2

مغز افراد خلاق ، منسجم تر از افراد معمولی است

  • کد خبر : 33124
  • 21 آبان 1397 - 10:15
مغز افراد خلاق ، منسجم تر از افراد معمولی است

مغز افراد خلاق ، طبق نتایج به دست آمده از بررسی ها و پردازش های محققان دانشگاه دوک و دانشگاه پادووا در ایتالیا با استفاده از روش عکس برداری DTI منسجم تر از افراد معمولی است.

مغز افراد خلاق ، طبق نتایج به دست آمده از بررسی ها و پردازش های محققان دانشگاه دوک و دانشگاه پادووا در ایتالیا با استفاده از روش عکس برداری DTI منسجم تر از افراد معمولی است. محققان دریافتند افراد با خلاقیت بالا ارتباط نورونی منسجم تری بین قسمت های راست و چپ مغز آنها وجود دارد که بیانگر این است که خلاقیت به همانند اشتیاق ما در مسائل هنری در وجود زیستی ما نهادینه شده است.

مغز افراد مختلف,تفاوت مغز افراد مختلف مغز که اندامی وسیع و بسیار پیچیده و همچنین متغیر بین افراد مختلف می باشد

نتایج بررسی محققان در مورد مغز افراد خلاق

بیشتر تفاوت ها در لوب پیشین مغز افراد خلاق یافت شده است. این بخش مسئول فرآیندهای شناختی از قبیل تصمیم گیری، برنامه ریزی برای آینده و تکلم می ­باشد. محققان دانشگاه دوک و دانشگاه پادووا در ایتالیا، MRI داوطلبان جوان دانشجو را بررسی کردند. محققان با استفاده از روش عکس برداری DTI آنها را پردازش کردند. این روش آنها را قادر می­ سازد که ۶۸ ناحیه مختلف مغز را بررسی نمایند.

وظایف ماده سفید در مغز

ماده سفید در مغز افراد خلاق در زیر ماده خاکستری قرار دارد و میلیاردها نورون را به یکدیگر متصل کرده و سیگنال های الکتریکی را بین آنها منتقل می­ کند. در این مطالعه از دانشجویان داوطلب درخواست شد که کارهایی را به منظور تعیین سطح خلاقیت آنها انجام دهند. این کارها شامل یافتن چندین جواب برای یک سوال، کشیدن اشکال هندسی مختلف لیست کردن دستاوردها در زمینه های خلاقانه مانند موسیقی، رقص و نگارش می­ شد.

با کنار هم گذاشتن اسکن های MRI و میزان سطح خلاقیت داوطلبان، محققان دریافتند ۱۵ درصد برتر در خلاقیت (۱۹ مورد) ارتباط نورونی بسیار بیشتری نسبت به ۱۵ درصد کم خلاقیت داوطلبان داشتند. محققان گمان می­ برند یافته های آنها روزی متخصصان را در تعیین و پیش بینی خلاقیت های ذاتی یک فرد و یا تشخیص بیماری های مغزی در کهنسالان کمک کند.

مغز افراد خلاق,تفاوت مغز افراد افراد با خلاقیت بالا ارتباط نورونی منسجم تری بین قسمت های راست و چپ مغز آنها وجود دارد

نظرات دانشمندان درباره مغز

دیوید دانسون آمارشناس دانشگاه دوک می­ گوید: «شاید با اسکن مغز یک شخص، بتوان گفت که نقطه قوت آن شخص در چه زمینه ای می­ باشد.» ما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که میزان افراد شرکت داده شده در آزمایش بسیار پایین است. بنابراین رابطه بین ارتباط بیشتر نورونی و سطوح بالاتری از خلاقیت نیاز به آزمایشی در مقیاس بسیار بزرگتر دارد. اما این یافته ها را می ­توان به عنوان شواهدی بر اهمیت موضوع کانکتومیکس به حساب آورد. کانکتومیکس حوزه ای رو به رشد در علوم نورونی است. توجه آن به بخش های مختلف مغز افراد خلاق و ارتباط بین آنها می ­باشد.

مغز اندامی وسیع و بسیار پیچیده و همچنین متغیر بین افراد مختلف می باشد، این موضوع ریاضی­دانان را مشتاق به یافتن الگوهای نهان در میان انبوه داده های مغز انسان کرده است. محققان در گزارش تحقیق خود آوردند: « اخیرا این مساله بسیار مورد توجه قرار گرفته است که مطالعه و بررسی فعالیت بخش های مختلف مغز بصورت مجزا نه تنها کاری کاملا ساده لوحانه محسوب می ­شود، بلکه مطالعه ساختار کلی مدارهای نورونی در مغز می­ تواند بسیار مفیدتر واقع شود.»

بهره برداری از نتایج به دست آمده

قدم بعدی برای گروه تحقیقاتی بررسی رابطه بین ارتباطات (نورونی) مغز و میزان بهره هوشی (IQ) می­ باشد. یافتن رویکرد محاسباتی آنها نیز می ­تواند در شناسایی علائم اولیه آلزایمر و دیگر بیماری های اعصاب کمک شایانی بکند. حوزه کانکتومیکس در حال برداشتن قدم های اولیه خود می ­باشد. اما ما مشتاق فهمیدن این مسئله هستیم که ارمغان این نوع از بررسی مغز افراد خلاق در آینده برای ما چه چیزی می­ تواند باشد.

منبع: بیتوته

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi