2

مناسب ترین زمان برای ورزش کردن

  • کد خبر : 12628
  • 17 آوریل 2017 - 8:25
مناسب ترین زمان برای ورزش کردن

در مورد بهترین زمان برای ورزش کردن نظرات متفاوتی وجود دارد.برخی معتقدند صبح قبل از صبحانه تمرین کنید، زیرا چربی بیشتری می سوزانید. دیگران ادعا می کنند که بهتر است بعدازظهر یا عصر تمرین کنید چرا که از توان و قدرت بدنی بیشتری برخوردار خواهید بود. برای رسیدن به جواب این سؤال با ما همراه باشید

#زمان_مناسب #ورزش_کردن #بیشتر_بدانیم #دانستنی
در مورد بهترین زمان برای ورزش کردن نظرات متفاوتی وجود دارد.برخی معتقدند صبح قبل از صبحانه تمرین کنید، زیرا چربی بیشتری می سوزانید. دیگران ادعا می کنند که بهتر است بعد ازظهر یا عصر تمرین کنید چرا که از توان و قدرت بدنی بیشتری برخوردار خواهید بود. جواب به این سؤال واقعا” پیچیده است و شاید به درستی نتوان گفت که بهترین زمان برای ورزش و تمرین چه زمانی است.اما در این مطلب به بررسی عوامل تأثیر گذار در زمان ورزش می پردازیم تا در نهایت بتوانید زمان مناسب ورزش را تعیین کنید.

نوع تمرین و هدف از تمرین

واقعیت کلی این است که بهترین زمان در طول روز برای تمرین و فعالیت ورزشی به طور گسترده ای به فرد، هدف و نوع تمریناتی که انجام می دهد بستگی دارد. نتیجه برخی مطالعات بیانگر آن است که قدرت بدنی در صبح در سطح پایینی است و به تدریج بالا می رود تا در اوایل عصر به بالاترین حد خود می رسد. بنابراین اگر فعالیت ورزشی شما به اندازه بالایی از قدرت یا توان وابسته است، پس بهتر است که فعالیت ورزشی خود را به بعدازظهر موکول کنید.
اما برخی فعالیت های ورزشی نیز هستند که این قاعده شامل آن ها نمی شود، یعنی مهم نیست که چه زمانی به این نوع فعالیت بپردازید به عنوان مثال، فعالیت های ورزشی که در طول تمرین از شدت پایینی برخوردار هستند مثل پیاده روی یا دوچرخه سواری تحت تأثیر اهمیت زمان اجرای آن قرار نمی گیرند.

ورزش کردن قبل از صبحانه و چربی سوزی

وقتی که از خواب بیدار می‌شوید سطح گلیکوژن، انسولین و قند خون بدنتان پایین است، بنابراین در جلسه‌ی ورزشی‌تان زودتر چربی می‌سوزانید. با این وصف اگر برایتان مقدور است، اولین کاری که پس از بیدار شدن انجام می دهید، ورزش باشد. البته باید به شدت تمرین هم توجه کنید، با شدت متوسط می توانید نتیجه لازم را بگیرد، اگر شدت ورزش بالا باشد دچار افت فشار خواهید شد.

ساعت بدن

بدن بر اساس یک ساعت درونی ۲۴ ساعته کار می‌کند. این سیستم درونی، ساعت خواب و بیداری را تنظیم می‌کند.این سیستم با الگوی ۲۴ ساعته‌ی چرخش زمین هماهنگ است و تحت تأثیر سایر عملکردهای بدن مانند فشار خون، دمای بدن، سطوح هورمون ها و ضربان قلب است که هر یک از این ها در آمادگی بدن برای ورزش نقش خاصی ایفا می‌کنند. به نظر می‌رسد که استفاده از ساعت بدن برای تعیین زمان ورزش، فکر خوبی باشد.
زمان مناسب خود را پیدا کنید

لازم نیست حتماً تخصص چندانی در مورد ریتم شبانه روزی بدنتان داشته باشید تا بتوانید بهترین زمان را برای ورزش کردن انتخاب کنید. می توانید ساعات مختلف روز را امتحان کنید. چند هفته اول صبح ورزش کنید. بعد، ظهر را امتحان کنید و بعد عصر را. ببینید که در کدام یک از این ساعات لذت بیشتری از ورزش می برید،کدام برایتان راحت تر است و مهم تر این که عملکرد شما در کدام یک از این زمان ها بهتر است. نوع ورزش و کارهای روزانه تان را هم در نظر داشته باشید. ساعتی را انتخاب کنید که بتوانید آن را ادامه دهید تا ورزش کردن برایتان به شکل عادت درآید.
جغد ( انتخاب زمان برای فعالیت شب) در طول شب خیلی هوشیار است، در حالی که چکاوک ( انتخاب زمان برای فعالیت صبح) در صبح سر حال تر است. بنابراین مهم نیست چه نوع ورزشی انجام می دهند، جغد ها ممکن است با تمرین کردن در شب به نتیجه خوبی برسند در حالی که چکاوک با تمرین در صبح می تواند سریع تر پیشرفت کند.

در نتیجه، بهترین زمان منحصر به فردی که برای همه مورد استفاده باشد وجود ندارد. باید زمانی از روز را انتخاب کنید که بتوانید مرتب در آن ورزش کنید و زمانی باشد که شما را در استمرار به ورزش ترغیب می کند.پس این زمان را کشف و انتخاب کنید.

و در پایان چند توصیه

پایگاه دانستنی آنلاین توصیه می کند؛ اگر در فضای باز ورزش می کنید، حتما” به آلودگی هوا توجه کنید، در صورتی که هوا آلوده است می توانید تمرینات ورزشی ساده ای را در فضای منزل انجام دهید.
با شکم پُر ورزش نکنید. اگر نمی توانید با شکم خالی ورزش کنید، حداقل ۲ ساعت قبل از ورزش یک غذای سبک حاوی کربوهیدارت زود هضم، مثل یک پرس کوچک ماکارونی میل کنید.
فراموش نکنید، در هوای سرد باید بیشتر از حد معمول به گرم کردن بدن قبل از ورزش اهمیت دهید.

منبع: بیتوته
گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi