3

هریک از لوازم خانگی چه میزان برق مصرق می‌کند؟+ جدول

  • کد خبر : 30749
  • 14 مرداد 1397 - 8:31
هریک از لوازم خانگی چه میزان برق مصرق می‌کند؟+ جدول

هریک از لوازم خانگی چه میزان برق مصرق می‌کند؟+ جدول

فصل تابستان و با اوج گیری مصرف برق، استفاده از برخی وسایل برقی در ساعات پیک مصرف با تحمیل بار اضافی به مدار دردسر هایی را همچون خاموشی های پی در پی به دنبال دارد.

هریک از لوازم خانگی چه میزان برق مصرق می‌کند؟+ جدول در تابستان با بالا رفتن میزان مصرف برق در بخش‌های مختلف از جمله بخش خانگی بیش از پیش بحث اصلاح الگوی مصرف انرژی و صرف جویی مطرح می‌شود.

در این میان بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور یکی از اهداف اساسی برنامه‌های توسعه بوده به طوریکه بر اساس بند «و» تبصره ۱۹ قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران در دستور کار دولت قرار گرفته است.

با این حال افراد با دانستن میزان مصرف حدودی برق و استفاده از این لوازم برقی در ساعت‌های غیر از پیک می‌توانند صنعت برق را در کنترل خاموشی‌ها و کاهش مصرف انرژی در تابستان یاری کنند.جدول حدودی مصرف لوازم برقی خانگی به شرح زیر است:

هریک از لوازم خانگی چه میزان برق مصرق می‌کند؟+ جدول

در این بین ماشین لباسشویی به طور میانگین بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ وات انرژی مصرف می‌کند که رقم قابل توجهی است.

همچنین آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۱۵ میلیون دستگاه ماشین لباسشویی در کشور وجود دارد و با توجه به مصرف بالا در صورت استفاده از این وسیله برق در ساعات غیر پیک می‌توان کمک بزرگی به صنعت برق و کنترل مصرف کرد.

وسایل سرمایشی از دیگر وسایل پرکاربرد در فصل تابستان است که بر اساس آمار حدود ۷۰ درصد از خانوار‌های شهری از کولر آبی، ۱۸ درصد از کولر گازی و ۱۲ درصد سایر سیستم‌های سرمایشی استفاده می کنند که حجم میزان استفاده انرژی با توجه به تعداد بالا وسایل قابل توجه خواهد بود.

بنا بر آمار منتشره جایگزینی یک کولر گازی با ظرفیت BTU/h ۱۸۰۰۰ راندمان پایین با نوع راندمان بالا و ارتقای رتبه انرژی این تجهیزات از رتبه G. به رتبۀ A، کاهش توان مصرفی در حدود یک کیلووات را به همراه خواهد داشت.

با فرض کارکرد ۱۴۴۰ ساعت در سال، کاهش مصرف سالانه انرژی به ازای یک دستگاه ۱۴۴۰ کیلووات ساعت خواهد بود؛ این در حالی است که برخی از کولر گازی‌های فرسوده که مورد استفاده قرار می‌گیرند فاقد حداقل رتبۀ قابل قبول انرژی بوده و برق زیادی مصرف می‌کنند.

با ارتقای کارآیی کولر‌های قدیمی و کم بازده موجود در کشور با انواع جدید، پیک مصرف برق حداقل به میزان ۴ هزار مگاوات کاهش می‌یابد.

منبع: میزان

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi