0

پذیره‌نویسی نخستین صندوق پروژه کشور

  • کد خبر : 17007
  • 30 آگوست 2017 - 14:41
پذیره‌نویسی نخستین صندوق پروژه کشور

رئیس هیأت مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی از پذیره‌نویسی نخستین صندوق پروژه کشور با همکاری گروه مپنا با سرمایه‌گذاری حدود 3 هزار میلیارد تومان برای تأمین مالی، یکی از بزرگ‌ترین‌ پروژه‌های صنعت نیروگاهی در تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی خبر داد.

رئیس هیأت مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی از پذیره‌نویسی نخستین صندوق پروژه کشور با همکاری گروه مپنا با سرمایه‌گذاری حدود 3 هزار میلیارد تومان خبر داد. به گفته علی اسلامی بیدگلی، با این تأمین مالی، یکی از بزرگ‌ترین‌ پروژه‌های صنعت نیروگاهی در تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی در راستای افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی رقم خواهد خورد. وی افزود: ارزش کل پروژه 2 هزار و 800 میلیارد تومان و حجم کل تأمین مالی که از طریق صندوق پروژه و در سه مرحله صورت می‌گیرد، 350 میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: صندوق سرمایه‌گذاری پروژه «آرمان پرند مپنا» به‌عنوان نخستین صندوق پروژه بازار سرمایه ایران در سه مرحله به ترتیب به میزان 100 میلیارد تومان، 150 میلیارد تومان و 100 میلیارد تومان برای پروژه تبدیل نیروگاه گازی به سیکل‌ترکیبی در نیروگاه پرند تأمین مالی خواهد کرد و پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق به زودی انجام خواهد شد.

اسلامی بیدگلی یکی از کارکردها و وظایف اصلی بازار سرمایه هر کشور را ایجاد بستر مناسب برای تأمین مالی پروژه‌ها و بنگاه‌ها دانست و افزود: هرچند بورس اوراق بهادار در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌هایی را طی کرده و کارنامه موفقی را در ایجاد مکانیزم بازار ثانویه برای ذی‌نفعان فراهم کرده است، اما به دلیل نبود ابزارهای نوین مالی و آماده نبودن برخی از زیرساخت‌ها و فرآیندها نتوانسته نقش خود را به خوبی در تأمین مالی شرکت‌ها و پروژه‌ها ایفا کند. وی ادامه داد: صندوق پروژه یکی از این ابزارها خواهد بود که می‌تواند نقش بسیار زیادی در تأمین مالی شرکت‌ها بویژه پروژه‌ها ایفا کند.

وی درباره صندوق سرمایه‌گذاری پروژه آرمان پرند مپنا گفت: این صندوق با طراحی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی که در گذشته نیز در کارنامه خود طراحی صندوق‌های قابل معامله در بورس و صندوق‌های جسورانه را داشته است و با همت شرکت مپنا، به زودی مورد پذیره‌نویسی قرار خواهد گرفت و بدون شک این اتفاق قدمی مهم در بهبود نظام تأمین مالی کشور است. به گفته وی با این تأمین مالی، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعت نیروگاهی در تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی در راستای افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی رقم خواهد خورد.

اسلامی بیدگلی با اشاره به بازده اقتصادی این صندوق افزود: برای جذابیت و استقبال بیشتر سرمایه‌گذاران از این صندوق، اوراق تبعی با سررسید یک‌ساله با نرخ‌های بالاتر از 20 درصد همزمان با پذیره‌نویسی صادر خواهد شد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=17007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi