3

نقش و تأثیر تبلیغات در کسب و کار

  • کد خبر : 13691
  • 25 می 2017 - 9:47
نقش و تأثیر تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات در کسب و کار شما کمک می کند تا با مؤثرترین راه به مشتریان بیشتر برسید. تبلیغات می تواند با استفاده از استراتژی های مختلف بازاریابی برای جلب توجه مشتریان با انواع مختلف رسانه ها انجام شود و با برقراری ارتباط، پیام و نام تجاری شما را به مشتری برساند.

تبلیغ در کلام از مصدر بلغ به معنی آگاهی دادن یا مطلع کردن است و تبلیغات به معنی آگاه کردن دیگران از فاید ه های چیزی، کسی یا عقیده ای می باشد.
انواع تبلیغات و ميدان عمل و حوزه نفوذ تبليغات در همه جا و در زمينه هاى مختلف گسترده است. تبلیغات را می توان از منظر شيوه هاى اجرائى به دو گروه مستقيم و غيرمستقيم و از لحاظ موضوعى عمدتاً به چند بخش مذهبی، فرهنگی-اجتماعی، اقتصادی-تجارى و سياسى، تعریف کرد.

گسترش شهرها و پراکندگى و تعدد روستاها و شهر ک ها و شهرها و عدم دسترسى همگان به اطلاعات اقتصادى از یک سو و گسترش خواسته ها و تمایلات و نیازهای واقعی و تجملاتی مردم از سوی دیگر و نیزتنوع توليدات و خدمات، موجب اشاعه تبلیغات و ایجاد تنوع در آن به مرور زمان و در راستای پیشرفت علم و فناوری شده است.

هر نوع تبلیغاتی که در کسب و کار و شرکت ها انجام می شود، تبلیغات تجاری می باشد.
تبلیغات تجاری شامل :
تبلیغات صوتی: مثل تبلیغ از طریق رادیو.
تبلیغات دیداری: مثل تبلیغات از طریق تلویزیون، تیزرهای تبلیغاتی،
تبلیغات اینترنتی، روزنامه ها و مجلات و …
تبلیغات محتوایی: این نوع از تبلیغات، یکی از شیوه های خیلی مهم و مؤثر در زمینه تبلیغات است که می توان در مکان های مختلف در مورد محتوای کالا و خدمات اطلاعاتی ارائه کرد.

محتوا به دو طریق منتشر می شود:
محتوا در سایت ها و جست و جوی آن از طریق موتورهای جست و جو
محتوایی که از طریق کانال های پولی منتشر می شود.
تبلیغات چاپی: خود به دو دسته زیر تقسیم می شود:
تبلیغات چاپ شده در مطبوعات ازقبیل چاپ تبلیغات در روزنامه ها ، مجلات ، فصل نامه ها
تبلیغات چاپ شده در غیر مطبوعات مثل چاپ بروشور، کاتالوگ، پوستر، کارت پوستال، ست اوراق و …

از مزیت های چاپ آگهی در مطبوعات این است که مخاطب با آرامش آن آگهی را می خواند و مخاطب اختصاصی آن آگهی محسوب می شود تنها خود را مخاطب آن آگهی تصور می کند که این امر تأثیر گذاری تبلیغات را بیشتر می کند.

تبلیغات محیطی: مثل اجرای تبلیغات در بیلبوردها و استفاده از استند بای و دیوار نوشته ها و … .
تبلیغات تجاری را فن فروشندگی معنی کرده اند.

کلودهاپکینز( اعجوبه دنیای تبلیغات ) در این خصوص می نویسد:

«درک درست تبلیغات یا حتی آموزش اصول و مبانی آن، باید با دیدی صحیح آغاز شود، تبلیغات، فن فروشندگی است. اصول آن، اصول فن فروشندگی است. موفقیت ها و شکست ها، در این دو حیطه، بر اثر دلایلی مشابه پدید می آیند. پس، هر پرسش تبلیغاتی باید طبق استانداردهای فروشندگی پاسخ داده شود. بر این نکته تأکید می کنم. تنها هدف تبلیغات، افزایش فروش است. سودآوری یا عدم سودآوری آن به میزان فروش بستگی دارد. »

تبلیغات در کسب و کار شما کمک می کند تا با مؤثرترین راه به مشتریان بیشتر برسید. تبلیغات می تواند با استفاده از استراتژی های مختلف بازاریابی برای جلب توجه مشتریان با انواع مختلف رسانه ها انجام شود. تبلیغات با برقراری ارتباط، پیام و نام تجاری شما راا ز طریق رسانه های مختلف مثل تلویزیون و رادیو، رسانه های خرید، تابلوهای تبلیغاتی، مجلات و رسانه های اجتماعی به مشتری می رساند.

بدون تبلیغات، نام تجاری شما یا سرویس شما، قادر نخواهد بود توجه مشتریان پیشین را جلب کند. اهداف از پیش تعیین شده از ایجاد آگاهی در مورد نام تجاری و محصولات در میان مشتریان، شامل بهبود سهم بازار، افزایش مشتریان و درآمد در حال رشد است. نوع استراتژی شما، نقش بزرگی در بهینه سازی و قرار دادن پیغام های شما و کمک به شما برای دستیابی به اهداف کسب و کارتان ایفا خواهد کرد.

با استفاده از تبلیغات، مشتریان از محصولات جدید یا حداقل در مورد موجودیت آنها آگاه می شوند. این تبلیغات به کمپانی ها اطلاعات کمی و کیفی می دهد که ممکن است برای کمپین های آینده جهت هدف قرار دادن مخاطبان استفاده شود.

تبلیغات یک عنصر اصلی و ضروری است و یک ابزار مؤثر که توسط صاحبان کسب و کارها، چه بزرگ و چه کوچک برای ایجاد آگاهی و متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصول و یا دریافت خدمات، مورد استفاده قرار می گیرد. بدون تبلیغات مناسب، کسب و کار شما ممکن است راکد بماند و تولید سود به دلیل کم دیده شدن در بازار، سخت باشد.
اگر استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی شما ضعیف باشد، ممکن است در هدف جذب مخاطبان واقعی موفق نشوید.

ناصرالدین تقیلو

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi