات بهتر موجب استقبال مردم از کالای ایرانی می شود که اینها نیز مستلزم حمایت های بیشتر از تولید داخلی است.

 

منبع: روزنامه کسب و کار

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=15325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi