4

مقررات جدید کسر خدمت‌ سربازی از چه زمانی اجرا می‌شود؟

  • کد خبر : 30516
  • 08 مرداد 1397 - 9:55
مقررات جدید کسر خدمت‌ سربازی از چه زمانی اجرا می‌شود؟

مقررات جدید کسر خدمت‌ سربازی از چه زمانی اجرا می‌شود؟

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا زمان اجرای طرح جدید کسرخدمت‌های رزمندگی، ایثارگری و آزادگی را تشریح کرد.

مقررات جدید کسر خدمت‌ سربازی از چه زمانی اجرا می‌شود؟سردار ابراهیم کریمی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، درباره زمان اجرای مقررات جدید کسرخدمت‌های ناشی از رزمندگی، ایثارگری و آزادگی والدین مشمولان اظهارکرد:‌سال گذشته بود که قوانین مربوط به کسرخدمت‌های ناشی از ایثارگری، رزمندگی و آزادگی با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تغییر کرد و بر این اساس تنها در هرسال ۲۰ هزار نفری که دارای بیشترین امتیاز بودند می‌توانستند از این کسر خدمت‌ها بهره‌مند شوند، موضوعی که مورد اعتراض بسیاری از مشمولان قرار گرفت و اتفاقا خود ما نیز موافق آن نبودیم؛ چرا که تنها افراد دارای ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه رزمندگی و آزادگی یا ۲۸ و ۲۹ درصد جانبازی توانستند از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه برای تغییر در این قانون جلسات متعددی در ستادکل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: در نهایت با هماهنگی‌های انجام شده، تصمیم به اجرای طرحی جدید در مورد کسرخدمت‌های ناشی از ایثارگری، آزادگی و رزمندگی والدین مشمولان گرفته و مقرر شد تا به ازای هر یک ماه سابقه اسارت و رزمندگی و نیز به ازای هر یک درصد جانبازی، ۱۲ روز کسر خدمت به فرزندان این افراد داده شود.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه همه موافق این طرح جدید هستیم، گفت: این طرح در روزهای آتی برای اجرا به سازمان وظیفه عمومی ناجا ابلاغ خواهد شد.

کریمی درباره اینکه آیا افراد دارای ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه رزمندگی و اسارت و نیز ۲۸ و ۲۹ درصد جانبازی از سربازی معاف می‌شوند یا طبق مقررات جدید با آنها رفتار می‌شوند، گفت: این افراد از سربازی معاف خواهند شد، اما افرادی که کمتر از این مدت دارای سابقه هستند نیز طبق همین فرمول کسر خدمت دریافت خواهند کرد.

به گفته کریمی، دراجرای طرح جدید، دیگر تفاوتی ندارد که فردی یک ماه سابقه داشته یا ۲۰ ماه و به هر فرد، متناسب با سابقه‌اش کسر خدمت داده خواهد شد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، درباره اینکه آیا سربازان در حال خدمت نیز می‌توانند از این مقررات جدید بهره‌مند شوند، به ایسنا گفت: سربازان درحال خدمت نیز می‌توانند درخواست خود را به یگان محل خدمت ارائه کرده و از این کسرخدمت‌ها بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

0/5 (0 نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=30516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi