1

مؤسسات مالی غیرمجاز بختکی بر شبکه پولی و بانکی کشور + ویدئو

  • کد خبر : 15472
  • 25 تیر 1396 - 14:17
مؤسسات مالی غیرمجاز بختکی بر شبکه پولی و بانکی کشور + ویدئو

مؤسسات مالی غیرمجاز یا بازار غیر متشکل پولی، شامل چند هزار مؤسسه مالی فاقد مجوز با حدود ۲ میلیون عضو یا سهامدار و با گردش مالی بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان است. در ویدئوی این نوشتار در خصوص مؤسسات مالی غیرمجاز بیشتر توضیح داده شده است.

مؤسسات مالی غیرمجاز یا بازار غیر متشکل پولی، شامل چند هزار مؤسسه مالی فاقد مجوز با حدود ۲ میلیون عضو یا سهامدار و با گردش مالی بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

این مؤسسات که پشتوانه‌های نامرئی و قدرتمندی دارند پاسخگوی بانک مرکزی نیستند و گاه حتی مشخصات سهامداران و مؤسسان خود را در اختیار بانک مرکزی قرار نمی‌دهند. این مؤسسات خصوصی در رقابت با بانک‌ها برای جلب مشتری بیشتر به مقررات مربوط به نرخ سود بانکی تمکین نمی‌کنند و به رقابت‌های ناسالم بانکی و مالی دامن می‌زنند.

حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۲۰ درصد نقدینگی کل کشور در اختیار این مؤسسات است و دولت و بانک مرکزی اگرچه سرنخ‌های اصلی و حامیان این مؤسسات را می‌شناسند؛ اما تاکنون جز با عناوین کلی «مؤسسات غیرمجاز» و یا «بازار غیر متشکل پولی» برای مردم شناخته‌شده نیستند.

اکنون رئیس بانک مرکزی می‌گوید تا پایان سال ۹۶، از طریق ساماندهی این مؤسسات، موضوع فعالیت‌های غیرمجاز در بازار پول خاتمه می‌یابد؛ اما درعین‌حال او هشدار می‌دهد که «دست‌هایی است که درصدد هستند در روند طبیعی ساماندهی مؤسسات غیرمجاز، اخلال ایجاد کنند».

آقای سیف همچنین از مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌کند از طریق تصویب قوانینی که به بانک مرکزی اختیار اقدام را برای ساماندهی می‌دهد و نیز جلوگیری ازاین‌گونه عملیات خلاف که مخل آرامش اقتصاد است، یاری کرده و به این وسیله، زمینه جلوگیری از بروز خسارت برای مردم را از بین ببرند.

رئیس بانک مرکزی اضافه می‌کند که این بانک درصدد است وضعیت نابسامان فعالیت‌های غیرمجاز را در بازار پول کشور در اسرع وقت به انضباط و سامان برساند و در این مسیر هیچ‌گونه ملاحظه‌ای را غیر از مصالح عمومی موردتوجه قرار نخواهد داد.

در ویدئوی این نوشتار در خصوص مؤسسات مالی غیرمجاز که همچون بختکی بر شبکه پولی و بانکی کشور سایه انداخته اند، بیشتر توضیح داده شده است. حتماً ببینید.

لینک منبع

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=15472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi