5

پرورش گل رز با سیب زمینی + ویدئو

  • کد خبر : 10831
  • 04 فوریه 2017 - 14:48
پرورش گل رز با سیب زمینی + ویدئو

مزایای استفاده از سیب زمینی در پرورش گل رز: قلمه گل رز از مواد مغذی داخل سیب زمینی استفاده کرده و باعث ریشه زنی قلمه، رشد و برگ زدن قلمه می شود. قرار دادن قلمه در ظرف نوشانه باعث حفظ رطوبت و قلمه زدن سریع تر می شود. روش پرورش گل رز با سیب زمینی را در ویدئوی زیر ببینید.

#پرورش #گل_رز #سیب_زمینی #بیشتر_بدانیم #دانستنی

بعد از انتخاب يک ساقه مناسب گل رز آن را با يک قيچي باغباني که کاملاً استريل شده است قطع کنيد. هنگام قطع کردن حواستان را جمع کنيد که ساقه را از جائي قطع کنيد که گياه رز شما بتواند ساقه هاي جديدي از بندهاي انتهايي آن ساقه توليد بکند به اين معني که ساقه را از انتها قطع نکنيد و يک يا دو بند از همان ساقه را روي گياه مادري باقي بگذاريد. انتهاي قلمه بايد به گونه اي باشد که از بند پائيني به اندازه يک سانتي متر فاصله داشته باشد. اصولاً انتهاي قلمه را با زاويه 45 درجه برش مي دهند زيرا اين کار باعث ريشه دهي بهتري مي شود. قلمه اي را که مي خواهيد بکاريد بايد حداقل 2 بند داشته باشد و طول قلمه نيز کمتر از 10 سانتي متر نباشد، قلمه کوتاه تر از 10 سانتي متر انرژي کمتري براي ريشه زني خواهد داشت و قلمه بلندتر از 10 سانتي متر هم هنگام پوشاندنشان با نايلون به مشکل برمي خورند. اندازه مناسب قلمه حدود 10 تا 15 سانتي متر مي باشد.هنگامي که قلمه با اندازه مناسب تهيه گرديد اگر قلمه شما داراي گل و يا ميوه مي باشد آنها را قطع کنيد و بعد از آن تمامي برگ ها به غير از برگ بالاي قلمه قطع نمائيد.

مزایای استفاده از سیب زمینی در کاشت گل رز: قلمه گل رز از مواد مغذی داخل سیب زمینی استفاده کرده و باعث ریشه زنی قلمه، رشد و برگ زدن قلمه می شود. قرار دادن قلمه در ظرف نوشانه باعث حفظ رطوبت و منجر به قلمه زدن سریع تر می شود. همچنین می توانید یک جعبه کوچک یا گلدانی که ارتفاع زیادی نداشته باشد، انتخاب کنید. ماسه را با آب جوش بشویید، تا ضدعفونی شود. ضمنا موادی به نام قارچ کش وجود دارد که می توان به وسیله آن ماسه را ضدعفونی کرد.

روش پرورش گل رز با سیب زمینی را در ویدئوی زیر ببینید.

پرورش گل رز با سیب زمینی

 

آپارات

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

 

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=10831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. سلام . بطري نوشابه چه مدت روي قلمه باشه ؟ قلمه رو توي سايه نگهداري كنيم يا نور مستقيم افتاب؟

  2. این مطلب خیلی باحالی بود
    از این مطالب بیشتر بگذارید

    موفق باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi