1

مواد غذایی که باعث کاهش وزن می شوند

  • کد خبر : 3813
  • 02 می 2016 - 14:29
مواد غذایی که باعث کاهش وزن می شوند

برای لاغر شدن نیاز نیست که کارها و فعالیت های خارق العاده ای انجام دهیم. کافی است مراقب برنامه غذایی خود باشیم و از مواد غذایی که باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن می شوند، استفاده کنیم که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

بسیاری از خانواده ها با داشتن سبک زندگی و برنامه غذایی نادرست، نه تنها خود بلکه کودکانشان را هم در معرض چاقی و ابتلا به انبوه بیماری ها قرار می دهند. برای لاغر شدن نیاز نیست که کارها و فعالیت های خارق العاده ای انجام دهیم. کافی است مراقب برنامه غذایی خود باشیم و از مواد غذایی که باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن می شوند، استفاده کنیم که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

زنجبیل

یکی از ترکیبات اصلی زنجبیل کپسایسین است، ماده ای که نه تنها اشتها را کاهش می دهد؛ بلکه به هضم غذا هم کمک می کند و سوخت و ساز بدن را هم افزایش می دهد. کافی است برشی از این گیاه دارویی آرام بخش را به چای و کیک اضافه کنید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.

بادام

کالری پایین بادام نقش مؤثری در کاهش وزن بازی می کند، تحقیقات انجام شده روی این مغز جادویی نشان داده است: چربی تکثیرنشده موجود در بادام علاوه بر این که میزان انسولین خون را تنظیم می کند، موجب افزایش احساس سیری می شود و بدین وسیله حجم غذای مصرفی را در طول روز کاهش می دهد.

آووکادو(گلابی تمساح)

گرچه این میوه سبز خامه ای سرشار از چربی است؛ ولی نمی توان از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن چشم پوشی کرد. مهم تر از همه این موارد، بیشتر کالری های موجود در آواکادو از دسته چربی های تکثیرنشده هستند که به میزان سوخت و ساز بدن کمک قابل توجهی می کنند.

روغن زیتون

خوردن روغن برای کاهش وزن؟ شاید قدری و دور از ذهن به نظر برسد؛ اما چربی های تکثیرنشده ای مانند روغن زیتون می توانند در سوزاندن کالری های بدن نقش داشته باشند. البته شما در شرایطی شاهد تأثیرات مثبت این خوراکی ها خواهید بود که مصرف دیگر انواع چربی مثل کره و خامه را کاهش دهید و روغن زیتون را به مقداری مشخص استفاده کنید.

فلفل های تند

انواع فلفل های تند مثل: فلفل قرمز و هندی که غذای شما را تندتر می کنند سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهند. تحقیقات نشان داده اند: اضافه کردن قدری از این فلفل ها به غذا تا سه ساعت پس از اتمام آن وعده موجب افزایش 25 درصدی سوخت و ساز بدن می شود.

سیر

بوی بد آن را به پای خواص بیشمارش بگذارید. سیر نه تنها سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد بلکه میزان لپید (ترکیبات آلی نا متجانس) موجود در خون را هم کنترل می کند. البته این به معنای استفاده بدون حد از سیر نیست، شما می توانید هر روز مقدار محدودی سیر به غذایتان اضافه کنید و به سوختن چربی های اضافی امید بیشتری داشته باشید.

بروکلی

بروکلی حاوی دو ماده مغذی حیاتی است؛ کلسیم و ویتامین C؛ دو ماده ای که به شدت میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند و سلامت غده تیروئید شما را تضمین می کنند. با خوردن بروکلی می توانید هم استخوان هایی سالم و هم اندامی متناسب و بدون چربی داشته باشید.

منبع:

https://istgahw.rozblog.com

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=3813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi