1

مناسب ترین شیوه تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارهای ایرانی –بخش اول

  • کد خبر : 15123
  • 05 جولای 2017 - 8:37
مناسب ترین شیوه تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارهای ایرانی –بخش اول

مناسب ترین شیوه تبلیغات اینترنتی چیست و برای کسب و کارهای رایج و سنتی چه روشی مناسب تر است. در واقع پاسخ این سؤال در یک شیوه خاص نهفته نیست. بستر اینترنت میزبان روش های متعددی است. شیوه هایی که برای کسب و کارهای مختلف قابل قبول است و موفقیت آنها را تضمین می کند.

اگر چند سال پیش از کسی در خصوص بهترین شیوه تبلیغات برای شرکت ها می پرسیدید، بلافاصله با جواب کلیشه ای «تلویزیون» مواجه می شدید. رسانه ای که کماکان گران ترین مسیر برای معرفی و ترویج کالاست. اما حالا با گسترش اینترنت و نفوذ این رسانه ی جادویی به خانه ها، تلویزیون دیگر رنگ سابق را ندارد و تبلیغات اینترنتی جای پایش را در میان مدیران رده بالا محکم کرده است.

این جمله که: مشتریان امروز تقریباً همه چیز را در اینترنت جستجو می کنند! جمله ی گزاف یا اغراق عجیبی نیست و گذاره ای از دنیای واقعی امروزی است. مردم زمان زیادی را با دستگاه های هوشمند خود سپری می کنند و اخبار، مد و حتی سفارش یک نوشیدنی داغ را از طریق اینترنت انجام می دهند. پس زیاده گویی نیست که بگوییم تبلیغات اینترنتی بهترین راه برای متقاعد کردن مشتریانی است که تا دیروز تلویزیون تنها رسانه ی آنها به شمار می رفت.

خود شما، آخرین بار کی تلویزیون خود را برای تماشای یک برنامه ی اجتماعی روشن کرده اید؟ آخرین باری که برای تماشای سریال مورد علاقه ی خود به رسانه ی دولتی مراجعه کردید چه زمانی بود؟ تقریباً تمام نیازهای حوزه سرگرمی توسط اینترنت مرتفع می شود و مردم دیگر علاقه ای به برنامه های تلویزیونی ندارند. خصوصاً این که تلویزیون قادر نیست مخاطبان خود را به صورت آنی سرگرم کند و بینندگان این رسانه مجبورند برای تماشای برنامه مورد علاقه ی خود مدت زیادی را صبر کنند. مسئله ای که دامنگیر اینترنت نیست.

اما حالا که صحبت از موفقیت اینترنت شد،‌ شاید جالب باشد که بدانید مناسب ترین شیوه تبلیغات اینترنتی چیست و برای کسب و کارهای رایج و سنتی چه روشی مناسب تر است. در واقع پاسخ این سؤال در یک شیوه خاص نهفته نیست. بستر اینترنت میزبان روش های متعددی است. شیوه هایی که برای کسب و کارهای مختلف قابل قبول است و موفقیت آنها را تضمین می کند. در این مطلب به دو شیوه تبلیغات بنری و تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی می پردازیم. دو شیوه رایج که عموماً توسط بیشتر شبکه های تبلیغاتی سرویس دهی می شوند. پس از آن با شیوه های دیگری شما را آشنا می کنیم و در انتها در خصوص مزایا و معایب هر یک از این روش ها برای کاربران فارسی زبان و کسب و کارهای ایرانی نکاتی را متذکر می شویم. پس با ما همراه باشید.

مناسب ترین شیوه تبلیغات اینترنتی ، نمایش بنر در سایت ها

تبلیغات بنری یکی از رایج ترین شیوه های تبلیغات اینترنتی است. در این روش، آگهی دهنده برای محصول و یا خدمات خود یک بنر گرافیکی طراحی و آماده می کند و آن را در اختیار وب سایت هایی می گذارد که از لحاظ موتورهای جستجو و یا مخاطبان رتبه بالایی دارند. وب سایت های مورد اشاره نیز در ازای دریافت مبلغی،‌ بنر آگهی دهنده را برای مدت محدودی نمایش می دهند.

به بیان ساده تر شما برای بنر خود جایگاهی را در وب سایت های پر بازدید اجاره می کنید و به ازای کلیک و یا دیده شدن بنر خود به صاحب جایگاه مبلغی را می پردازید. اگرچه این شیوه رایج ترین مدل تبلیغات اینترنتی است، ولی خالی از اما و اگر نیست. بسیاری از صاحبان مشاغل بدون در نظر گرفتن نیازهای دقیق خود به سراغ این شیوه تبلیغاتی می روند، در حالی که مدل های دیگر برای آنها مفید تر است.

موضوع دیگری که در این شیوه فراموش می شود،‌ خدمات با ارزشی است که شبکه تبلیغاتی به مشتریان خود ارائه می کند. مثلا اگر شما بنرهای خود را برای منطقه خاصی در نظر گرفته اید، باید مطمئن شوید که سایت میزبان، بنر شما را تنها برای مردم همان شهر و یا منطقه نمایش می دهد و بودجه شما هدر نمی رود و یا اگر می خواهید تنها کاربران موبایل تبلیغات شما را ببینند، بسیار مهم است که سرویس خدمات دهنده شبکه تبلیغاتی شما،‌ بنرها را تنها به کاربران موبایل نمایش دهد. این موضوع زمانی با اهمیت می شود که شما به ازای نمایش بنرهای خود در سایت های پربازدید مبالغ گزافی را می پردازید.

مسئله ی دیگر در تبلیغات بنری، نمایش آگهی در وب سایت هایی است که اصلاً مناسب هدف شما نیست. فرض کنید که شما فروشنده آلات موسیقی هستید  و بنر شما در سایت فروش قطعات دست دوم خودرو به نمایش درآید. در این صورت کسانی محتوای شما را دیده اند که اصلاً تمایلی به آنچه نمایش می دهید ندارند.

در ادامه شما را با روش های تبلیغات اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی آشنا می کنیم و به شما خواهیم گفت که چرا شبکه های اجتماعی قدرت نفوذ بالایی دارند.

منبع: ادنگاه

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=15123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi