1

نکاتی درباره‌ی تعمیر مایکروفر

  • کد خبر : 21426
  • 12 دی 1396 - 8:29
نکاتی درباره‌ی تعمیر مایکروفر

نکاتی درباره‌ی تعمیر مایکروفر

اجاق‌های مایکروفر یکی از جالب‌ترین خلاقیت‌های نوع بشر است؛ حتی تصور اینکه می‌توان غذا را بدون استفاده از هیچگونه سوخت مانند آتش، گاز و سایر مواد مشابه تهیه کرد، هیجان‌انگیز است. اگرچه ممکن است دستگاه مایکروفر برای ما یک اتفاق خیلی معمولی باشد اما حقیقت آن است که می‌توان آن را از عجایب دستاوردهای علم به حساب آورد. امروزه تقریباً در هر آشپزخانه‌ای یک مایکروفر یافت می‌شود. به دلیل اهمیت آشنایی اولیه با تعمیر لوازم خانگی در این مقاله سعی داریم نکاتی را درباره‌ی نگهداری و تعمیر مایکروفر توضیح دهیم:

  • با خرابی مایکروفر چه کنیم؟

ما این سؤال را مطرح کردیم برای اینکه به شما بگوییم که این یک سؤال کلی است و شما در صورت مواجهه با هرگونه مشکل، برای تعمیر مایکروفر باید قبل از هر چیز بتوانید منظور خود را از خرابی به صورت دقیق برای دیگران توضیح دهید. خرابی مایکروفر حالت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد؛ به عنوان مثال یک مایکروفر ممکن است غذا را خیلی دیر گرم کند یا بپزد و مایکروفر دیگر ممکن است اصلاً کار نکند. طبعاً برای تعمیر میکروویو در هرکدام از این حالت‌ها و یا سایر حالت‌های دیگر باید بررسی‌های متفاوتی به عمل آورد. در ادامه رایج‌ترین مشکلاتی را که ممکن است شما را مجبور به تعمیر ماکروفر کنند، توضیح خواهیم داد.

  • آنچه که برای تعمیر مایکروفر نیاز دارید

خوب است این نکته را بدانید که برخی از مشکلاتی که برای ماکروفرها پیش می‌آیند، می‌توانند توسط خود شما حل شوند و نیازی نیست که برای تعمیر مایکروویو به تعمیرکاران بیرون از منزل مراجعه کنید. در بعضی از موارد شما می‌توانید خود با داشتن ابزارهایی با سرعت و ارزان‌تر از مراکز تعمیر مایکروفر در بیرون به تعمیر میکروویو در منزل بپردازید. از آنجایی که مایکروویوها از قطعات الکترونیکی مختلفی تشکیل شده‌اند، احتمال دارد که برخی از مشکلات از نوع سخت‌افزاری باشند. بنابراین قبل از آن که شروع به تعمیر ماکروفر کنید، باید یک دستگاه اهم‌متر در کنار دستتان داشته باشید تا بتوانید اشکالات سخت‌افزاری را بررسی کنید. اگر یک نوت بوک هم داشته باشید، احتمالاً در تعمیر مایکروویو به شما کمک بسیاری خواهد کرد. چرا که برای شناسایی حل پیچ‌ها و اتصالات مختلف می‌توانید یک نقشه‌ی راهنمای کامل از اینترنت دریافت کنید و بر اساس آن عمل کنید. نکته‌ی دیگری که باید قبل از آغاز تعمیر مایکروفر رعایت کنید، بیرون کشیدن دو شاخه‌ی دستگاه از پریز برق است. رعایت این نکته امری بسیار ضروری است. دستگاه مایکروویو خازن‌هایی در خود دارد که این خازن‌ها میزانی از ذخیره‌ی برق را در خود دارند. بنابراین علاوه بر قطع برق دستگاه باید برق این خازن‌ها را نیز تخلیه کنید.

  • مایکروویو هرگز کار نمی‌کند؟

در این حالت باید سیم برق را از دستگاه جدا کنید و ولتاژ خروجی را بررسی کنید. چه در تعمیر میکروویو و چه تعمیر لوازم منزل هرگاه با این مشکل مواحه شدید که دستگاه به طور کلی کار نمی‌کند، حتما سیم‌های بیرونی و کابل‌های اتصال به برق را بررسی کنید. اگر کابل‌ها مشکلی نداشتند؛ گام بعدی بررسی فیوز دستگاه است. برای بررسی فیوزها باید روکش محافظ دستگاه را باز کنید تا بتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. برای بررسی فیوزها باید ولت‌متر خود را در حالت RX1 تنظیم کنید و دو سر آن را در دو سر فیوز قرار دهید. عددی که دستگاه نشان می‌دهد باید صفر باشد وگرنه باید آن‌ها را تعویض کنید.

  • مایکروویو غذا را دیر آماده می‌کند؟

اگر با این مشکل مواجه شدید برای تعمیر ماکروفر باید ولتاژ را در منبع تغذیه خروجی بررسی کنید. اگر ولتاژ کمتر از ۱۱۵ ولت باشد، این مورد می‌تواند علت دیر آماده کردن غذا باشد. همچنین ممکن است یکی از چرخ دنده‌های دستگاه به خوبی کار نکند و در کار دیگر قسمت‌ها نیز اختلال ایجاد کند. در این صورت باید یک موتور نو برای چرخ دنده مربوطه که سبب اختلال در سایر اجزا شده، تهیه کنید و برای آن به کار ببندید.

  • سینی مایکروفر نمی‌چرخد؟

اگر ظرف داخل مایکروفر که اصطلاحاً سینی مایکروفر نامیده می‌شود نچرخد، این مشکل ممکن است دو علت داشته باشد؛ علت اول درست قرار نگرفتن ظرف بر روی قطعه‌ی چرخنده است. در این حالت سینی از نقطه‌ی تعادل خارج شده و روی گردنده‌ها به درستی نمی‌چرخد. علت دوم این مشکل می‌تواند مربوط به موتور گرداننده باشد. ممکن است موتور گرداننده به دلیل سوختگی از کار افتاده باشد که در این صورت باید یک موتور گرداننده‌ی نو برای آن تهیه کنید.

  • با جرقه‌های مایکروفر چه کنیم؟

قرار دادن هرگونه مواد آهنی و حتی آلومینیومی می‌تواند منجر به ایجاد جرقه شود. دقیقاً به همین خاطر است که قرار دادن ظروف آهنی در مایکروفر ممنوع شده است. همچنین در فرآیند عیب‌یابی و تعمیر مایکروفر، مشکل ایجاد جرقه می‌تواند به لامپ مگنترون دستگاه مربوط باشد.

چگونه از مشکلات احتمالی مایکروفر پیشگیری کنیم؟

بهتر است قبل از اینکه مجبور باشید به فکر تعمیر میکروویو بیفتید، به فکر پیشگیری از مشکلات احتمالی باشید و با رعایت نکات مربوطه آن‌ها را به حداقل برسانید. یکی از عواملی که می‌تواند باعث طول عمر دستگاه مایکروویو شما شود، جنس ظرف‌هایی است که از آن‌ها استفاده می‌کنید. ظرف‌های آهنی و فلزی باعث ایجاد جرقه‌هایی می‌شوند که خطر زیادی دارند. این خطر ممکن است شامل خطراتی مثل آتش‌سوزی دستگاه شود.

حتی اگر آتش‌سوزی اتفاق نیفتد، به هر حال این جرقه‌ها پس از مدتی استهلاک دستگاه را بالا می‌برند و آن را خراب می‌کنند. در این صورت باید به فکر تعمیر ماکروفر بیفتید و متحمل صرف هزینه و زمان زیادی شوید. یکی دیگر از عواملی که می‌تواند به طول عمر دستگاه کمک کند، استفاده درست و متعادل از آن است. اگر مرتب از مایکروویو کار بکشید به دلیل حرارت بالایی که در دستگاه وجود دارد، قطعات الکترونیکی کوچک‌تر ممکن است در اثر گرما تغییر شکل دهند و یا بسوزند. در این صورت مجبور خواهید شد برای تعمیر مایکروفر هزینه‌ی زیادی را صرف خرید قطعات نو کنید.

ظرف‌های آهنی و فلزی باعث ایجاد جرقه‌هایی می‌شوند که خطر زیادی دارند. این خطر ممکن است شامل خطراتی مثل آتش‌سوزی دستگاه شود. حتی اگر آتش‌سوزی اتفاق نیفتد، به هرحال این جرقه‌ها پس از مدتی استهلاک دستگاه را بالا می‌برند و آن را خراب می‌کنند. در این صورت باید به فکر تعمیر ماکروفر بیفتید و متحمل صرف هزینه و زمان زیادی شوید.


جمع بندی:

حقیقت آن است که تعمیر ماکروفر کار آسانی نیست؛ پیچیدگی بردهای الکترونیکی و حساسیت آن‌ها در بیشتر مواقع گیج‌کننده است و همین مسئله باعث می‌شود که افراد نه تنها خودشان نتوانند از عهده‌ی تعمیر ماکروفر برآیند، بلکه مشکل را پیچیده‌تر کنند و به سایر قسمت‌های سالم نیز آسیب برسانند. همچنین از آنجایی که دستگاه دارای خازن‌هایی با ولتاژ بالا است، خطر برق گرفتگی همواره در کمین افراد است. برخی از افراد با تصور اینکه تعمیر میکروویو مانند تعمیر سایر وسایل برقی است، خیال می‌کنند که اگر دستگاه را از برق بیرون بکشند دیگر خطری آن‌ها را تهدید نخواهد کرد. در حالی که علاوه بر قطع برق دستگاه باید برق ذخیره شده در خازن‌ها را نیز تخلیه نمود. با توجه به نکات گفته شده پیشنهاد می‌شود تا حد امکان خودتان از تعمیر مایکروفر دوری کنید و کار را به کارشناسان و مراکز تعمیر ماکروفر با تجربه بسپارید. این کار علاوه بر حفظ ایمنی به تعمیر هرچه بهتر دستگاه شما کمک شایانی می‌کند. اگر دستگاه ماکروفر شما گارانتی دارد، می‌توانید از گارانتی آن استفاده کنید. در غیر این صورت آن را نزد مراکز تعمیر مجاز ببرید؛ مراکزی که از اعتبار کافی برخوردار نباشند، ممکن است در تعمیر میکروویو شما از قطعات نامرغوب استفاده کنند و همچنین هزینه‌های اضافه‌تری دریافت کنند. مراکز نمایندگی محصولات مختلف معمولا در این مواقع قابل اطمینان هستند چرا که دفاتر مرکزی بر روی آن‌ها نظارت‌های زیادی اعمال می‌کنند.

منبع: آریا بهکار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=21426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi