11

میزان مشارکت بانوان در راه اندازی کسب و کار + اینفوگرافیک

  • کد خبر : 11316
  • 03 اسفند 1395 - 11:47
میزان مشارکت بانوان در راه اندازی کسب و کار + اینفوگرافیک

پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۱۸ صاحبان حدود ۴۷% از کسب‌و‌کارها زن هستند یا توسط زنان اداره می‌شوند. این عدد بسیار قابل توجه است با توجه به این که حتی ۴۰ سال پیش زنان صاحب تنها ۵% از کسب‌و‌کارها بودند میزان مشارکت بانوان در راه اندازی کسب و کار را در اینفوگرافیک مشاهده می کنید.

#مشارکت_بانوان #راه_اندازی #کسب_و_کار #اینفوگرافیک #بیشتر_بدانیم #دانستنی

پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۱۸ صاحبان حدود ۴۷% از کسب‌و‌کارها زن هستند یا توسط زنان اداره می‌شوند. این عدد بسیار قابل توجه است با توجه به این که حتی ۴۰ سال پیش زنان صاحب تنها ۵% از کسب‌و‌کارها بودند. این نشان می‌دهد زنان چقدر سریع زمام رهبری در راه اندازی کسب و کار را به دست می‌گیرند.

هرچند زنان با انتقادات زیادی از سوی جامعه جنسیت‌گرا مواجهند که اعتقاد دارند آن‌ها برای برخی‌ کارها بخاطر جنسیتشان واجد شرایط نیستند، ولی‌ مزایای زیادی برای زنان در قدرت است (قدرتی به غیر از این که این زنان مسئول کاری هستند و به همین خاطر حقوق می‌گیرند). به نظر خانم Liz Kammel مدیر عامل شرکت Zipfit Denim مزایایی در زن بودن به عنوان مدیر یک شرکت می‌باشد. او در مقاله خود در Forbes می‌گوید “زن بودن به شما کمک می‌کند که در جمع دیده شوید”. او بیشتر توضیح می‌دهد که در یک جلسه ارائه، او فقط باید با یک سری افراد با رویکردهایی مشابه (مردان سفید پوست حدودا سی‌ ساله)رقابت کند. زن بودن کمک کرده است که او بیشتر شناخته و در نتیجه شرکت او بیشتر دیده شود.

Michael Gurian و Barbara Annis در کتاب “رهبری و جنسیت” نقاط قوت و ضعف زنان و مردان در مقام مدیریت شرکت‌ها بر اساس دانش علوم مغز و مطالعات جنسیتی را بررسی‌ می‌کنند. بطور مثال، محتمل‌تر است که مردها حواسشان پرت شود یا زنان از موضوعی به موضوع دیگر بپرند. نتیجه گیری نهایی‌ گورین و انیس اینست که همه زنان و مردان با هم برابر نیستند، ولی‌ موارد مثبت و منفی‌ برای هردو آن‌ها در مقام مدیریت می‌باشد.

با در نظر گرفتن آنچه گفته شد، واقعیت این است که زنان به صرف این که تنها به خاطر زن بودنشان و این که تعداد آنها در محیط کار کمتر است بیشتر دیده می‌شوند، یک مفهوم بی‌تفاوتی است. از آنجا که هر دو جنسیت در مقام مدیریت هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف دارند و این که جمعیت آنها بطور کل یکسان است، آیا نباید تعداد آنها در محیط کار برابر باشد؟ چرا باید تا ۲۰۱۸ طول بکشد که این عدد به ۴۷% برسد؟

با این مقدمه میزان مشارکت بانوان در راه اندازی کسب و کار را در اینفوگرافیک زیر مشاهده می کنید.

میزان مشارکت بانوان در راه اندازی کسب و کار

میزان مشارکت بانوان در راه اندازی کسب و کار

منبع: اینفوگرافیک

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=11316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi