3

ویژگی های یک مانتو خوب زنانه چیست؟

  • کد خبر : 15538
  • 18 جولای 2017 - 12:32
ویژگی های یک مانتو خوب زنانه چیست؟

بدون شک جذابیت، ترکیب رنگ مناسب، نوع دوخت و البته یک پارچه مرغوب و هماهنگ با نوع کاربرد از اصلی ترین ویژگی های یک مانتو خوب زنانه است. ابتدا باید با اسم انواع پارچه های مانتویی آشنا شویم سپس با شناخت در مورد هر کدام اطلاعات جامع کسب کنیم.

بدون شک جذابیت، ترکیب رنگ مناسب، نوع دوخت و البته یک پارچه مرغوب و هماهنگ با نوع کاربرد از اصلی ترین ویژگی های یک مانتو خوب زنانه است. ابتدا باید با اسم انواع پارچه های مانتویی آشنا شویم سپس با شناخت در مورد هر کدام اطلاعات جامع کسب کنیم.

دانستن خصوصیات هر کدام از پارچه ها می تواند در خرید پارچه با قیمت ارزان، به شما کمک ویژه ای کند.

هر خانمی در خرید مانتو ابتدا به رنگ مانتو توجه می کند سپس طرح و مدل آن را ارزیابی می کند و پس از آن پارچه مانتویی را لمس می کند. اگر تمامی این سه مرحله به خوبی پیش رود و مورد پسندش باشد سپس درخواست پرو دارد تا آن را در تن مشاهده کند.

مرحله اول و سوم مستقیم مربوط به پارچه مانتو می شود. پس حتماً در انتخاب رنگ پارچه ( متناسب با سلیقه قشر خریدار ) سپس زیر دست پارچه توجه کنید. زیر دست پارچه و لمس آن باید منتقل کننده حس خوبی باشد.

اولین نکته هماهنگی انتخاب نوع پارچه مرغوب با نوع مصرف مانتو، سپس انتخاب ماهرانه رنگ و طرح و بعد از آن پیدا کردن محل مناسب یک نمایندگی فروش برای خرید پارچه مانتویی با قیمت ارزان (ترجیحاً نرخ کارخانه تولید کننده بدون واسطه ) است.

انتخاب پارچه برای مانتو :

در خرید پارچه مانتویی زنانه چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟! در خرید پارچه ابتدا باید با ویژگی و مشخصات اصلی انواع پارچه مانتویی آشنایی پیدا کنید. همانطور که می دانید مقتضی با مدل دوخت مانتو، فصل سال و گوناگونی سلیقه ها باید ویژگی های کلی پارچه مصرفی را در نظر بگیریم.

در این جا ابتدا به خصوصیات کلی پارچه مانتویی می پردازیم.

مشخصات اصلی پارچه مانتویی چیست؟پارچه مانتویی

در میان عامه مردم پارچه را با صفاتی همچون کشی، لطیف، زبر، نخی، ضخیم، نازک و غیره خطاب می کنند. این القاب را با زبان ساده کمی دقیق تر بررسی می کنیم.

کشی یا غیر کشی: پارچه مانتویی می تواند تخت بافت یا به اصطلاح تار و پودی باشد که در این صورت کش نمی آیند. پارچه های کشی مانتویی نیز در دو نوع (در عرض کش یا کش در یک جهت – تمام کش و یا کشی در دو جهت ) هستند. کشی بودن پارچه در بدن نما بودن مانتو نقش بسزایی دارد. مشکل عمده پارچه های کشی در بعد شستشو است که امکان دارد دچار ابرفت شود و باعث تنگی مانتو شود. مزیت عمده کش هم این است که از چروک شدن پارچه جلوگیری می کند.

زیر دست : هر فردی برای خرید پوشاک لباس و به خصوص انواع مانتو ابتدا آن را لمس می کند. حس لامسه خریدار مهم ترین نقش را در اقدام به خرید فرد ایفا می کند. اگر پارچه مانتو زیر دست خوبی نداشته باشد سال ها در ویترین مغازه های مانتو فروشی خاک می خورد! لطافت و زبری پارچه مربوط به همین قسمت است.

میزان چروک پذیری : این روز ها هیچ کس فرصت اتو کشیدن ندارد. امروزه هم که همه می دانند باید ابتدا گوشه ای از مانتو را در دست مشت می کنند تا چروک پذیری پارچه را بسنجند.

ضخامت : همه چیز مربوط به فصل و اب و هوای محیط دارد. سرد باشد همه به دنبال مانتو زمستانی با پارچه ضخیم هستند. این موقع ها بیشتر مانتو با پارچه فوتر، پشمی و خز دار مورد توجه است. پارچه مناسب مانتو تابستانی هم که انواع زیادی دارد که در عام به اسم نخی و نازک جا افتاده است.

ساده رنگی یا طرح دار بودن : اکثر خانم ها با وجه رسمی به دنبال پارچه ساده و تمام رنگی هستند که در ایران اغلب رنگ های تیره ای همچون مشکی سرمه ای و طوسی برای مانتو محبوب تر است. بیشتر دختر های نوجوان و جوان هم به دنبال مانتو هایی با رنگ های شاد دخترانه و یا با پارچه طرح دار و چاپی هستند. جدا از چاپ keep kalm طرح های فرهنگی با مزمون سنتی ایرانی می تواند برای دختران جذاب باشد.

نوع الیاف : مردم ما اغلب با لمس پارچه انواع نظر ها را در مورد الیاف کاربردی در پارچه می دهند و خود را پارچه شناسی متخصص می دانند. از نظر این متخصصین دو الیاف بیشتر وجود ندارد. یا نخ است یا پلاستیک!!! جدا از شوخی اگر شما صاحب یک تولیدی پوشاک کوچک یا بزرگ هستید باید به صورت حرفه ای در مورد الیاف طبیعی و مصنوعی، انواع آن، روش تشخیص، کاربرد و حکمت مصرف هر کدام در پارچه های مختلف آشنایی کامل پیدا کنید. اطلاعات کامل تر در سایت روچی در دسترس است.

عرض پارچه : عرض پارچه در الگو زنی، استفاده بیشتر از پارچه مانتویی، کاهش ضایعات و دور ریز بسیار مهم می باشد. اکثر پارچه های مانتویی عرض ١۵٠ سانتی متر ( یک متر و نیم ) دارند که برای انواع الگو های دوخت و خیاطی ایده ال ترین عرض است.

متراژ هر طاقه پارچه : هر توپ پارچه چند متر است؟ سوال هر خریدار عمده پارچه می باشد که با توجه به آن تیراژ مضربی از پارچه مورد نظر را خرید کنید. متراژ پارچه در بحث برشکاری و میز برش نیز اهمیت دارد. بیش از ٩٠ درصد پارچه های مانتویی به صورت طاقه های رولی می باشد.
پارچه مانتویی خارجی بر حسب یارد می باشد که هر یارد ٩١/۴۴ سانتی متر است. در بازار اکثر پارچه فروشی ها و عمده فروشان هر یارد را ٩٠ سانت در نظر می گیرند. پارچه های مانتویی ایرانی نیز که بر حسب متر است معمولا ۴٠، ۵٠، ۶٠ متری هستند که اکثر کارخانه های تولید کننده میل به طاقه پیچی ۵٠ متری دارند.
هر رول پارچه مانتویی خارجی نیز ۵٠ یارد است.

رنگ پارچه و کیفیت ثبات آن در شست و شو : بدون تعارف اگر بی سلیقه باشید نمی توانید در شغل تولید مانتو و پوشاک موفق باشید. بهترین پارچه مانتویی دنیا هم را مصرف کنید اگر در انتخاب رنگ موفق عمل نکنید مالتان بیخ ریشتان!
کیفیت رنگ پارچه و ثابت بودن آن را با توجه به علاقه فراوان خانم ها به شستشوی مانتو، را حتما در نظر بگیرید. در مورد کیفیت چاپ و رنگ پارچه حتما از عمده فروشان و کارخانجات نساجی سؤال کنید.

منبع: روچی

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=15538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi