1

نمایشگاه های بهاره از 9 اسفند 96 برگزار می شود

  • کد خبر : 24330
  • 05 مارس 2018 - 8:54
نمایشگاه های بهاره از 9 اسفند 96 برگزار می شود

نمایشگاه های بهاره از 9 اسفند 96 برگزار می شود

معاون استانداری تهران از آغاز به کار 20 نمایشگاه بهاره استان تهران از 9 اسفندماه خبر داد و گفت: از این تعداد 5 نمایشگاه در تهران و 15 نمایشگاه در پانزده شهرستان استان تهران برپا خواهد شد.

به گزارش دانستنی آنلاین به نقل از ایسنا، محمد امامی درباره زمان شروع نمایشگاه‌های بهاره گفت: نمایشگاه‌های بهاره بخشی از فرهنگ خرید عید مردم شده است و امسال نیز همانند سالهای قبل از 9 اسفند این نمایشگاه ها شروع و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه ها از ساعت 9 صبح فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی گفت: در استان تهران حدود 20 نمایشگاه برگزار خواهد شد که از این تعداد 15 نمایشگاه در شهرستان‌های استان تهران و 5 نمایشگاه در شهر تهران برپا خواهد شد. واحدهای صنفی 12 ماه از سال اجاره پرداخت می‌کنند و هزینه‌های ثابت دارند. بنابراین از این نمایشگاه‌ها و از این فرصت برای فروش  اجناس خود استفاده می کنند. این نمایشگاه‌ها در راستای تنظیم بازار است. تنظیم بازار بخشی از سیاست عرضه را در بازار به عهده می گیرد بنابراین تعداد نمایشگاه ها در 5 نقطه از شهر تهران برای رفع نیاز مردم کفایت می کند.

امامی افزود: در بازارهای دنیا در پیک هایی تخفیف سراسری می دهند. بنابراین ما باید به این سیاست برسیم و واحدهای صنفی به طور هماهنگ در موقع خرید عید یا زمان بازگشایی مدارس تخیف های ویژه ای بدهند و تا زمانی که به این نقطه برسیم این نمایشگاه ها برای تنظیم بازار ادامه خواهد یافت.
 برگزاری نمایشگاه های بهاره از 9 اسفند در 5 نقطه تهران
امامی گفت: بر اساس سیاست های کلان این نمایشگاه ها عرضه مستقیم کالا از تولید به مصرف است و در این نمایشگاه ها فقط کالاهای ایرانی عرضه می شود.

وی افزود: بر اساس توافق انجام شده کالاها حداقل در این نمایشگاه ها 15 درصد تخیف خواهند داشت. در این نمایشگاه ها کیف، کفش و کالاهای مورد نیاز مردم عرضه می شود. غرفه هایی هم برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است. مرغ و گوشت و تخم مرغ به قیمت مصوب عرضه خواهد شد. برنج و شکر نیز عرضه خواهد شد.

معاون استانداری تهران درباره واگذاری غرفه‌ها به تولید کنندگان گفت: ما امسال غرفه ها را به واحدهای صنفی واگذار کرده ایم و بهترین کار این بوده که کاملا برون سپاری کنیم و تصدی گری حاکمیتی را دور کنیم.

امامی افزود: اتاق اصناف، سازمان صنعت معدن و تجارت بر عملکرد کار نمایشگاه نظارت کافی دارند. در طی سال هایی که نمایشگاه ها برگزار شده است تلاش شده که سطح رضایتمندی بیشتر شود.

وی درباره برپایی نمایشگاه های بدون مجوز گفت: ما صرفا در تهران 5 نمایشگاه و در شهرستان های استان تهران 15 نمایشگاه داریم و نمایشگاه دیگری تشکیل نخواهد شد و اگر موردی رویت شود حتما پلمب خواهد شد و فرمانداری تهران قطعا برخورد خواهد کرد. با شهرداری تهران نیز هماهنگ شده تا از برگزاری نمایشگاه های بدون مجوز جلوگیری شود.

امامی همچنین درباره محل برپایی نمایشگاه‌ها گفت: نمایشگاه مصلی تهران، حکیمه، خاوران، پارک ارم و بوستان ولایت پنج نمایشگاه تهران هستند و به جز این مناطق نمایشگاه دیگری نداریم. کسانی که می خواهند در نمایشگاه شرکت کنند حتما باید مجوز فعالیت داشته باشند.

معاون استانداری تهران تاکید کرد: کسانی که در سال‌های گذشته در نمایشگاه‌ها شرکت داشته‌اند و نتوانسته‌اند انتظارات مشتری را برطرف کنند از شرکت در نمایشگاه امسال جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: فرهنگ خرید دغدغه جدی خانواده‌های ایرانی بوده است. چانه زنی در فرهنگ ایرانی مرسوم است. بنابراین واحدهای صنفی در فروش اجناس اقدام به فروش فوق العاده می کنند و حرفه‌ای تر شده اند؛ تخفیفات ویژه نیز دارند که این امر موجب استقبال بیشتر خواهد شد.
نمایشگاه بهاره بخشی از فرهنگ خرید عید مردم شده است چون خانواده ها در یک روز در این نمایشگاه ها می توانند اقلام مورد نیاز خود در زمینه های مختلف را خریداری کنند.

امامی ادامه داد: این نمایشگاه تا زمانی که مطالبه مردم است برگزار می شود و این نشاندهنده این است که بازار هنوز نتوانسته مطالبات مردم را برطرف کند و زمانی که به این نقطه برسیم که بازار نیاز مردم را برطرف کند و از این نمایشگاه ها استقبال نشود حذف خواهند شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وی افزود: مردم نگرانی درباره خرید شب عید نداشته باشند. کالاهای اساسی به وفور و ذخیره سازی شده است و با قیمت متناسب عرضه خواهد شد.

منبع: ایسنا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=24330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi