2

نقش روابط عمومی ها در مدیریت بحران

  • کد خبر : 20852
  • 04 دی 1396 - 11:48
نقش روابط عمومی ها در مدیریت بحران

نقش روابط عمومی ها در مدیریت بحران

تردیدی وجود ندارد که در دنیای امروز، نقش ارتباطات در پیشرفت و توسعه شرکت ها، بسیار مهمتر و اثرگذارتر از قبل شده و روابط عمومی ها حتی در عبور برندها از مقاطع بحرانی نیز نقشی اساسی ایفا می کنند.

در این بین، خودروسازان ایرانی با توجه به حواشی و معظلاتی که همواره گریبانگیر آنهاست، اتفاقا نیازی اساسی  به مدیران ارتباطاتی هوشیار، منبسط و فعال دارند تا به وقت حاجت، غول های جاده مخصوص را به سهم خود از بحران ها برهانند.

در واقع مدیران ارتباطات خودروسازان بزرگ داخلی وظیفه ای سنگین در کوران حوادث بر عهده دارند و نقش شان آنقدر مهم است که می توانند صنعت خودرو را در دشواری ها به آرامش برسانند.

یکی از اصلی ترین مسائلی که مدیران ارتباطات خودروسازان بزرگ داخلی معمولا با آنها درگیر هستند، اخبار و گاهی شایعات خاص مربوط به صنعت خودرو است. ازآنجاکه این اخبار و شایعات و حواشی، تمامی ندارد، مدیران ارتباطات خودروسازی کاری سخت در مقابله با آنها دارند، چه آنکه اگر برخوردی منطقی و صحیح با این مسائل نداشته باشند، خودروسازان به شدت متضرر خواهند شد. در چنین شرایطی می طلبد که مدیران ارتباطات غول های جاده مخصوص، ضمن برقراری ارتباط صحیح با منابع اخبار و حواشی، بروز چنین مسائلی را ریشه یابی و در درجه اول با تعامل صحیح (نه استفاده صرف از روش های مالی و یا تهدید به شکایت)، اجازه ندهند این حاشیه ها دامان این صنعت بزرگ داخلی را بگیرد.

نکته دیگر اینجاست که مدیران ارتباطات خودروسازی بهتر است رسانه های را تا حد امکان در قالب منتقدانی دلسوز بپذیرند و تا با کمک آنها بتوانند بر حواشی و شایعات و حتی اخبار حاشیه ای فائق بیایند. تردیدی نیست که برخورد صادقانه با اهالی رسانه، در نهایت به نفع خودروسازی کشور تمام خواهد شد و پیوند این دو با یکدیگر، بزرگترین و اصلی ترین رسالت مدیران ارتباطات خودروسازان داخلی است.

البته باید فضای کنونی و سطح روابط مدیران ارتباطات این دو خودروساز بزرگ کشور در جاده مخصوص که خود دارای فعالیت های رسانه ای هستند با رسانه ها را بهتر از دوره قبل ارزیابی نمود.

سید رضا جمشیدی

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=20852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi