0

هوش اجتماعی ومهارت های آن + ویدئو

  • کد خبر : 11696
  • 05 مارس 2017 - 10:41
هوش اجتماعی ومهارت های آن + ویدئو

تمام مهارت‌های برقراری ارتباط با دیگران مانند خوب شنیدن و هنر گوش دادن به حرف‌های دیگران، مهارت‌های مذاکره، استفاده از حرکات و زبان رفتاری در برقراری ارتباط،‌ ظاهر مناسب، مهارت‌های حضور در فعالیت‌های اجتماعی، مهارت ابراز وجود و درخشیدن در جمع، همه جزء هوش اجتماعی است.

#هوش_اجتماعی #مهارت #بیشتر_بدانیم #دانستنی

انسان در بین خانواده، دوستان، همسایه‌ها، همکاران و سایر گروه‌ها و تشکل‌های اجتماعی زندگی می‌کند و لازم است مهارت‌های لازم در برقراری ارتباط با این گروه‌ها را کسب کند. هوش اجتماعی مهارت کنار آمدن با دیگران است.

تمام مهارت‌های برقراری ارتباط با دیگران مانند خوب شنیدن و هنر گوش دادن به حرف‌های دیگران، مهارت‌های گفت‌وگو و مذاکره، استفاده از حرکات و زبان رفتاری در برقراری ارتباط،‌ ظاهر و پوشش مناسب، مهارت‌های حضور در فعالیت‌های اجتماعی، مهارت ابراز وجود و درخشیدن در جمع، همه جزء هوش اجتماعی است. درباره بسیاری از این مهارت‌ها، در شماره‌های قبل صحبت کرده‌ایم اما این بار به طور کلی به هوش اجتماعی می‌پردازیم.

اعتماد به‌نفس،‌ داشتن دید وسیع نسبت به زندگی، اهداف روشن و واضح، علاقه ثابت به دیگران و احترام قائل شدن برای آنها،‌ توانایی خواندن فکر دیگران و استفاده از زبان رفتاری،‌ قدرت تشخیص زمان مناسب برای شنیدن و گوش دادن و برخورداری از طرز فکر مثبت از خصوصیات کلی هوش اجتماعی هستند.

منبع: ویستا

در ویدئوی این پست پایگاه دانستنی آنلاین، دکتر علی بدرقه، کارشناس خانواده در برنامه خانه مهر از مدیریت رفتار، هوش اجتماعی و مهارت ها، سخن می گوید.

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=11696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi