0

نحوه چک کردن موتور خودرو هنگام خرید خودرو دست دوم

  • کد خبر : 11263
  • 02 اسفند 1395 - 11:24
نحوه چک کردن موتور خودرو هنگام خرید خودرو دست دوم

برای انجام خریدهای بهتر و بی‌دغدغه‌تر خودرو دست دوم، نیازمند بررسی کامل خودرو مورد پسند خودمان هستیم تا درنهایت آرامش از جهت سالم بودن خودرو، نسبت به خرید آن اقدام کنیم. یکی از مهم ترین موارد در آزمایش ماشین هنگام خرید خودرو دست دوم، چک کردن موتور خودرو است.

#چک_کردن #موتور_خودرو #خرید_خودرو #دست_دوم #بیشتر_بدانیم #دانستنی

همان گونه که در نوشته های پیشین پایگاه دانستنی آنلاین بیان شده است، باتوجه به این که خودرو دست دوم را از یک کمپانی معتبر خریداری نمی‌کنیم و مردم متولی هر دو طرفین خرید و فروش آن هستند، برای انجام خریدهای بهتر و بی‌دغدغه‌تر نیازمند بررسی کامل خودرو مورد پسند خودمان  هستیم تا درنهایت آرامش از جهت سالم بودن خودرو، نسبت به خرید آن اقدام کنیم.

یکی از مهم ترین موارد در آزمایش ماشین هنگام خرید خودرو دست دوم، چک کردن موتور آن است. برای چک کردن موتور خودرو ، لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

اقدامات لازم برای چک کردن موتور خودرو

  • زمانی که ماشین روشن است، کاپوت را بازکنید. اگر دود مشاهده کردید نشان دهنده  فرسوده بودن رینگ‌‌های پیستون ماشین یا سیلندرهای خودرو می باشد. درب محفظه روغن را بردارید و ببینید که آیا دودی از آنجا خارج می‌شود یا نه  اگر درآن منطقه دودی وجود داشت اشکال، بزرگ و جدی است .
  • خروج دود آبی از اگزوز ماشین نشان دهنده مشکل موتور ماشین است، این دود آبی رنگ معمولاً هنگام استارت خودرو، از اگزوز خارج می‌شود. برای مشاهده این دود خودتان پشت ماشین بایستید و از فردی بخواهید که ماشین را روشن کند .
  • اگر محفظه قرارگیری موتور خودرو کثیف باشد، نشان دهنده این است که از ماشین به درستی مراقبت نشده است.
  • روغن ماشین را با چک کردن گیج روغن چک کنید. روغن غلیظ و کثیف نشان دهنده کثیف بودن موتور است .اگر روغن به رنگ شیری یا خاکستری بود در داخل موتور احتمالاً آب وجو دارد که این اتفاق اکثراً به دلیل شکستگی واشر سرسیلندر می باشد. تعمیر این ماشین با این مشکل بزرگ ممکن است هزینه سرسام آوری داشته باشد .
  • اگر وضعیت روغن ماشین خوب باشد روغن نیمه‌ شفاف و به رنگ عسلی می باشد . روغن مانده و قدیمی به رنگ مشکی و معمولا بوی سوختگی دارد . اگر روغن ماشین مانده و قدیمی بود نشان دهنده این است که از ماشین به خوبی مراقبت نشده است .

منبع: خرم گستر ساعی

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=11263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi