مدیران دنیای کار سال آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنند؟

اپلیکیشن‌های جدید برای بلاک‌چین و پول مجازی

تریشیا مارتینز، مدیر عامل شرکت Wala معتقد است که سال گذشته در همین زمان‌ها، تکنولوژی بلاک چین (پلت‌فرمی که امکان تراکنش‌های مالی آنلاین را فراهم می‌کند) و پول مجازی تازه درحال گسترش بود. مارتینز انتظار دارد در یک سال آینده این تکنولوژی‌ها کاملا فراگیر شوند. «شرکت‌های بیشتری به تکنولوژی‌ بلاک‌چین روی می‌آورند و من معتقدم بانک‌ها، دولت‌ها و افراد بیشتری از واحد پول مجازی و متعلقات آن استقبال خواهند کرد.» از سوی دیگر، بی‌آرتور، مدیر عامل شرکت هوش مصنوعی Difference کمی محتاط‌تر است. او معتقد است این موضوع هنوز در خیلی جاها ناشناخته است و اگر دولت‌ها به آن توجه بیشتری نشان می‌دادند، تا به حال قوانینی هم در مورد آن تدوین شده بود.

آینده منابع انسانی

مت استراز، مدیر عامل پلت‌فرم منابع انسانی Namely معتقد است سال آینده «گفت‌وگوها در مورد نحوه تغییر کار با داده‌ها و هوش مصنوعی شدت خواهد یافت. شرکت‌ها به تدریج می‌فهمند یک محیط کار متنوع و فراگیر چقدر برای موفقیت حیاتی است.» همچنین مارا لیدی، از مدیران عامل اپلیکیشن شاین معتقد است: «داده‌ها این پتانسیل را دارند که به اجرای کنترل‌ها و مقابله‌ها کمک کنند، به‌طوری که چالش‌های منابع انسانی هر چه زودتر مورد توجه قرار گیرد. اتفاق‌های سالی که گذشت به ما نشان داد که سیستم‌های فعلی ما معیوب هستند. بارها و بارها در مورد مدیرانی شنیده‌ایم که از موضع قدرت خود سوءاستفاده می‌کنند و علیه جوامعی که منزوی و اقلیت هستند، تبعیض قائل می‌شوند. در تکنولوژی هم در نهایت از خودمان می‌پرسیم: در آن بالای بالا چه چیزی درحال تغییر است؟»

بازگشت از شکست‌های ناشی از تنوع و همه‌گیر بودن

دیو اسکات، مدیر عامل استارت‌آپ پخش کمدی Laugh.ly اشاره می‌کند که افول کار کمدین‌ها نشان می‌دهد باید در عرصه‌ای که پیش‌ از این تحت سلطه مردان بود، برابری و جامعیت بیشتر رعایت شود.

مفهوم داده

بعد از چند اتفاق افشای داده‌ در سالی که گذشت، نیاز به افزایش امنیت داده بسیار مشهود شده است. رودنی ویلیامز معتقد است شرکت او به نام Lisnr برای مسائلی مثل پرداخت‌های بدون تماس یا تضمین انتقال داده، راه‌حل خوبی دارد. این شرکت آمریکایی، با بهره‌گیری از تکنولوژی فراصوت، پروتکل نقل‌وانتقال داده ارائه می‌کند.

راه‌حل‌های کسب‌وکارمحور برای کاهش شکاف ثروت

ریان ویلیامز، مدیرعامل پلت‌فرم سرمایه‌گذاری املاک Cadre می‌گوید: «شکاف بین دارا و ندار همچنان در حال افزایش است و لازم است شرکت‌های خصوصی راه را برای توزیع عادلانه‌تر ثروت هموار کنند و فرصت‌هایی را فراهم کنند که برای انجام کسب‌وکار در دنیای مدرن صریح و روشن هستند.» او پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال آینده، رهبران کسب‌وکار لزوم تمرکز بر کاهش شکاف‌های اجتماعی را درک و بین هدف و سود مشابهت ایجاد کنند.

ادغام نیروی کار سنتی و تقاضای آنی

استیسی براون فیل‌پات، مدیر عامل فضای بازار آنلاین TaskRabbit که نیروی کار آزاد را با تقاضای محلی وفق می‌دهد، انتظار دارد تا سال ۲۰۱۹ رهبران کسب‌وکار بیشتری در کلیه صنایع بدانند که اقتصاد اشتراکی ماندگار خواهد شد. اقتصاد اشتراکی یعنی هرگونه فعالیت‌ اقتصادی و اجتماعی که تعاملات آنلاین را دربرمی‌گیرد و ممکن است به شکل‌های مختلف مثل استفاده اشتراکی از خودرو یا محل اقامت بروز کند.  استفانی کاسریل، مدیر عامل شرکت Upwork، قبلا گفته بود که آینده کار تا حد زیادی شبیه «هالیوود» خواهد شد و تیم‌هایی از متخصصان ماهر و آزاد برای گرفتن کارهای پروژه‌ای با هم رقابت خواهند کرد.آروم کانگ، مدیر عامل اپلیکیشن Coffee Meets Begel هم انتظار دارد این نوع کارهای گروهی پروژه‌ای در سال آینده سرعت بیشتری به خود بگیرند. هدف شرکت‌ها از این کار علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پاسخگویی به تغییر انتظارات نیروی کار است. او می‌گوید: «افراد بیشتری می‌توانند مشاغل انعطاف‌پذیر داشته باشند، بدون اینکه نیاز باشد به یک شرکت خاص تعهد داشته باشند. مرز بین کار و زندگی بسیار کمرنگ خواهد شد.»

منبع: دنیای اقتصاد

پایگاه خبری دانستنی آنلاین