2

نکاتی در رابطه با استفاده موثر از کدهای کیو آر

  • کد خبر : 31040
  • 20 مرداد 1397 - 13:08
نکاتی در رابطه با استفاده موثر از کدهای کیو آر

نکاتی در رابطه با استفاده موثر از کدهای کیو آر

در این مطلب می خواهیم به برخی از بهترین روش های استفاده از کدهای کیو آر اشاره کنیم که به افزایش احتمال استفاده شدن این کدها کمک می کند.

کدهای کیو آر خود را در جایی قرار دهید که اسکن کردن آن برای مخاطب راحت باشد

کدهای کیو آر را در جایی منتشر کنید که اسکن شدن آنها توسط دستگاه های موبایل ساده باشد و در واقع زمان کافی برای مخاطب جهت اسکن شدن آن موجود باشد. در حالی که اغلب دیده شده از این کدها بر روی بیلبوردها و یا تبلیغات تلویزیونی استفاده می شوند، باید به این مهم هم توجه داشت که این مکان ها برای اسکن شدن آنچنان کاربر پسند نیستند.

مقصد کدهای کیو آر را برای دستگاه های موبایل بهینه سازی کنید

همواره به یاد داشته باشید که صفحه مقصدی که کاربر از طریق این کدها به آنها هدایت می‌شوند را برای دستگاه های موبایل بهینه سازی کرده باشید. مصرف کننده در حین اسکن کردن این کدها در حال استفاده از گوشی های همراه یا تبلت خودش است، پس بهینه سازی شدن آن صفحات مقصد برای دستگاه های ثابت خانگی یا حتی لپ تاپ نفعی برای مخاطب شما ندارد.

در کنار این کدها از یک فراخوان به عمل به ترغیب مخاطب استفاده کنید

در کنار این کدهای کیو آر از یک فراخوان به عمل هم استفاده کنید – –  به این معنی که به مخاطب بگوئید که از وی انتظار دارید پس از دیدن این کدها چه کاری را انجام دهد و اینکه اگر آن کار یا خواسته مورد نظر شما را انجام دهند، در ادامه چه چیزی دریافت می کنند. شاید هر کسی به معنای واقعی نداند که یک کد کیو آر اصلا چه چیزی هست؟ و عموما آن دسته از مخاطبین که در مورد آن اطلاعاتی دارند، تا ندانند که در پس این اسکن کردن برای آنها امتیازی با ارزش قرار داده شده است، دست به این کار نمی زنند.

کیو آر

کدهای خود را به یک نوع اسکنر محدود نکنید

کدهای کیو آر خود را به گونه ای تنظیم نکنید که برای اسکن شدن آن نیاز به نوع خاصی از بارکد‌خوان یا اسکنر بر روی گوشی های موبایل وجود داشته باشد. کد کیو آر شما باید به گونه‌ای باشد که هر کس با هر نوع اپلیکیشن بارکد خوان یا اسکنر بر روی گوشی خود قادر به اسکن کردن و خواندن اطلاعات آن باشد. محدودیت و مانع کمتر و ساده تر برای ورود میزان موفقیت را برای شما و کاربر بیشتر و بیشتر می کند.

از این کدها به منظور راحت تر کردن کار و زندگی برای مخاطب خود بهره ببرید

از کدهای کیو آر تنها به خاطر عناصر زیبایی شناختی یا … بر روی کمپین های خود استفاده نکنید. مثلا ممکن است یک کارشناس بازاریابی با خود فکر کند که “چگونه می توانم تلفیقی از تجربه آنلاین و آفلاین برای کاربران خودم در این کمپین ایجاد کنم؟ . . . آها فهمیدم، کد کیو آر” این شیوه فکر کردن، غلط نیست، اما لزوما همیشه هم درست نیست.

اگر در کمپین خود محتوایی دارید که انتقال و نمایش آن بر روی دستگاه های موبایل منطقی است و همچنین کانال یا رسانه و زیرساخت مناسبی برای انجام آن در اختیار دارید، از این کدها استفاده کنید. مثلا در کره جنوبی، شرکت Tesco، که یک خرده فروشی آنلاین بین المللی است در تبلیغات خود از این کدها در قطارهای مترو استفاده می کند تا به مشتریان اجازه دهد تا در حین انتظار در ایستگاه ها و قطارها سفارشات غذایی خود را برای منزل را هماهنگ کنند – – پس فرض اصلی در این حالت این است که در این ایستگاه ها ارتباط اینترنتی بر روی گوشی های همراه حتی در تونل ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. این یک مثال خوب از استفاده از این کدها به منظور خوب و در زمان و مکان مناسب است.

اگر پس از مطالعه این مطلب به این نتیجه رسیدید که استفاده از این کدها گزینه خیلی مطلوبی برای کمپین شما جهت ارتباط فضای آفلاین به فضای آنلاین نیست، می توانید مثلا از یک خط آدرس کوتاه شده یا ساده در زیر این کدها هم استفاده کنید تا افرادی که دسترسی به اپ های مورد نیاز را ندارند، بتوانند با تایپ کردن آنها بر روی گوشی های خود باز هم وارد صفحه مورد نظر شده و از اطلاعات و پیشنهاد های آن با خبر و بهره مند شوند.

منبع: آی بازاریابی

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=31040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi