2

چرا طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت دارد؟

  • کد خبر : 31021
  • 11 آگوست 2018 - 11:34
چرا طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت دارد؟

چرا طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت دارد؟

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی عبارت است از: “هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه”.دکوراسیون داخلی مانند هنرهای دیگر ، دارای سبک و سیاق و اصولی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای هر دوره ، دستخوش تغییر می‌شوند.

معماری داخلی در واقع همان خلق فضاست ، فضایی که در عین زیبایی و اثرگذار بودن کارایی لازم را نیز داشته باشد. طراح با ترکیب اصول و ارکان تخصصی معماری داخلی با حس زیبایی شناسی ، فضایی را ایجاد می‌کند که معرف هویت، نیاز، درک و خواسته‌های طرف مقابلش است.

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که پیشینه این هنر به چه زمانی باز می‌گردد؟

مطمئناً علاقه انسان به تزئین و آرایش محل زندگی‌اش امری تازه نیست حتی این احتمال وجود دارد که نقاشی‌های دوران غارنشینی، سوای مسئله اطلاع‌رسانی، نقش تزئینی نیز داشته‌اند. هنگامی که در سال 1922، هاوارد کارتر (Howard Carter)، باستان شناس بریتانیایی، مقبره توتنخامون (Tutankhamen) را گشود؛ نقاب طلای خالص، جواهرات ظریف و اشیاء تزئینی که در کنار جسد و در داخل مقبره قرار داده شده بود، بینشی وسیع درباره چگونگی زندگی مصریان و علاقه آنان به تزئینات و طراحی را در اختیار محققان گذاشت که به نوبه خود آغازگر جستجویی دنباله‌دار و منجر به تجلی یافتن شکوه سبک اولیه مصری شد.

دکوراسیون داخلی

چرا طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت دارد؟

طراحی دکوراسیون داخلی فقط برای زیبا جلوه دادن محیطی نیست.می تواند بر خلق و خو افراد آن محیط نیز تاثیر قابل توجهی بگذارد . استفاده از طرح های رنگی نشاط بخش ، ایده های متفکرانه در نور و فضا می تواند باعث ایجاد  حس تفاوت و احساس آرامش کند .

طراحی دکوراسیون داخلی فقط و فقط محدود به منازل و ساختمان های مسکونی نیست ، طراحی دکوراسیون داخلی می تواند در مدارس و حتی بیمارستان ها نیز پیاده سازی شود .طراحی دکوراسیون داخلی در بیمارستان هم می تواند مثمر به ثمر باشد ، چون انسان هموراه زیبائی را دوست دارد . مثلا طراحی دکوراسیون داخلی  می تواند در محیط های کاری و تجاری بسیار مثمر ثمر واقع شود، می تواند باعث افزایش اعتبار یک شرکت و همچنین افزایش روحیه کاری کارمندان آن شود . حال فرض کنید که یک رستوران که از طراحی دکوراسیون خوبی برخوردار باشد ، به صورت ناخودآگاه ، مشتریانی را وارد رستوران خواهد شد و غذاهای دلچسب نوش جان خواهند کرد ، یعنی جذب مشتریان جدید ، بدون آشنایی قبلی، فقط با دکوراسیون خلاقانه ، زیبا و هدفمند.

منبع: موسسه آموزش عالی هادی
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=31021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi