1

مدت زمان عاشقی چقدر است؟! بخش اول

  • کد خبر : 22434
  • 18 ژانویه 2018 - 8:26
مدت زمان عاشقی چقدر است؟! بخش اول

مدت زمان عاشقی چقدر است؟! بخش اول

?هلن فیشر ،محقق و انسان شناس دانشگاه روتگر نیوجرسی، یکی از سرشناسترین محققین موضوع عشق در سطح جهان است. از او کتاب های متعددی در این مورد به چاپ رسیده، از جمله «آناتومی عشق» ( ۱۹۹۲) و «جنس قوی» ( ۱۹۹۹) که به رل زنان در جامعه می پردازد.
مجله اشپيگل مصاحبه حالبي با اين پرفسور انجام داده است که بخشی ار آن را در این نوشتار می خوانیم :

❓مجله شپیگل: خانم فیشر، زنان و مردان با ازدواج ، به یکدیگر قول عشق تا هنگام مرگ می دهند. طبق گفته شما ولی معمولا بعد از ۴ سال این قول به جدایی می انجامد؟

?فیشر: بله. من به مدارک جمع شده از ۵۸ کشور نگاه کرده ام، در آنها دیده می شود که نیمی از کسانی که از یکدیگر جدا می شوند، این کار را در طول چهار سال اول دوران #ازدواج خود انجام می دهند و بعد از آن به دنبال پارتنر جدید هستند .

❓شپیگل: این نیاز به عوض کردن پارتنر از کجاست؟

❇️فیشر: در واقع باید سوال شما بر عکس باشد: » چرا ما اصولا به مدت طولانی با هم می مانیم؟ » ۹۷٪ از جانواران پستاندار چنین تیمهای دو نفری درست نمی کنند. چرا پس انسان؟ این مساله ساده که ما یکدیگر را به عنوان پارتنر پیدا کرده و به هم وفادار هستیم، یک حادثه شگفت انگیز است، و دلیلش این جاذبه غریبیست که آنرا #عشق می نامیم.

❓شپیگل: شما در مورد پدیده عشق تحقیق می کنید، اینکار را چگونه انجام می دهید؟

?فیشر: ما تعدادی از زنان و مردانی را که در آنها نشانه های عاشق بودن دیده می شود توسط دستگاه MRI معاینه کرده ایم، تا بفهمیم احساس عشق در کدام قسمت مغز جای دارد .

❓شپیگل: از کجا می دانید که آیا کسی واقعا عاشق است یا نه؟

?فیشر: در این مورد کافیست که از او بپرسم در طول روز چه مدت به معشوق خود #فکر می کند. معمولا جواب حدود ۹۵ ٪ از وقت روز است، خوب چون عشق همین #مسخ شدن خالص است. این تمایل شدید، این جوشش، هسته اصلی عاشق بودن است.

♨️عشق بسیار سرسخت و به ندرت قابل کنترل است و بسیار به سختی می توان به آن پایان داد. به نظر من #عشق قویترین میل جهان است، بسیار قویتر از میل به #سکس. کسی که از رختخواب شریک جنسی خود رانده می شود، دست به قتل او نمی زند، اما تعداد کسانی که شریک خود را به خاطر رد کردن عشق آنها به قتل رسانده اند زیاد است، به خصوص در مردان .

ادامه دارد…

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=22434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi