1

«مدرسه اشتغال» ظرفیت‌ هنرجویان برای حضور در بازار کار را بالا می‌برد

  • کد خبر : 29445
  • 16 تیر 1397 - 8:42
«مدرسه اشتغال» ظرفیت‌ هنرجویان برای حضور در بازار کار را بالا می‌برد

«مدرسه اشتغال» ظرفیت‌ هنرجویان برای حضور در بازار کار را بالا می‌برد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران با توجه به راه‌‌اندازی مدرسه اشتغال در واحد شهرقدس گفت: این مدرسه سعی دارد که در قالب رویکرد اجرایی، تمرینی و کارگاهی ظرفیت‌های هنرجویان را برای حضور در عرصه‌های اشتغال بالا ببرد.

دکتر مهدی فتح‌الله با توجه به برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: دانشگاه به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در عرصه توانمند کردن انسان ها نقش موثر و بهتری را ایفا می کند. مجموعه دانشگاه شهرقدس و واحدهای ملارد و صفادشت به عنوان یک واحد بزرگ در غرب استان تهران که قریب به 30 هزار نفر جمعیت دانشجویی دارد در منطقه ای صنعتی تجاری قرار گرفته و در تلاش است در کنار مهارت های کلاسیک و آموزش های تخصصی که در قالب رشته های تخصصی و تحصیلی در مقطع دانشگاه به متقاضیان این دوره ها عرضه می شود؛ توانمندی های اجرائی و عملیاتی را نیز ارتقا دهد.

این مقام مسئول گفت: دانشجویان باید بخشی از مهارت های آکادمیک را کسب کنند اما نیازهای روز بازار کار در مواردی متفاوت با مهارت های کلاسیک و دانشگاهی است. «دانش کسب و کار، دانش اقتصاد، دانش تجارت آشنایی با مباحث کارآفرینی و توانمند شدن شان برای حضور در عرصه های اجرایی» این ها دلایلی بود که سعی کردیم در کنار موارد آموزشی در قالب چند سازوکار در مجموعه تمهیداتی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران «شهرقدس، ملارد و صفادشت» با توجه به مرکز آموزش های کوتاه مدت تخصصی – کاربردی افزود: ایجاد این مرکز یکی از سازوکارهاست که در مجموعه دانشگاه آزاد عهده دار آن هستیم؛ این مراکز آموزشی بناست پودمان های مهارتی که دانشجویان در کنار مهارت های آکادمیک به آن نیاز دارند را تامین کنند.

فتح الله با اشاره به استادان حرفه ای و افراد توانمندی که در کنار تجربیات اجرایی، صنعتی دارای تجربیات علمی و آکادمیک هستند گفت: این افراد باتجربه را در مجموعه داریم و در تلاش هستند این توانمندی ها را به دوستان و این تجربه را به دانشجویان منتقل کنند.

وی افزود: مدرسه اشتغال از دیگر ساز و کارهایی است که در واحد شهرقدس تاسیس شده و امیدواریم که بتواند ارتباط موثری با دیگر بخش ها پیدا کند. این مدرسه اشتغال در یک دوره مربیگری و توانمندسازی هنرجویان که طی چند ماه دور هم جمع می شوند سعی بر آن دارد که در قالب یک رویکرد اجرایی، تمرینی و کارگاهی ظرفیت های این هنرجویان را برای حضور در عرصه های اشتغال بالا ببرد.

رئیس واحد شهرقدس افزود: در مدرسه اشتغال طیفی از دانشجویان واحد حضور دارند و هم طیفی از دانشجویانی که در مراکز دیگر مشغول به تحصیل هستند و هم دانشجویان واحد متقاضی حضور هستند. بنابراین در تلاش هستیم این دانشجویان مهارت هایشان برای حضور در عرصه اقتصادی، تولیدی و تجاری افزایش یابد و نیروهای متخصصی که به بازار کار از این طریق عرضه می شوند نیروهایی توانمند باشند که علاوه بر استفاده از آنها از دانش و تخصص این افراد استفاده شود.

رئیس واحدهای غرب استان تهران گفت: «نمایشگاه کار ایران» می تواند بین به یک سری از جریان سازی های اطلاعاتی، رسانه ای و تبادل دانش و تجربیاتی که انسان ها با هم دارند ارتباط برقرار کند. طبیعتا اگر این ساز و کارها محدود به آنچه که در واحد انجام می دادیم بازدهی کمتری داشت. بدین ترتیب از تجربیات دیگر انسان هایی که متقاضی هستند بهرمند می شویم و از سوی دیگر ارتباطات دوجانبه و چندجانبه باعث شود بتوانیم نیازها را بهتر شناسایی و به تناسب نیازها و انتظاراتی که مخاطبین ما دارند خودمان را تجهیز کرده تا بتوانیم سرویس ها و خدمات بهتری را عرضه کنیم.

منبع: سایت دانشگاه آزاد شهرقدس

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=29445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi