0

مدیریـت مصـرف برق و روش های آن+ویدئو

  • کد خبر : 10594
  • 10 ژانویه 2017 - 10:39
مدیریـت مصـرف برق و روش های آن+ویدئو

مدیریـت مصـرف برق شامـل مجموعه ای از فعالیت های به هم پیوسته بین صنعت برق و مشتركین آن به منظور بهینه سازی و منطقی كردن مصرف برق است تا بتوان با كارآیی بیشتر و هزینه كمتر به مطلوبیت بهینه ای در زمینه مصرف برق دست یافت، بدین ترتیب هم عرضه كننده و هم مصرف كننده برق به سود بیشتری دست خواهند یافت.

#مدیریت #مصرف_برق #بیشتر_بدانیم #دانستنی

یكی از مهم ترین ویژگی های تمدن فعلی جهان، استفاده گسترده از انرژی الكتریكی است. در طول چند دهه اخیر مصرف برق در فعالیت های مختلف جامعه گسترش چشمگیری یافته و امروزه زندگی، بدون برق و دستگاه های برقی غیر قابل تصور است، برق به عنوان یاری آشنا در تمامی زوایـای خانه های ما حضور یافته و سبب رفاه وآسایش برای تك تك افراد گردیده است.

همچون تمامی جهان در كشور ما نیز روز به روز بر اهمیت برق افزوده شده است. تولید سرانه برق در كشور از ۱۵۶ كیلو وات ساعت در سال ۱۳۴۶ به حدود ۱۴۸۰ كیلو وات ساعت در سال ۱۳۷۵ افزایش یافته و مصرف برق در تمامی بخش ها سیر صعودی داشته است به طوری كه انرژی برق مصرفی كشور طی ۳۰ سال، بیش از ۴۸ برابر گردیده است.

انرژی الكتریكی با صرف هزینه ای هنگفت، از تبدیل انواع مختلف انرژی هـای اولیه نظیـر سوخت های فسیلی، انرژی پتانسیل آب، انرژی هسته ای و …بدست می آید، پس از ویژگی های صنعت برق، نیاز به سرمایه گذاری كلان است.

لذا مصرف برق را باید مدیریت کرد. مدیریـت مصـرف برق شامـل مجموعه ای از فعالیت های به هم پیوسته بین صنعت برق و مشتركین آن به منظور بهینه سازی و منطقی كردن مصرف برق است تا بتوان با كارآیی بیشتر و هزینه كمتر به مطلوبیت بهینه ای در زمینه مصرف برق دست یافت، بدین ترتیب هم عرضه كننده و هم مصرف كننده برق به سود بیشتری دست خواهند یافت.

در اثر مدیریـت مصـرف برق ، با استفاده بهینه از انرژی الكتریكی، افزایش تولید و توسعه سطح رفاه جامعه حاصل خواهد شد.

در ویدئوی زیر یکی از راه های مدیریت مصرف برق را مشاهده می کنید.

آپارات

روش مدیریـت مصـرف برق

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=10594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi