2

ناگفته‌هایی خواندنی از نفرات برتر کنکور ۹۷

  • کد خبر : 30761
  • 14 مرداد 1397 - 9:19
ناگفته‌هایی خواندنی از نفرات برتر کنکور ۹۷

ناگفته‌هایی خواندنی از نفرات برتر کنکور ۹۷

نفرات برتر کنکور سراسری ۹۷ دقایقی پس از اعلام نتایج در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از حس خود نسبت به برتر شدن در کنکور سخن گفتند.

احساسات نفرات اول کنکور بعد از اعلام نتایج امروز نهم مرداد ماه  اسامی نفرات برتر کنکور سراسری ۹۷ در تمامی گروه‌های آزمایشی شامل گروه‌های علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی‌، هنر و زبان‌های خارجه اعلام شد که در این میان در گروه‌های ریاضی، تجربی و انسانی۱۰ نفر برتر و در رشته‌های هنر و زبان‌های خارجه ۳ نفر برتر بزرگترین ماراتن علمی کشور اعلام شدند.

به دنبال اعلام اسامی با برخی از نفرات برتر کنکور ۹۷ گفت‌وگویی داشتم تا از حال و هوای آنها بعد از معرفی شدن به عنوان نفرات برتر کنکور سراسری ۹۷  باخبر شویم.

فرزند جانباز شیمیایی که بدون سهمیه نفر اول کنکور انسانی شد

فاطمه ملکی از تهران که رتبه اول کنکور علوم انسانی را به خود اختصاص داده است؛ گفت: اصلاً فکرش‌ را هم نمی‌کردم به عنوان اولین نفر رشته انسانی انتخاب شوم و واقعاً از این موضوع هیجان زده هستم.

وی که در یکی از دبیرستان‌های دولتی تهران درس خوانده است گفت: در کنار دروس‌ مدرسه مطالعه اصولی کنکور را زیر نظر معلمان و مشاوران مدرسه دنبال کردم تا اینکه توانستم به چنین نتیجه‌ای دست یابم.

ملکی درباره تصمیم اش برای ادامه تحصیل گفت: قصد دارم روانشناسی‌ دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم و به طور قطع تصمیمی‌ برای مهاجرت نخواهم داشت.

مطمئن بودم یکی از برترین‌های کنکور سراسری ۹۷ خواهم شد

سید محمد صادق کشاورزی دانش آموز دیگری است که توانست رتبه دوم علوم ریاضی و فنی را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: در مدرسه تیزهوشان‌ در تهران تحصیل کرده ام و با توجه به برنامه‌ریزی که داشتم مطمئن بودم یکی از برترین‌های کنکور سراسری ۹۷ خواهم شد و اکنون هم قصد دارم مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌ افزار دانشگاه صنعتی شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم.

وی به داوطلبانی هم که نتوانستند نتیجه مطلوب را کسب کنند توصیه کرد: داوطلبان کنکور سراسری ۹۷ که به حد مطلوبشان موفق نشده اند، نگران نباشند و به تلاش خود ادامه دهند و در این مسیر بیشتر از نتیجه به نوع عملکرد خود تمرکز کنند.

به داوطلبان کنکور توصیه می‌کنم هیچ‌وقت ناامید نشوند

 عبدالله زاده یکی دیگر از برترین‌های بزرگترین ماراتن‌ امسال بود که توانست رتبه دوم گروه علوم تجربی آزمون سراسری 97 را کسب کند.

علی عبدالله زاده رتبه دوم گروه علوم تجربی آزمون سراسری 97 اظهار کرد: من به همه داوطلبان کنکور توصیه می‌کنم روزانه حداقل 7 ساعت مطالعه داشته باشند.

وی ادامه داد: در هیچ مؤسسه یا کلاس خصوصی شرکت نکرده‌ام و تنها از آزمون‌های آزمایشی و کلاس‌های مدرسه استفاده کرده‌ام.

عبدالله زاده عنوان کرد:‌ به داوطلبان کنکور توصیه می‌کنم هیچ‌وقت ناامید نشوند زیرا برخی از هم دوره‌ای های من دو ماه مانده به آزمون سراسری مطالعه و تمرین تست زنی را رها کردند.

وی اضافه کرد: داوطلبان کنکور سراسری برای شرکت در کنکور بهتر است اول خودشان را شناخته و سپس در رشته مورد علاقه اقدام به تمرین و ممارست کنند.

عبدالله زاده گفت: من به دلایل شخصی علاقه‌مندم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه تحصیل بدهم و فعلا برای تخصص رشته داخلی را انتخاب کرده ام که البته ممکن است تا آن زمان علاقه من تغییر پیدا کند.

وی یادآور شد:‌ فکر نمی‌کردم رتبه دوم آزمون سراسری را کسب کنم ولی می‌دانستم رتبه‌های برتر آزمون هنر یا زبان را به دست می‌آورم.

هیجان زده ام و انتظار نداشتم چنین رتبه‌ای را کسب کنم

عرفان آبادی‌فر یکی دیگر از برترین‌های بزرگترین ماراتن‌ امسال بود که توانست رتبه سوم علوم تجربی را کسب کند.

وی گفت: در یکی از مدارس تیزهوشان‌ شهر تبریز تحصیل و  از سال سوم دبیرستان‌ برنامه‌ریزی برای کنکور را آغاز کردم و سال پیش دانشگاهی به طور جدی‌تر به این قضیه پرداختم.

آبادی‌فر ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی که داشتم تصوری از برتر شدن در کنکور را برای خود قائل بودم، هیجان زده ام و بعد از جلسه کنکور انتظار نداشتم چنین رتبه‌ای را کسب کنم که خوشبختانه‌ توانستم در قبال برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌هایی که کردم سربلند شوم.

وی درباره تصمیمش‌ برای ادامه تحصیل گفت: هنوز به طور قطعی تصمیم‌گیری نکردم اما احتمال زیاد پزشکی علوم پزشکی تهران را برای تحصیلات آکادمیک انتخاب کنم.

راه رسیدن به نتایج مطلوب و موفقیت در کنکور

زاهدی کیا دانش آموز دیگری است که توانست رتبه دوم کنکور انسانی را به خود اختصاص دهد.

طنین زاهدی‌کیا گفت: از اینکه نتیجه تلاش‌ها و زحمات خود را گرفتم، احساس رضایتمندی می‌کنم، ساعات مطالعه من به صورت تدریجی افزایش یافت و در روزهای نزدیک کنکور به 10 ساعت و نیم رساندم.

نفر رتبه دوم کنکور انسانی گفت: با برنامه‌ریزی‌های هفته‌ای و شرکت در کلاس‌های فوق برنامه‌ مدرسه به طور منظم توانستم به این موفقیت برسم، از ابتدا به صورت جدی و در تمام پایه‌های تحصیلی درس می خواندم ولی به طور خاص برای کنکور از سال سوم و سال پیش‌دانشگاهی برنامه‌ریزی کردم.

وی ادامه داد: از ابتدا با هدف تحصیل در رشته‌ حقوق، شاخه‌ انسانی را انتخاب کردم، تداوم در تلاش و دوری از ناامیدی راه رسیدن به نتایج مطلوب و موفقیت در کنکور است.

تحصیل در رشته حقوق برای ایران هم مفید خواهد بود

فخار‌  یکی دیگر از برترین‌های بزرگترین ماراتن‌ امسال بود که توانست رتبه چهارم علوم انسانی را کسب کند.

فرنوش‌ فخار‌ درباره روند مطالعه برای کنکور، گفت:‌ از تابستان سال گذشته به طور جدی مطالعه برای کنکور را آغاز کرده‌ام و روزانه حدود 6 الی 10 ساعت مطالعه مفید داشته‌ام؛ این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه در طول سال تحصیلی روزی 12 ساعت مطالعه را در برنامه‌هایم قرار دادم؛ اعتقاد دارم مهم‌ترین رمز موفقیتم‌ مطالعه منظم در طول دوران کنکور بود.

وی ادامه داد: با توجه به نتیجه‌ای که کسب کردم رشته حقوق را انتخاب خواهم کرد اما هنوز دانشگاهم‌ را مطمئن نیستم که باید بررسی‌های بیشتری داشته باشم.

فخار‌ درباره علت انتخاب رشته انسانی، گفت: از ابتدای تحصیلم‌ به این رشته علاقه بسیاری داشتم، چرا که فکر می‌کنم تحصیلات دانشگاهی در این رشته علاوه بر اینکه به خودم کمک می‌کند برای کشور هم مفید خواهد بود.

این رتبه برتر کنکور داوطلبان سال 98 توصیه کرد: دلیلی برای استرس وجود ندارد و داوطلبان با آرامش کامل این یک سال را سپری کنند.

اضطرابی برای کنکور نداشتم

نیما جواهری دانش آموز دیگری است که توانست رتبه هشت کنکور انسانی را به خود اختصاص دهد.

نیما جواهری رتبه هشت کنکور انسانی از استان کردستان توانسته بود جزو برترین‌های ماراتون علمی سال 97 باشد،‌؛ مهم‌ترین علت برای موفقیتش‌ را مطالعه منظم از تابستان سال گذشته تاکنون دانست و گفت: در طول برنامه‌ریزی و تحصیل برای کنکور اصلا به نتیجه فکر نمی‌کردم و صرفا این آزمون را مسیری برای ورود به دانشگاه می‌دانستم،‌ بنابراین اضطرابی نسبت به این آزمون برایم وجود نداشت.

وی درباره تصمیمش‌ برای انتخاب رشته دانشگاه، گفت: احتمال زیاد حقوق دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم و حتی اگر فرصتی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور برایم فراهم شود، از این فرصت استفاده خواهم کرد تا بتوانم دانشم‌ را گسترش دهم و با آمادگی بیشتری در کشور خدمت کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi