3

نقش فرش در زیباسازی فضا و دکوراسیون مکان های مختلف

  • کد خبر : 14088
  • 03 ژوئن 2017 - 9:52
نقش فرش در زیباسازی فضا و دکوراسیون مکان های مختلف

.استفاده از فرش از دیرباز در میان ایرانیان عنصری مهم در ایجاد آرامش در منازل و زیباسازی آن‌ها به شمار می‌رفته؛ اما اهمیت و نقش فرش در زیباسازی فضا، تنها به ایرانیان و زمان‌های دور محدود نمی‌شود و امروزه نیز شاهد دیدگاه‌های مثبت فراوانی به این هنر برجسته در سایر کشورها هستیم

استفاده از فرش از دیرباز در میان ایرانیان مرسوم بوده و عنصری مهم در ایجاد آرامش در منازل و زیباسازی آن‌ها به شمار می‌رفته است؛ اما اهمیت و نقش فرش در زیباسازی فضا و چیدمان، تنها به ایرانیان و زمان‌های دور محدود نمی‌شود و امروزه نیز شاهد دیدگاه‌های مثبت فراوانی به این هنر برجسته در سایر کشورها هستیم. این موضوع را می‌توان در دیدگاه کارشناسان بسیاری از کشورهای مختلف مشاهده کرد. ادگار آلن پو در مقاله‌ای با عنوان فلسفه چیدمان به اهمیت جایگاه فرش در دکوراسیون منزل در کشورهای اروپایی و آمریکایی به‌ویژه در مهروموم‌های اخیر اشاره می‌کند و آن را روح خانه یا آپارتمان برمی‌شمرد. وی همچنین با توجه به جایگاه بالای فرش معتقد است صرفاً کارشناسان توانایی نظر دادن در مورد آن را دارند. فرش‌ها در راستای اهداف متعددی می‌توانند مورداستفاده قرار گیرند؛ مانند محافظت از پا در مقابل سرمای کف‌پوش‌ها، کاهش سروصدا هنگام قدم زدن به‌ویژه در آپارتمان ها و اضافه کردن رنگ یا دکوراسیون به اتاق. آن‌ها همچنین می‌توانند آرامش خاصی را به منزل شما هدیه کنند و با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف جلوه زیبایی را به آن ببخشند.

 امروزه مهم‌ترین فاکتور در دکوراسیون منزل، پوشش کف آن است. حال کارشناسانی همچون داگلاس استاک و باربارا باران، ضمن پرداختن به اهمیت فرش در دکوراسیون، آن را گزینه مناسبی برای این امر در نظر می‌گیرند. فرش به‌عنوان یکی از گران‌ترین وسایل خانه، در اولویت خرید قرار می‌گیرد که سایر وسایل می‌بایست با رنگ‌ها و الگوی آن هماهنگ شوند. فرش‌ها و قالیچه‌ها با کشیدن خطی پیرامون وسایل منزل، فضایی را در خانه ترسیم می‌کنند که در کنار یکدست نشان دادن آن‌ها، موجب تفکیک وسایل از سایر فضاها می‌شوند.

با انتخاب یک فرش مناسب می‌توانید اتاقی روشن‌تر، گرم و راحت در اختیار داشته باشید و حتی با انتخاب یک فرش گران‌قیمت‌تر خود را فردی ثروتمندتر از آنچه هستید، معرفی کنید. این دو کارشناس به حس آرامشی اشاره می‌کنند که با اضافه کردن فرش به دکوراسیون خانه حاصل می‌شود. شما با قدم زدن بر روی یک سطح نرم‌تر و لوکس‌تر حس خارق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد. تنوع موجود در رنگ و طرح فرش‌ها، افراد با سلیقه‌های متفاوت را راضی نگه می‌دارد؛ به‌این‌ترتیب شما قادر خواهید بود مطابق با سلیقه خود، فرش و قالیچه دلخواهتان را انتخاب کرده و لذت وافری را تجربه کنید. همچنین می‌توانید برای فضاهای مختلف منزلتان فرش‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های موردعلاقه‌تان انتخاب و با هماهنگ کردن وسایل هر فضا با فرش موردنظرتان هارمونی جالبی را خلق کنید و با فضاهای خیره‌کننده سلیقه زیبای خود را در معرض دید میهمانتان قرار دهید. امروزه علاقه به استفاده از فرش به نحو غیرقابل‌باوری قابل‌افزایش است و نه‌تنها در منازل مسکونی بلکه در مهمان‌پذیرها مانند هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، رستوران‌ها و حتی در فضاهای آموزشی و تجاری مانند ادارات نیز قابل‌مشاهده است. این امر موجب شده برای هر مکان، فرشی متناسب با آن طراحی و بافته شود.

 نقش فرش در ایجاد آرامش و درنتیجه جذب مشتری، موردتوجه گسترده هتل داران نیز قرارگرفته است. هتل‌های معروف، فرش‌های نفیس‌تر و زیباتری را انتخاب می‌کنند و با تطبیق دکوراسیون خود با طرح و رنگ فرش انتخاب شده، محیط شیک و دلپذیری را برای مشتریان و درنتیجه جذب بیشتر آن‌ها فراهم می‌کنند. استفاده از فرش همچنین گرمای خانه را برای مسافران تداعی می‌کند. ازجمله فرش‌های با اهداف تجاری می‌توان به دو گونه اصلی براد لوم و مدولار اشاره کرد. نام براد لوم از ماشین‌آلات عظیمی گرفته شده است که در بافت آن به کار گرفته شده‌اند که برخلاف گذشته توسط کامپیوترها هدایت می‌شوند. این فرش با عرض 3.66 متر برای فضاهای بزرگ‌تری ازجمله لابی هتل‌ها، سوییت‌ها یا بعضی اداره‌ها مناسب به نظر می‌رسد.

گونه مدولار نسبت به نوع اول مدرن‌تر به نظر می‌رسد و به دلیل برخورداری از رنگ‌ها و الگوهای متنوع، موردعلاقه گسترده طراحان دکوراسیون است. به‌علاوه قابلیت ارتجاعی زیاد آن موجب می‌شود قسمت‌های آسیب‌دیده به‌راحتی خارج و جایگزین شوند. این فرش، گونه‌ای عالی برای فضاهای اداری و کلاس‌های آموزشی به شمار می‌رود.

درنتیجه می‌توان گفت فرش، نقش غیرقابل‌انکاری در دکوراسیون فضاهای مختلف را داراست و نادیده گرفتن آن قطعاً از آرامش و جذابیت محیط می‌کاهد که حتی می‌تواند اهداف تجاری را نیز تحت پوشش خود قرار دهد.

منبع: شهر فرش

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=14088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi