1

مدیر عامل شرکت شیر پگاه تهران: صنایع غذایی نیازمند حمایت دولت است

  • کد خبر : 16402
  • 23 مرداد 1396 - 14:11
مدیر عامل شرکت شیر پگاه تهران: صنایع غذایی نیازمند حمایت دولت است

دولت به جای دخالت، حمایت کند برای بهبود اوضاع تولید ، رفتار دولتی ها با تولید کننده باید تغییر کند. اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در سایه تسهیل اتفاق می افتد نه فشار بیش از حد. کاش سازمان های دولتی در بخش تولید به جای دخالت حمایت کنند.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران یکی از قدیمی ترین صنایع لبنی فعال ایران است که طی 60 سال تولید ، خدمات این شرکت لبنی برکسی پوشیده نیست و کسی نیست که از محصولات آن بهره نبرده باشد.

این شرکت در سال 1333 برای پاسخ به نیاز کشور و در راستای گسترش فرهنگ استفاده از محصولات لبنی پاستوریزه و تولید صنعتی شیر راه اندازی شد که تا امروز ادامه دار بوده و در این سال ها بر تنوع محصولاتش افزوده است.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد غرب تهران، حسن جودکی که این روزها به عنوان مدیرعامل در شرکت شیرپاستوریزه پگاه تهران حضور دارد ؛ دانش آموخته صنعت غذایی کشور و دارای دکترای صنایع غذایی از دانشگاه تهران است. وی با سابقه 20 ساله ای که در صنعت لبنیات دارد ، معتقد است این یکی از حساس ترین صنایع لبنی تولیدی محسوب می شود.

جودکی صنایع لبنی را حلقه واسط بین زنجیره های دامپروری و پخش می داند و اذعان دارد که این زنجیره در روابط اقتصادی و فرهنگی از یکدیگر تأثیر می پذیرند. وی در گفتگو با دنیای اقتصاد بیان کرد: در چند سال اخیر به واسطه مسایل مربوط به هدفمند سازی یارانه ها حدود 30 درصد کاهش مصرف در لبنیات را از سوی مردم شاهد بودیم و بحث یارانه ها روی تغذیه و سلامتی مردم نقش اساسی داشت چرا که در فرهنگ خانواده های ایرانی معمولا وقتی بحث صرفه جویی می شود اول تغذیه را نادیده می گیرند و همیشه داشته هایی چون خانه و ماشین بر سلامت شان اولویت دارد.

وی با اشاره به این که سود صنایع لبنی دنیا بین 8 تا 10 درصد و در صنایع شیر ایران زیر 2 درصد است، گفت: در ادوار گذشته علاوه بر مسایل اقتصادی، بروز حاشیه ها روی این صنعت تأثیر منفی مضاعف گذاشت. به عنوان مثال مسأله پالم دو ماه بازار را تحت تأثیر قرار داد که این مسأله تا 15 درصد کاهش مصرف را در پی داشت و صنعت لبنی را شوک زده کرد. در نتیجه انتشار این خبر اعتماد به محصولات لبنی صنعتی کم شد و مردم به استفاده از لبنیات سنتی روی آوردند که افزایش تب مالت و یک سری بیماری های جدید بین انسان و دام را تسری داد. در صورتی که دنیا به محصولات لبنی صنعتی روی آورده است ما مسیر مخالف را پیش گرفتیم.

مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه تهران افزود: متاسفانه مراکز فروش لبنیات سنتی هر روز بیشتر شده و مشتریان شان هم افزایش پیدا کرده اند. وجود اینها زنگ خطر است چون مصرف کننده دانش کاملی از این نوع محصولات غیر صنعتی ندارد.

دکتر جودکی یادآور شد:محصولات تولیدی این شرکت به طور متوسط روزانه تا دو و نیم میلیون مصرف کننده داریم که 4 درصد جمعیت ایران را شامل می شود. امروزه در جامعه و فرهنگ غذا خیلی چیزها را رعایت نمی شود . مثلا مصرف کننده روزی 3 لیوان شیر می خورد و در فاصله کمی غذای شور هم مصرف می کند و این باعث می شود کلسیم موجود در شیر از بدن خارج شود چون هر دو یون سدیم مربوط به نمک یک یون کلسیم مرتبط به شیر را با خود دفع می کند.

مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه تصریح کرد: با توجه به این که ما بزرگ ترین تولیدکننده شیر مدارس کشور هستیم و از 800 میلیون در سال 45 میلیون شیر را پگاه تولید می کند ، اما متاسفانه نهادهای دولتی مرتبط با ما تسهیلاتی ایجاد نمی کنند و هر بخش منافع خود را در نظر می گیرد. برند پگاه تهران برای قشر متوسط جامعه تولید می شود و باید در شرایطی باشد که همه بتوانند استفاده کنند .

مدیرعامل این شرکت صنایع لبنی در پایان گفت: سازمان های نظارتی و حاکمیتی باید از حقوق شان کمی بگذرند تا تولید جان بگیرد. چراکه اگر این روند ادامه دار باشد تا چند سال دیگر فقط می توان به واردات فکر کرد. صنایع غذایی نیازمند حمایت دولت است . اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در سایه تسهیل اتفاق می افتد نه فشار بیش از حد. کاش سازمان های دولتی در بخش تولید بیشتر حمایت کنند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=16402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi