0

مجموعه مطالب سواد رسانه ای – بخش سوم

  • کد خبر : 22046
  • 11 ژانویه 2018 - 9:39
مجموعه مطالب سواد رسانه ای – بخش سوم

مجموعه مطالب سواد رسانه ای – بخش سوم

? شاید اصلاً نتوان برای سواد رسانه ای محدودیت سنی در نظر گرفت. به‌عبارت‌دیگر همان‌طور که یادگیری سواد خواندن و نوشتن برای هر فردی لازم است، آشنایی باسواد رسانه ای هم برای هر فردی که می‌خواهد در عصر اطلاعات زندگی کند، ضرورت دارد.

? فرق نمی‌کند که کودک باشیم یا جوان و یا حتی کهن‌سال؛ امروزه همگی با رسانه‌ ها سروکار داریم. بااین‌وجود به خاطر اهمیت موضوع در اینجا افراد را بر اساس نوع برخورد و تأثیری که از رسانه‌ها دریافت می‌کنند به سه دسته کودک، نوجوان و بزرگ‌سال تقسیم‌بندی می‌کنیم.
که در این پُست به دسته اول می‌پردازیم؛ «کودکان»:

? در میان مخاطبان رسانه‌ ها، کودکان به جهت دانش اندک و قدرت کم تجزیه‌وتحلیل، به لشکر بی‌سلاحی می‌مانند که در برابر انواع پیام‌های رسانه‌ ای، صرفاً جذابیت‌های کودکانه را ملاک اقبال یا عدم اقبال به تولیدات رسانه‌ ای قرار می‌دهند.

? باید در نظر داشت که توانایی کودکان در تشخیص واقعیت در مقایسه با بزرگ‌سالان کمتر است. ازاین‌رو، از دیگر مخاطبان آسیب‌پذیرتر هستند و آموزش سواد رسانه‌ ای به آن‌ها در اولویت بالایی قرار دارد.

? نقش و تأثیر رسانه‌ ها به‌ویژه در مواقعی که شخص، تجربه، شناخت و آگاهی چندانی ندارد و همچنین اطلاعات درست را از جایی دریافت نمی‌کند و قادر نیست از محیط شخصی خود، عقیده‌ای برای خود پیدا کند، برجسته‌تر می‌شود.

منبع: تعرفه

برای مطالعه قسمت دوم کلیک کنید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=22046

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi