4

چرا استاندارد مواد غذایی و بهداشتی باید رعایت شود؟ + ویدئو

  • کد خبر : 13951
  • 30 می 2017 - 9:59
چرا استاندارد مواد غذایی و بهداشتی باید رعایت شود؟ + ویدئو

تولید مواد غذایی و بهداشتی بر طبق قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آیین‌نامه‌های اجرایی آن و مقررات مربوط که به تصویب وزارت بهداشت و درمان رسیده و ابلاغ گردیده است، باید انجام گیرد و استاندارد مواد غذایی و بهداشتی باید رعایت شود.

تولید مواد غذایی و بهداشتی بر طبق قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آیین‌نامه‌های اجرایی آن و نیز قانون تعزیرات حکومتی و ضوابط و مقررات مربوط که به تصویب وزارت بهداشت و درمان رسیده و ابلاغ گردیده است، باید انجام گیرد و استاندارد مواد غذایی و بهداشتی باید رعایت شود. بر این اساس کالاهایی که به‌صورت بازرگانی و به شکل انبوه در بسته بندی مشخص و با نام و نشان تجاری تولید و عرضه می‌شوند، مشمول این قانون می‌باشند.

بنابراین، احداث واحد تولیدی، بهره‌برداری، تهیه مواد اولیه، تهیه وسایل، تجهیزات و دستگاه‌ها، استخدام کارکنان فنی و تخصصی و کارگران، تولید محصول و توزیع آن باید بر طبق قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، آئین‌نامه‌های اجرایی، ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های وزارت درمان و آموزش پزشکی باشد.

در انیمیشن (پویانمایی) این پست که در خصوص لزوم رعایت استاندارد مواد غذایی و بهداشتی تهیه شده است، ناما مخفف نشان استاندارد ملی ایران می باشد که در این مجموعه نام کاراکتر مأمور سازمان ملی استاندارد است.

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi