0

پربازدید ترین جاذبه های گردشگری دنیا

  • کد خبر : 12569
  • 15 آوریل 2017 - 13:58
پربازدید ترین جاذبه های گردشگری دنیا

در این مطلب قصد داریم به معرفی پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا بپردازیم. این گزارش توسط مجله معتبر Travel&Leisure و با استفاده از آمار به روز ادارات دولتی، گزارش های صنعت، رسانه های چاپی معتبر تهیه شده است. تعداد بازدید کنندگان بدون بلیط، تخمین زده شده اند.

#جاذبه_های_گردشگری_دنیا #بیشتر_بدانیم #دانستنی

علی رغم گزارش سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) مبنی بر چالش های اقتصاد جهانی، آمار گردشگران جهانی روز به روز در حال افزایش است. بر اساس آمار این سازمان تعداد گردشگران بین المللی در سال ۲۰۱۳، ۵ درصد افزایش داشت و تعداد سفرها از مرز ۱ میلیارد گذشت. چین با جمعیت ۳۶/۱ میلیاردی خود، بعد از امریکا دومین صادر کننده گردشگر در دنیا می باشد و روسیه نیز با ۲۶ % رشد، رتبه پنجم را کسب کرده است.

جالب است بدانید بعضی از پارک های تفریحی و موضوعی نظیر Everland  و Lotte World در کره جنوبی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری دنیا نظیر برج ایفل، اهرام مصر و استون هنج بازدید کنندگان بیشتری دارند. پارک های موضوعی نظیر دیزنی لند فرانسه به اندازه جاذبه های مشهوری نظیر کلیسای Sacré Coeur   (10/5میلیون نفر) بازدید کننده به خود جذب کرده اند. جاذبه های مشهور موزه بریتانیا (۷/۶ میلیون نفر)، موزه متروپولیتن نیویورک (۳/۶ میلیون نفر) و دیوار برلین (۵۰۰ هزار نفر) نیز بازدید کننده های کمی داشته اند.

البته دسترسی نیز یکی از عوامل تأثیر گذار در تعداد کم بازدید کنندگان جاذبه هایی نظیر پارک ملی یلو استون (۲/۳ میلیون نفر) می باشد. در جاذبه هایی نظیر ماچوپیچو به دلیل مسائل حفاظتی، تعداد بازدید کنندگان ورودی به ازای هر روز به ۲۵۰۰ نفر محدود شده و این باعث شده چنین جاذبه مشهور و ارزشمندی فقط ۹۱۲۵۰۰ بازدید کننده در سال داشته باشد.

در این مطلب قصد داریم به معرفی پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا در سال ۲۰۱۳ بپردازیم. این گزارش توسط مجله معتبر Travel&Leisure و با استفاده از آمار به روز ادارات دولتی، گزارش های صنعت، رسانه های چاپی معتبر تهیه شده است. تعداد بازدید کنندگان جاذبه هایی که بلیط ورودیه نمی فروشند با استفاده از روش های معتبری، تخمین زده شده اند.

در این گزارش جاذبه های گردشگری به شکل سایت های فرهنگی و تاریخی، مناطق طبیعی و فضای انسان ساخت رسمی تعریف شده اند و سواحل، پل ها و سایت های مذهبی خاصی که بازدید کنندگان زیارتی دارند نیز از لیست حذف شده اند.

پربازدید ترین جاذبه های گردشگری دنیا

۱. بازار بزرگ، استانبول

بازدید کننده سالانه: ۹۱,۲۵۰,۰۰۰ نفر

بازار بزرگ استانبول قدیمی ترین بازار دنیا و یکی از بزرگ ترین بناهای دنیا می باشد. سلطان احمد دوم بعد از فتح قسطنطنیه این بازار را به عنوان مرکز تجاری امپراطوری عثمانی ساخت. این بازار در سال ۱۴۶۱ شروع به فعالیت کرد.

در این بازار فروشگاه های سنتی چرم، فلفل، سفال، فرش، عتیقه جات و جواهرآلات به وفور یافت می شود و در حال حاضر بسیاری از فروشگاه های آن سوغاتی می فروشند. این بازار یکی از پر جنب و جوش ترین مکان های شهر است و غیر از فروشگاه ها، دو مسجد، دو حمام ترکی، آب انبار، رستوران چند منظوره و کافه را در خود جای داده است.

۲. میدان زوکالو، مکزیکوسیتی

بازدید کننده سالانه: ۸۵,۰۰۰,۰۰۰

میدان زوکالو چشم و چراغ مکزیکو است، انسان در این میدان وسیع با‌ آن ساختمان های مجللش سرسام می گیرد. همه خط های اتوبوس و تراموا از زوکالو می گذرد و هزاران عابر پیاده در روز از آنجا می گذرند فروشندگان دوره گرد این میدان همه چیز از توله سگ و بلیت بخت آزمایی گرفته تا حبوبات و جواهر دزدیده شده می فروشند. از رستوران های این میدان همیشه صدای موسیقی شنیده می شود. برجسته ترین ساختمان این میدان نمازخانه ای است همگانی که با سنگ های پرستشگاه بزرگ آزتک ها ساخته شده است و بزرگترین جنگ میان اسپانیایی ها و سرخپوستان در همین میدان صورت گرفت که سرانجام موکتسوما را در کاخش سنگباران کردند و کشتند.

۳. میدان تایمز، نیویورک

بازدید کننده سالانه: ۵۰,۰۰۰,۰۰۰

میدان تایمز نام تقاطعی بسیار مشهور در منهتن نیویورک می باشد که در تقاطع خیابان برادوی و خیابان هفتم قرار دارد. این میدان از مهمترین مراکز تجاری و توریستی محبوب شهر نیویورک می‌باشد و به خاطر این میدان است که شهر نیویورک لقب «شهری که هرگز به خواب نمی‌رود» را به خود گرفته ‌است.

میدان تایمز یک تقاطع شلوغ از هنر و تجارت، همراه با تابلوهای تبلیغاتی فراوان است که برای جلب توجه بینندگان با هم رقابت می کنند. از مهمترین دیدنی های این خیابان می توان به استودیو میدان تایمز (محل ضبط برنامه های ABC، صبح بخیر آمریکا، نایت لاین و …)، ساعت شورلت (یک ساعت آنالوگ نمایش داده شده در صفحه ی دیجیتال)، کافه هارد راک نیویورک، سیاره هالیوود و فروشگاه دیزنی اشاره کرد.

۴. سنترال پارک، نیویورک

بازدید کننده سالانه: ۴۰,۰۰۰,۰۰۰

پارک مرکزی نیویورک (Central Park)، نام پارک بزرگ و معروفی است که در مرکز منهتن و در میان مراکز تجاری شهر نیویورک قرار دارد. پارک مرکزی نیویورک، اولین پارک مُدرن در تاریخ ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود که در سال ۱۸۵۷ میلادی توسط فردریک لاو المستد (Frederick Law Olmsted) و همکار انگلیسی اش کالورت واس (Calvert Vaux) طراحی و افتتاح شد. وسعت این پارک حدود ۳۴۲ هکتار است که به شکل مستطیل در قلب منطقه منهتن واقع شده است. همچنین این پارک دارای دریاچه‌هایی به وسعت جمعاً ۶۰/۷ هکتار می‌باشد. این پارک که بزرگترین پارک درون شهری جهان نامیده می‌شود، محل برگزاری مسابقات و نمایش های زیادی در طول سال نیز است. پارک مرکزی نیویورک در تمامی روزهای سال به روی مردم شهر نیویورک و همچنین توریست‌ها باز است.

۵. یونیون استیشن، واشنگتن

بازدید کننده سالانه: ۴۰,۰۰۰,۰۰۰

 

یونیون استیشن یا ایستگاه اتحاد (Union Station) نام یک ایستگاه راه آهن معروف در واشنگتن دی سی است. این ایستگاه از نظر مؤسسه معماران آمریکا در رتبه ۳۷ محبوب ترین بناهای آمریکا قرار دارد. این بنا در سال ۱۹۰۳ با معماری دانیلا برنهم ساخته شد. در زمان جنگ جهانی دوم روزانه بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نفر از این ایستگاه استفاده می کردند. این ساختمان با معماری هنری و زیبایش محل ورود بسیاری از مقامات عالیرتبه دنیا بوده است. این روزها، ساختمان ایستگاه Union لوکیشن فیلمبرداری بسیاری از فیلم ها و سریال های جدید می باشد. راهنماهای گردشگری به اغلب گردشگرانی که به شهر واشنگتن دی سی می آیند توصیه می کنند حتی برای قدم زدن در سالن ها، مغازه ها و رستوران های این ایستگاه هم که شده، سری به آنجا بزنند. ساعت بزرگی که در تالار اصلی قرارگرفته یکی از جاذبه های عکاسی این ایستگاه به شمار می رود.

منبع: الی گشت

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi