1

مجموعه مطالب سواد رسانه ای _ بخش پنجم

  • کد خبر : 22398
  • 27 دی 1396 - 12:12
مجموعه مطالب سواد رسانه ای _ بخش پنجم

مجموعه مطالب سواد رسانه ای _ بخش پنجم

این سومین قسمت است که به موضوع محدوده سنی در سواد رسانه ای می‌پردازیم. در دو قسمت قبل دو گروه سنی کودکان و نوجوانان را بررسی کردیم. در این قسمت از لزوم آموزش سواد رسانه ای به بزرگسالان صحبت می‌کنیم.

? منظور از بزرگ‌سالان در اینجا افرادی هستند که مراحل ابتدایی زندگی را طی کرده و در عرف جامعه به آن‌ها نوجوان نمی‌گویند. این گروه شامل جوانان، میان‌سالان و نیز کهن‌سالان می‌شود.

? زمانی که می‌گوییم کودکان و نوجوانان در معرض خطرهای رسانه ای هستند، به این معنا نیست که هیچ خطری بزرگ‌سالان را تهدید نمی‌کند.
حتی در مواردی بسیاری از آسیب‌هایی که جامعه با آن درگیر است ناشی از تاثیرات مخرب رسانه ها بر بزرگسالان است. از جمله این آسیب‌ها می توان به طلاق اشاره کرد. محتوای پخش شده در فیلم‌ها و سریال‌ها و همچنین امکان برزو رفتار پرحاشیه و خارج از عرف در شبکه‌های اجتماعی از عوامل موثر در افزایش میزان طلاق هستند.
? سن باتجربه یکسان نیست. بارها شده است کهن‌سالی را ببینیم که در استفاده از این فناوری‌ها (مثل تلفن همراه، کامپیوتر و….) به مشکل برخورده درحالی‌که یک کودک با همان ابزار به‌راحتی کار می‌کند.
در نتیجه حقیقت حکایت از آن دارد که سواد رسانه ای تجربه‌ای نیست که با گذر ایام عمر بتوان آن را کسب کرد، بلکه مهارتی است که هر فرد با هر سن و سالی باید برای یادگیری آن تمرین کند.

منبع: تعرفه

برای مطالعه قسمت چهارم کلیک کنید

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=22398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi