3

مقررات آموزش ایمنی کار

  • کد خبر : 1484
  • 08 بهمن 1394 - 6:20
مقررات آموزش ایمنی کار

مقررات بهداشت و ایمنی کار ماده۱ -کارفرما یا نماینده قانونی وی مکلف است پیش از راه‌اندازی کارگاه ، دوره‌های آموزش عمومی ایمنی متناسب با نوع کار را برگزار کند . ماده۲ـ در مورد کارگاه‌هایی که قبل از تصویب این آیین‌نامه راه‌اندازی شده‌اند، کارگران و کارآموزان شاغل می‌بایست دوره‌های آموزش ایمنی را طی نموده ، گواهینامه […]

مقررات بهداشت و ایمنی کار
ماده۱ -کارفرما یا نماینده قانونی وی مکلف است پیش از راه‌اندازی کارگاه ، دوره‌های آموزش عمومی ایمنی متناسب با نوع کار را برگزار کند .
ماده۲ـ در مورد کارگاه‌هایی که قبل از تصویب این آیین‌نامه راه‌اندازی شده‌اند، کارگران و کارآموزان شاغل می‌بایست دوره‌های آموزش ایمنی را طی نموده ، گواهینامه مربوط را اخذ نمایند.
ماده۳ـ در مورد کارگاه‌هایی که قبل از تصویب این آیین‌نامه راه‌اندازی شده‌اند، کارفرمایان مکلفند دوره‌های آموزش عمومی ایمنی را طی نمایند.
ماده۴ـ در مواردی که کار از طریق پیمانکاری انجام می‌گیرد، کارفرما و یا صاحب کار مکلف است قبل از انعقاد قرارداد از پیمانکاران و کارگران تحت پوشش آن ها، مستندات آموزش ایمنی را اخذ نماید.
ماده۵ ـ کارفرما مکلف است پیش از به کارگماردن کارگران و کارآموزان نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی متناسب با نوع کار به آنان از طریق مراجع ذیصلاح اقدام نماید.
ماده۶ ـ کارفرما مکلف است با تأیید مراجع ذیصلاح آموزش‌های ایمنی متناسب با نوع کار را به کارگران شاغل و کارآموزان خود ارائه نماید.
ماده۷ـ در کارگاه‌هایی که مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌باشند، گذراندن دوره‌های آموزش ایمنی منطبق با این آیین‌نامه باید در شناسنامه شغلی کارگران لحاظ گردد.
ماده۸ ـ طی دوره‌های آموزشی مرتبط با ایمنی باید به عنوان یکی از ضروریات انتخاب و معرفی کارفرمایان و کارآفرینان و کارگران نمونه ، منظور گردد.
ماده۹ـ دستورالعمل اجرایی این آیین‌نامه که سطح‌بندی آموزش و همچنین اولویت‌بندی گروه هدف را نیز شامل می‌شود، توسط کمیته‌ای متشکل از اعضای ذیل تدوین خواهدشد:
 رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت و بهداشت کار
 معاون آموزشی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت و بهداشت کار به عنوان دبیر کمیته
 مدیرکل بازرسی کار یا نماینده تام‌الاختیار وی
 یک نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه
 یک نفر نماینده انجمن صنفی مسئولین ایمنی
 یک نفر از مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی
 یک نفر نماینده کارفرمایان
 یک نفر نماینده کارگران
 یک نفر بازرس کار از ادارات کل کار و اموراجتماعی استان ها به انتخاب مدیرکل بازرسی کار
ماده۱۰ـ کلیه دوره‌های آموزش ایمنی در سراسر کشور از طریق مراجع ذیصلاح انجام خواهد گرفت.
ماده۱۱ـ ادارت کل کار و امور اجتماعی استان ها مکلفند به موجب بند ج ماده ۹۶ قانون کار از طریق بازرسان کار، نظارت‌های لازم را اعمال نمایند.
ماده۱۲ـ چگونگی اجرای دوره‌های آموزشی بر عهده مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت و بهداشت کار ستادی است.
این آیین‌نامه مشتمل بر ۱۲ ماده و به استناد مواد ۸۵ ، ۹۱، ۱۹۳ و ۱۹۶ قانون کار جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ ۳/۱۲/۱۳۸۸ شورای‌عالی حفاظت فنی تدوین و در تاریخ ۵/۳/۱۳۸۹ به تصویب وزیر کار و امور اجتماعی رسیده است.
https://rc.majlis.ir/

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=1484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi